Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Kopci z odmy :/

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

ogólnie przy wymianie pierścionków gładź cylindra powinno się przechonować ! inaczej wymiana nie będzie mieć jakiegokolwiek sensu . acha pierścionki chodzą po ok 90-140 zł ka komplet
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
kzrysiek3443
Posty: 37
Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
Lokalizacja: Grodzisk maz

Post autor: kzrysiek3443 »

Honować czyli ??? przetrzeć bardzo delikatnym papierem (2500) ? albo taką specjalną gąbką o odpowiedniej chropowatości??? i jakie ruchy wykonywać tym papierem lub gąbką ??? ruch okrężny czy posuwisty (tak jak pracuje tłok )??? Bardzo proszę żeby ktoś mi wytłumaczył jak dobrze zrobić honowanie? i Jeszcze jedno Pytanie jeśli chciałbym zwiększyć moc z 120KM do około 140 -150 to wystarczy podkręcić doładowanie turbiny i seryjne pierścienie to wytrzymają czy trzeba kupić jakieś wzmacniane ?
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Ręcznie tego nie zrobisz. Oddaj blok do zakładu to Ci pomierzą gładzie i zrobią obróbkę.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JP7wc1g31Kw[/youtube]
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

ja się spotkałem z takim problemem że nie chcą honować "mokrych" tulei (ścianka robi się cieńsza i nie ma gwarancji wytrzymałości), nie wiem jaki jest koszt honowania ale czy nie lepiej zainwestować w nowe tuleje (np. mahle) i mieć święty spokój? Niestety trzeba się liczyć z wydatkiem 8 stówek
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

RYCHO35 pisze: lepiej zainwestować w nowe tuleje (np. mahle) i mieć święty spokój? Niestety trzeba się liczyć z wydatkiem 8 stówek
Oczywiście że tak. Miałem na myśli blok ze stałymi tulejami.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

rycho ty chyba mylisz honowanie z rozwiercaniem cylindra na następny wymiar naprawczy . a mokrych tulei zbytnio nie chcą robić ponieważ trudno jest je równo ustawić i jakoś zblokować bez bloku .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

nie mylę honowania z rozwiercaniem-piszę to co mi powiedzieli ludzie którzy sie tym zajmują a mam podobny problem bo mam dwa silniki z alpiny do zrobienia
Awatar użytkownika
Jackal
Posty: 256
Rejestracja: 4 lutego 2010, 23:00
Lokalizacja: Dêbica // Rzeszów

Post autor: Jackal »

Otóż panowie... honowanie nie zmienia wymiaru cylindra, honowanie ma jedynie za zadanie, że to tak nazwę mniej fachowo, "wypolerować" gładź cylindra a nie zmienić jego rozmiaru... I nie wyssałem sobie tego z palca tylko tłumaczył mi to akurat dzisiaj jeden z profesorów który jest ponad 30 lat w branży ;) Więc reasumując, ścianki cylindra nie ulegają zmianie jeśli chodzi o ich grubość. Dopiero przy rozwiercaniu zaczyna się zabawa... pierwszy czy drugi szlif nie zmienia jeszcze specjalnie sprawy, ponieważ są to setne milimetra, które nie robią specjalnej różnicy, no chyba że ścianka ma 2 mm grubości...

Za to, niektórzy chcąc wycisnąć max z silnika, stosują rozwiercanie ale na wymiary jak największe się da, czyli tzw. ostatni szlif.

Co do tulei w silnikach 1.4 t z GTT. Widziałem już nie raz, cylindry z tego serduszka, w których albo wypalało tłok który zajął się już cylindrem, albo pękały same tuleje. Bardziej jest to kwestia spalania stukowego(inaczej detonacyjnego) po zbyt ostrym podkręceniu silnika, a nie przystosowaniem go do takich warunków. Po zastosowaniu kutych tłoków, które są odporne na takie warunki, typu zbyt wysoka temperatura spalania, czy spalanie stukowe, przy odpowiednim wyregulowaniu całego osprzętu, nic nie powinno się stać.

