Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Renix

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

żuwik

Post autor: żuwik »

W tej chwili obaliłeś całą moją teorię odnośnie modułów w R5 oraz spowodowałeś, że nie rozumiem doboru kątów w RE257. Och, muszę Damiana poprosić, żeby na Miedziankę przywiózł dwa webery które mu dałem i będziemy je "dmuchać" :mrgreen:
cyp

Post autor: cyp »

Bardzo mi przykro ze wywolalem niepokoj Twojego umyslu :mrgreen: Czlowiek uczy sie cale zycie i to najlepiej na wlasnych bledach ;-)
MOPEL1
Posty: 124
Rejestracja: 14 stycznia 2008, 20:29
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: MOPEL1 »

OK przywiozę dwa webery i będziemy dmuchać żuwik :mrgreen:
karol999

Post autor: karol999 »

cyp pisze:Podsumowujac moje obserwacje:
1.Pod przepustnica:
-najnizej dziurka od biegu jalowego
-wyzej dziurka od czarnego krocca
2.Nad przepustnica:
-sa jakies 4dziurki obok siebie (nie znam sie na tym wiec nie wiem co to jest)
-i jest jedna obok mniej wiecej na tej samej wysokosci, i jest to dziurka poloczona z czerwonym(skosnym) kroccem.
Tu koncza sie moje obserwacje i wiedza, modul podlaczylem do czarnego krocca i podczas jazdy silnik dobrze pracuje zobacze jak ze spalaniem.
Dzięki Tobie potwierdziły się me obserwacje (patrz: początek - na mój post inicjujący topic :)), choć Webara nie zdejmowałem z braku zestawu naprawczego na wymianę :):

- w czarnym króćcu na jałowych było wysokie podciśnienie, a więc dziurka od niego nie mogła być nad przepustnicą, choć w innych gaźnikach (według książek) jest właśnie tak, jak pisał Zuwik;

- w czerwonym króćcu na jałowych nie było podciśnienia, a więc dziurka od niego nie mogła być pod przepustnicą i to ma sens, bo podciśnienie ma się pojawić dopiero przy wysokich obrotach.

A propos czterech dziurek: są to otworki tzw. układu przejściowego. Wypływa nimi mieszanka przy średnich obrotach, kiedy nie wypływa już paliwo z otworku obrotów jałowych (pod przepustnicą), i nie wypływa jeszcze paliwo z obwodu głównego (rozpylacza).

Czy te cztery otworki są ułożone poziomo? Wydaje mi się, że powinny być pionowo.

Napisz proszę, przy którym: dolnym, czy górnym otworku jest ten od czerwonego króćca?
To stanowiłoby wtedy już komplet wiedzy na temat "różnych dziurek" :mrgreen:
cyp

Post autor: cyp »

Nie wiem dokladnie o co ci chodzi, ale wydaje mi sie ze otwory ukladu przejsciowego ulozone sa pionowo. Otworek od czerwonego krocca jest oddalony od ukladu przejsciowego,ale znajduje sie na wysokosci okolo - miedzy 2 a 3 otworem ukladu przejsciowego, nie mierzylem tego w zaden sposob, tzw pomiar na oko ;)
żuwik

Post autor: żuwik »

Otworki układu przejściowego są ułożone bardziej w trójkąt. Dwa działają po lekkim uchyleniu, po mocniejszym trzy (albo na odwrót, zależnie od ich ułożenia, oczywiście nie jest to regułą, ale w R5 są 3 z tego co pamiętam). Oczywiście mowa o ułamkach sekund. Jak kolega pisał powyżej, ten układ służy podaniu paliwa gdy jeszcze nie działa układ główny, a sam jałowy nie pozwala na wyciśnięcie wystarczającej ilości paliwa do wkręcenia silnika na obroty.
ODPOWIEDZ