Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Kopci z odmy :/
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
- Lokalizacja: Grodzisk maz
Honować czyli
? przetrzeć bardzo delikatnym papierem (2500) ? albo taką specjalną gąbką o odpowiedniej chropowatości??? i jakie ruchy wykonywać tym papierem lub gąbką
? ruch okrężny czy posuwisty (tak jak pracuje tłok )??? Bardzo proszę żeby ktoś mi wytłumaczył jak dobrze zrobić honowanie? i Jeszcze jedno Pytanie jeśli chciałbym zwiększyć moc z 120KM do około 140 -150 to wystarczy podkręcić doładowanie turbiny i seryjne pierścienie to wytrzymają czy trzeba kupić jakieś wzmacniane ?


Ręcznie tego nie zrobisz. Oddaj blok do zakładu to Ci pomierzą gładzie i zrobią obróbkę.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JP7wc1g31Kw[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JP7wc1g31Kw[/youtube]
Otóż panowie... honowanie nie zmienia wymiaru cylindra, honowanie ma jedynie za zadanie, że to tak nazwę mniej fachowo, "wypolerować" gładź cylindra a nie zmienić jego rozmiaru... I nie wyssałem sobie tego z palca tylko tłumaczył mi to akurat dzisiaj jeden z profesorów który jest ponad 30 lat w branży
Więc reasumując, ścianki cylindra nie ulegają zmianie jeśli chodzi o ich grubość. Dopiero przy rozwiercaniu zaczyna się zabawa... pierwszy czy drugi szlif nie zmienia jeszcze specjalnie sprawy, ponieważ są to setne milimetra, które nie robią specjalnej różnicy, no chyba że ścianka ma 2 mm grubości...
Za to, niektórzy chcąc wycisnąć max z silnika, stosują rozwiercanie ale na wymiary jak największe się da, czyli tzw. ostatni szlif.
Co do tulei w silnikach 1.4 t z GTT. Widziałem już nie raz, cylindry z tego serduszka, w których albo wypalało tłok który zajął się już cylindrem, albo pękały same tuleje. Bardziej jest to kwestia spalania stukowego(inaczej detonacyjnego) po zbyt ostrym podkręceniu silnika, a nie przystosowaniem go do takich warunków. Po zastosowaniu kutych tłoków, które są odporne na takie warunki, typu zbyt wysoka temperatura spalania, czy spalanie stukowe, przy odpowiednim wyregulowaniu całego osprzętu, nic nie powinno się stać.
Więc do sedna, honowanie nie zaszkodzi tuleją, a jeżeli ktoś nie chce się tego podjąć, tzn. że dupa a nie mechanik z niego jak to mówi mój profesor![:]](./images/smilies/yeah.png)
A jeszcze jedno... co do tulejowania silnika, w Rzeszowie są ludzie którzy zajmują się wykonywaniem... tuleji, korbowodów, tłoków, pierścieni, panewek itd. na zamówienie. Goście robią to już od wielu wielu lat, mogę śmiało to polecić

Za to, niektórzy chcąc wycisnąć max z silnika, stosują rozwiercanie ale na wymiary jak największe się da, czyli tzw. ostatni szlif.
Co do tulei w silnikach 1.4 t z GTT. Widziałem już nie raz, cylindry z tego serduszka, w których albo wypalało tłok który zajął się już cylindrem, albo pękały same tuleje. Bardziej jest to kwestia spalania stukowego(inaczej detonacyjnego) po zbyt ostrym podkręceniu silnika, a nie przystosowaniem go do takich warunków. Po zastosowaniu kutych tłoków, które są odporne na takie warunki, typu zbyt wysoka temperatura spalania, czy spalanie stukowe, przy odpowiednim wyregulowaniu całego osprzętu, nic nie powinno się stać.
Więc do sedna, honowanie nie zaszkodzi tuleją, a jeżeli ktoś nie chce się tego podjąć, tzn. że dupa a nie mechanik z niego jak to mówi mój profesor
![:]](./images/smilies/yeah.png)
A jeszcze jedno... co do tulejowania silnika, w Rzeszowie są ludzie którzy zajmują się wykonywaniem... tuleji, korbowodów, tłoków, pierścieni, panewek itd. na zamówienie. Goście robią to już od wielu wielu lat, mogę śmiało to polecić

to daj jakiś namiar na nich bo ja jak do tej pory znalazłem tylko gościa w krakowie-niejaki gregorius-ale ceną zwalił mnie z nóg-więcej niż za mahleJackal pisze:A jeszcze jedno... co do tulejowania silnika, w Rzeszowie są ludzie którzy zajmują się wykonywaniem... tuleji, korbowodów, tłoków, pierścieni, panewek itd. na zamówienie. Goście robią to już od wielu wielu lat, mogę śmiało to polecić

[ Dodano: 30 Marzec 2012, 21:48 ]
spytaj się swojego profesora czy według niego spalanie stukowe i detonacyjne to to samo? Bardzo jestem ciekaw jego opinii. Jeśli powie że tak to ja postaram się znaleźć materiały od trzech współpracujących ze sobą inżynierów zajmujących się projektowaniem silników i tuningiem którzy wyjaśniają że to nie to samo.Jackal pisze:kwestia spalania stukowego(inaczej detonacyjnego)
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
- Lokalizacja: Grodzisk maz
A czy honowanie taką honownicą na wiertarke np: za 70 zl pomoże, ludzie piszą ze to dobry sprzęti a przedweszystkim tani. Tylko trzeba to robic powoli na wolnych obrotach wiertarki i z oliwą. http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... =honownica
honowanie ma na celu nie wypolerowanie a wręcz przeciwnie - podrapanie cylindrów spolerowanych po latach pracy ruchem tłoków, żeby film olejowy nie spływał i żeby zmniejszyć powierzchnię tarcia.
ręcznie wiertarką robią nawet turbodoładowane hondy i działają
spokojnie można zrobić samemu, bo nie trzeba tego robić osiowo an maszynie - honownica pod wpływem siły odśrodkowej sama dopasowuje się do średnicy cylindra równo przylegając a samo połączenie z wiertarką jest przegubowe
ręcznie wiertarką robią nawet turbodoładowane hondy i działają

-
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
- Lokalizacja: Grodzisk maz