Więc do sedna, honowanie nie zaszkodzi tuleją, a jeżeli ktoś nie chce się tego podjąć, tzn. że dupa a nie mechanik z niego jak to mówi mój profesor :]


A jeszcze jedno... co do tulejowania silnika, w Rzeszowie są ludzie którzy zajmują się wykonywaniem... tuleji, korbowodów, tłoków, pierścieni, panewek itd. na zamówienie. Goście robią to już od wielu wielu lat, mogę śmiało to polecić ;)
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

Jackal pisze:A jeszcze jedno... co do tulejowania silnika, w Rzeszowie są ludzie którzy zajmują się wykonywaniem... tuleji, korbowodów, tłoków, pierścieni, panewek itd. na zamówienie. Goście robią to już od wielu wielu lat, mogę śmiało to polecić
to daj jakiś namiar na nich bo ja jak do tej pory znalazłem tylko gościa w krakowie-niejaki gregorius-ale ceną zwalił mnie z nóg-więcej niż za mahle :[

[ Dodano: 30 Marzec 2012, 21:48 ]
Jackal pisze:kwestia spalania stukowego(inaczej detonacyjnego)
spytaj się swojego profesora czy według niego spalanie stukowe i detonacyjne to to samo? Bardzo jestem ciekaw jego opinii. Jeśli powie że tak to ja postaram się znaleźć materiały od trzech współpracujących ze sobą inżynierów zajmujących się projektowaniem silników i tuningiem którzy wyjaśniają że to nie to samo.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

może i osłabia ściankę ale nie do takiego stopnia aby mogła się uszkodzić w czasie pracy silnika. honowanie kosztuje jakieś 70-80zł za cyl
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
Jackal
Posty: 256
Rejestracja: 4 lutego 2010, 23:00
Lokalizacja: Dêbica // Rzeszów

Post autor: Jackal »

Nie to mój błąd, złe doinformowanie, ale to bardzo podobne zjawiska są jak dla mnie. Myślę, że on w duuuuuużo lepszy sposób by to wytłumaczył, ale ten temat by liczył z 90 stron w momencie jakby kończył :lol:
kzrysiek3443
Posty: 37
Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
Lokalizacja: Grodzisk maz

Post autor: kzrysiek3443 »

A czy honowanie taką honownicą na wiertarke np: za 70 zl pomoże, ludzie piszą ze to dobry sprzęti a przedweszystkim tani. Tylko trzeba to robic powoli na wolnych obrotach wiertarki i z oliwą. http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... =honownica
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

honowanie ma na celu nie wypolerowanie a wręcz przeciwnie - podrapanie cylindrów spolerowanych po latach pracy ruchem tłoków, żeby film olejowy nie spływał i żeby zmniejszyć powierzchnię tarcia.

ręcznie wiertarką robią nawet turbodoładowane hondy i działają ;-) spokojnie można zrobić samemu, bo nie trzeba tego robić osiowo an maszynie - honownica pod wpływem siły odśrodkowej sama dopasowuje się do średnicy cylindra równo przylegając a samo połączenie z wiertarką jest przegubowe
kzrysiek3443
Posty: 37
Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
Lokalizacja: Grodzisk maz

Post autor: kzrysiek3443 »

Dzięki za info czyli kupie sobie honownice z allegro :) i napisze później jakie będzie efekt..
wsmpw

Post autor: wsmpw »

lodoo pisze:honowanie ma na celu nie wypolerowanie a wręcz przeciwnie - podrapanie cylindrów spolerowanych po latach pracy ruchem tłoków, żeby film olejowy nie spływał i żeby zmniejszyć powierzchnię tarcia
podobnie jak skrobanie łóż w obrabiarkach ;)
ODPOWIEDZ