Strona 3 z 6
: 26 lutego 2008, 22:20
autor: żuwik
Ehh, gaźnik pochodzi z silnika C2J 788, który... miał EGR

Do niego podchodzi moduł RE217. Tyle że nie gwarantuję, jak będzie się zachowywał bez sygnału z EGR. Spróbował bym raczej jeden ze standardowych, RE025 lub RE257, w zależności gdzie masz króciec podciśnienia. Jak masz jakąś fotę tyłu gaźnika to dawaj. Jak nie to poszukam.
PS. Przy szukaniu tego gaźnika wzbogaciłem się o bardzo ciekawą rozpiskę gaźników stosowanych w Renault

: 26 lutego 2008, 22:53
autor: Karol
króćców mam z tyłu 3

fota rano, bo nie mam siły do piwnicy znów chodzić
póki co, założyłem znów zenitha, bo auto MUSI jeździć.
mam jeden króciec na dole, drugi króciec ( chyba od podciśnienia, bo na poiomie przepustnicy i z kilkoma małymi dziurkami kolo niej), i jeszcze jeden wyżej.
żaden nie ma czarnego ringa
ale nie gwarantuję, że ringi na nich są prawidłowych kolorów.
: 11 marca 2008, 18:43
autor: Karol
żuwik, który moduł jest z mocniejszej wersji?? re 257 czy re 025??

zaraz wrzucę foty gaźniczka

: 11 marca 2008, 20:24
autor: żuwik
Pacnę Cię. Wiem, chcesz kupić 025 lub 257, ale nie masz wyboru. Musi być dobry i już. 257 wytrzymywał specyfikację 68KM, one nie mają odcięcia

Kwestia jest w sterowaniu i to zasadnicza, gaźnik pod 257 nie pojedzie na 025 (lub pojedzie ze stukiem)
: 11 marca 2008, 21:26
autor: Karol
grr... pacnij
co znaczy, że nie mają odcięcia?? w sensie brak odcięcia zapłonu?? ale to przy wysokich obrotach, nie??
czyli najlepiej re 257
spoko

zrobię przelew, i będzie na dniach pewnie
a teraz foty gaźnika:
1 ->2 jak mniemam
3 -> podciśnienie z gaźnika
4 -> zaślepiony
5 -> moduł
6 -> regulacja mieszanki ( jeszcze nie ruszałem w sumie

)
: 11 marca 2008, 21:40
autor: żuwik
No cóż, pisałem o fotce już dawno...
Obawiam się, że 1-3, 2 od EGR, 4 podciśnienie do modułu 025, 5 zawór biegu jałowego. Qrde pamięć mnie zawodzi, a podglądnąć nie mogę bo już nie mam gaźników. Szkoda że ktoś się bawił ringami, byłoby jasne.
: 11 marca 2008, 22:12
autor: Karol
powiedzmy, że mój kolektor nie ma już funkcji EGR. znaczy się na razie ma, ale jak nie będzie miał, to wystarczy zaślepić '2' w gaxniku??
i jeszcze jedno pytanie:
który moduł nie obsługuje EGR 025 czy 257?? bo chcę się tego pozbyc

chyba że nie mam wyboru, i MUSZę to mieć.
i teraz pytanie: czy na 257 będzie mógł przez jakiś czas jeździć?? dopóki nie znajdę 025?? nie robię jakichś masakrycznych odległości, w ciągu ostatnich dwóch lat Renata przejechała 3573 kilometry

: 11 marca 2008, 22:15
autor: żuwik
Ani 025, ani 257 nie obsługują EGR.
Możesz próbować, ja jeździłem na 025 z zaślepionym podciśnieniem (Rosic i Maolat też) i też dawał rady. Ale nie był tak ekonomiczny jak po podłączeniu dobrego modułu i zyskał moc w niskich obrotach.
: 11 marca 2008, 22:27
autor: Karol
heh

na ekonomi mi na razie nie zależy. jak będę szukał rozwiązania ekonomicznego, kupię TDI
kupię 257, zobaczymy, jak będzie działał. odezwę się w tym temacie pewnie jeszcze jak moduł przyjdzie

: 11 marca 2008, 22:32
autor: żuwik
Ech... A na stuku Ci zależy? Ja gwarancji nie daję. Powiem więc ostrzej - silnik nie będzie pracował prawidłowo.
: 11 marca 2008, 23:32
autor: Karol
ehh... czy spalanie stukowe jest w stanie uszkodzić silnik podczas kilkuset kilometrow łagodnej jazdy??
re 257 jako zastępstwo do momentu znalezienie re 025. zresztą, jeszcze nie kupiłem.
jutro zapadnie decyzja. mi się nie śpieszy. tylko chciałbym odpalić silnik na tym gaźniku.
w sumie teraz sprawdziłem w dostępne literaturze, i ten gaźnik ma mieć re 025...
: 12 marca 2008, 20:22
autor: żuwik
Zapewniam Cię, że nie, ale na re025 powinien jechać poprawnie.
Niech się no na forum przyzna ten, któremu sprezentowałem mój re025 na próby... Bo nie pamiętam komu... Chyba że oddałem z autem?... Qrde skleroza... Może nawet go sprzedałem

ale to bym pewnie pamiętał

: 12 marca 2008, 23:06
autor: krysiun
Karol pisze:grr... pacnij
co znaczy, że nie mają odcięcia?? w sensie brak odcięcia zapłonu?? ale to przy wysokich obrotach, nie??
czyli najlepiej re 257
spoko

zrobię przelew, i będzie na dniach pewnie
a teraz foty gaźnika:
Obrazek
Obrazek
1 ->2 jak mniemam - podciśnienia z zaworó do powietrza jest takowy
3 -> podciśnienie z gaźnika - 3 albo 2 - nie pamiętam chyba tu musze być dwa elektrowawory do powietrza
4 -> zaślepiony 4 olej zaślepić ( ja nie miałem u siebie takiego
5 -> moduł - + z wiązki ( to elektrozawór) nie modół
6 -> regulacja mieszanki ( jeszcze nie ruszałem w sumie

)
no tak to regulacja
A z kolektora ssącego nie masz wyjścia na rurkę do podciśnienia czasem do modułu

?
: 13 marca 2008, 10:09
autor: Karol
Renia idzie na zylety. można zamknąć.
: 13 marca 2008, 10:38
autor: lodoo
jak to?? czemu?