: 27 marca 2012, 19:21
ogólnie przy wymianie pierścionków gładź cylindra powinno się przechonować ! inaczej wymiana nie będzie mieć jakiegokolwiek sensu . acha pierścionki chodzą po ok 90-140 zł ka komplet
Oczywiście że tak. Miałem na myśli blok ze stałymi tulejami.RYCHO35 pisze: lepiej zainwestować w nowe tuleje (np. mahle) i mieć święty spokój? Niestety trzeba się liczyć z wydatkiem 8 stówek
to daj jakiś namiar na nich bo ja jak do tej pory znalazłem tylko gościa w krakowie-niejaki gregorius-ale ceną zwalił mnie z nóg-więcej niż za mahleJackal pisze:A jeszcze jedno... co do tulejowania silnika, w Rzeszowie są ludzie którzy zajmują się wykonywaniem... tuleji, korbowodów, tłoków, pierścieni, panewek itd. na zamówienie. Goście robią to już od wielu wielu lat, mogę śmiało to polecić
spytaj się swojego profesora czy według niego spalanie stukowe i detonacyjne to to samo? Bardzo jestem ciekaw jego opinii. Jeśli powie że tak to ja postaram się znaleźć materiały od trzech współpracujących ze sobą inżynierów zajmujących się projektowaniem silników i tuningiem którzy wyjaśniają że to nie to samo.Jackal pisze:kwestia spalania stukowego(inaczej detonacyjnego)
podobnie jak skrobanie łóż w obrabiarkachlodoo pisze:honowanie ma na celu nie wypolerowanie a wręcz przeciwnie - podrapanie cylindrów spolerowanych po latach pracy ruchem tłoków, żeby film olejowy nie spływał i żeby zmniejszyć powierzchnię tarcia