Strona 3 z 4
: 21 maja 2008, 15:19
autor: wsmpw
Lodoo pisze:wsmpa - tam za pojemnoscia jest literka "i" - co oznacza "injection" - czyli wtrysk...
tak lodoo tam jest litera i czyli wtrysk wszystko sie zgadza mam 1.4 mono silnik
: 5 września 2008, 13:39
autor: maciek od iwony
Witam.Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.Mianowicie po wymianie kompa Renia wyje na jałowym niezmiernie .Poprzedni komp trochę szwankował(model komputera identyczny jak miałem)macie może jakiś pomysł na uspokojenie auta?
Pozdrawiam
: 6 września 2008, 00:00
autor: KuchaR
Proponował bym obadać silnik krokowy.
: 6 września 2008, 06:30
autor: maciek od iwony
krokowy sprawny,niedawno wymieniany.
: 15 września 2008, 17:48
autor: rocker
: 29 września 2008, 14:38
autor: do_minik
a tak przy tzw okazji chciałbym zapytać się jakiejś mądrej głowy - czy w silniku 1.4 na wtrysku (mono bo mono ale zawsze

) jest jakiś dodatkowy czujnik temperatury odpowiedzialny za tzw automatyczne ssanie ?
: 29 września 2008, 14:59
autor: lodoo
jest... czujnik temperatury cieczy chlodzacej... do tego czujnik temperatury powietrza zasysanego...
: 29 września 2008, 16:03
autor: do_minik
czujnik temperatury cieczy jest jak mniemam nad pompą wody (tak mniejwięcej) i jest -bo tu są różne opcje jedno lub dwu pinowy.
Natomiast gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza zasysanego ?
może to taki?

: 29 września 2008, 16:16
autor: maciek od iwony
pewnie gdzieś w okolicy kolektora (tak na logikę)
również czekam na odpowiedzi forumowiczów

: 29 września 2008, 16:50
autor: do_minik
znalazłem też jakiś nie podłączony czujnik w kolektorze dolowtowym z prawej strony samochodu
: 29 września 2008, 17:38
autor: unikorn
To pewnie będzie to...
: 29 września 2008, 17:49
autor: maciek od iwony
kojarzy ktoś może ile może kosztować taki czujnik?
: 29 września 2008, 20:56
autor: lodoo
czujnik temperatury cieczy jest w obudowie pompy - ale to ten do zegarow... (1 lub 2 pinowy)
do komputera z tego co wiem jest w glowicy...
ten do powietrza to dokladnie to co na fotce.... nie wiem ile kosztuje nowy ale pewnie duzo jak na zwykly termorezystor

w serwisowce sa podane jego parametry przy odpowiednich temperaturach - trzeba kupic w sklepie elektronicznym odpowiedni termorezystor (okolo 1zl kosztuje) i podpiac... na upartego mozna tez podpiac zwykly rezystor o rezystancji odpowiadajacej np 0* na zime i 20* na lato.... to juz taniej bo 5 groszy

metody szczegolnie dobre dla "testu" czy to co jest nie tak to to....
no chyba ze sie dopadnie oryginal w dobrej cenie to czemu nie...
ta sama zasada dotyczy czyjnika temp. cieczy jakby co

: 29 września 2008, 22:00
autor: do_minik
co do ceny - czujnik około 30-40 złociszy(bez rabatu). Czujnik ze zdjecia jest przewidziany do silnika 1.7(tak gwoli ścisłości) .Jako że pracuję w częściach samochodowych(ELIT) to minus rabat wyjdzie jakieś 20 zeta.
Secundo: czujnik temperatury będący w obudowie pompy wystę puje jak już wcześniej wspomniałem w dwóch konfiguracjach- jedno lub dwu pinowy.
Katalog części elektrycznych co prawda przewiduje 1 pinowy ale...
Gdy się zagłębimy w silniki 1.4 (clio, megane etc) okazuje się że gdzieniegdzie jest montowany 2 pinowy.
Co do czujnika montowanego w bloku silnika. Teoretycznie w Super 5 taki nie występuje ,pojawia się dopiero w Clio mk1 .
Osoba niezorientowana zapewne załamałaby ręce i udała się do ASO. Ale nie MY .
Jak przecież wiadomo ten sam silnik co w piatkach był montowany również we wspomnianym wcześnie Clio . Czyli -skoro zgadzają się parametry i gwint to możemy go zastosować.
Taka jest moja koncepcja . Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić
: 30 września 2008, 06:43
autor: el_palindo
sory z OT
do_minik pisze:.Jako że pracuję w częściach samochodowych(ELIT)
elit jeszcze żyje ?
ale tylko w warszawie chyba ?