Strona 2 z 2
: 1 lipca 2012, 20:59
autor: djmonkey
tam niema czujnika położenia przepustnicy jedynie 2 mikro przełączniki bieg jałowy i maksymalne otwarcie przepustnicy
: 2 lipca 2012, 19:28
autor: bill
jjmag pisze:do sprawdzenia również czujnik położenia przepustnicy czy ścieżki są całe nie poprzerywane
A mógłby kolega mnie naprowadzić które to ustrojstwo moze rys lub foto
Krokowy ,krancówka pełnego otwarcia przepustnicy dwa czujniki powietrza w kolektorze dolotowym
: 5 lipca 2012, 23:52
autor: lodoo
1. nieszczelności w dolocie... po rozgrzaniu rozszerzają się metale, gumy miękną, uszczelnia się i jest OK...
2. czujnik temperatury silnika
: 6 lipca 2012, 05:47
autor: vino1986
lodoo pisze:2. czujnik temperatury silnika
a czy jak czujnik temperatury jest zjebany to nie sa problemy wlasnie ale na cieplym

bo ja mialem juz 2 takie przypadki ze na zimnym ok a na cieplym ni cholery palic nie chcial...
: 6 lipca 2012, 07:17
autor: lodoo
nie ma reguły... zależy kiedy i w jaki sposób podaje złe wartości... może przekłamywać w ten sposób, że "mówi" silnikowi cały czas, że jest ciepły - i wtedy jak jest faktycznie ciepły to ok, a jak zimny to wachy za mało, bo dawkuje jak dla ciepłego.
: 6 lipca 2012, 13:28
autor: vino1986
zawsze mozna miernikiem go na zimnym pomierzyc i na cieplym czy wartosci sa inne...
ja bym obstawial ze moze byc jeszcze ze wtryskiwacz od 1.7 moze podobnie wygladac jak od 1.4 ale moze miec inna dawke paliwa... i tu tez moze byc problem...
: 7 lipca 2012, 08:27
autor: wsmpw
wtryskikwacze są te same vino1986, lecz czas otwarcia się zmienia
: 13 lipca 2012, 21:32
autor: bill
lodoo pisze:1. nieszczelności w dolocie... po rozgrzaniu rozszerzają się metale, gumy miękną, uszczelnia się i jest OK...
2. czujnik temperatury silnika
1.Czujnik temperatury silnika zmieniałem
2.Nieszczelność w dolocie ? (jak się objawia jak sprawdzic?)
3.Inne pytanie co w R5 1.4 mono steruje kontem wyprzedzenia zapłonu( moduł ?)
4.Wtryskiwacz wymieniłem po wystąpieniu usterki więc to nie sprawa wtrysku
Dzięki jak zawszę za porady
: 13 lipca 2012, 22:23
autor: djmonkey
3.sterownik silnika wysyła odpowiedni sygnał na moduł zapłonu
2. nieszczelność dolotu możesz sprawdzić pędzelkiem namoczonym w benzynie .
: 13 lipca 2012, 22:28
autor: vino1986
bill pisze:2.Nieszczelność w dolocie ? (jak się objawia jak sprawdzic?)
objawia sie to spadkiem mocy ale raczej nie zaleznie czy cieply czy zimny... za zwyczaj jest to slyszalne... mozna sprawdzic czy nie wieje jeszcze delikatnie... najlepiej to zdjac by bylo ssacy i wymienic po prostu pod nim uszczelki o ile nosza gdzies slady stare takiego przypadku...
bill pisze:3.Inne pytanie co w R5 1.4 mono steruje kontem wyprzedzenia zapłonu( moduł ?)
jezeli masz podcisnieniowy to tak...
caly czas mowisz ze masz wtrysk wymieniony... a skad wiesz ze ten co zakupiles ( o ile to nie jest funkiel nowka ) nie jest tez jebniety

bo ja mysle ze to tu jest caly czas problem...
: 19 lipca 2012, 20:18
autor: bill
Kilka pytań pozwolę sobie dalej jeśli można
1.Są dwa czujniki w kolektorze ssącym
stojąc przed maską samochodu prawy i lewy oba badają powietrze w kolektorze wydechowym
(w 1,7 jeden jest wodny ale to nie istotne)
a)jakie role pełnią te czujniki (jeden pewnie jest od ssania)
(może macie numery tych czujników z Dialogsysa jesli tak kłaniam się nisko o podanie ich na forum )
b) Jakie są ich parametry mierzalne (jak je zmierzyć)
2.Przy gardzieli wtrysku jest "beczułka" podciśnieniowa z membranką i uszczelką /do czego służy czy można sprawdzić czy działa poprawnie /jakie są objawy jej dysfunkcji
Dziękuje jeszcze raz bardzo za podpowiedzi i odpowiedzi
: 29 lipca 2012, 15:42
autor: djmonkey
czujnik który jest wkręcony pionowo jest od temp zasysanego powietrza . ten który jest wkręcony poziomo odpowiada za temperaturę silnika
: 11 sierpnia 2012, 12:52
autor: bill
Problem rozwiązany przypadkiem nigdy bym na to nie wpadł.
Pisałem że wymieniłem swiece no...bo wymieniłem 2 miesiące temu (NGK)
Podczas grzebania w aucie nudziło mi się i wykręciłem swiece.
Na pierwszej Świecy było mikropęknięcie ledwo widoczne okiem
Świece natychmiast wymieniłem na nowe. I problem znikł.
Dziękuje za podpowiedzi
Pozdrawiam