Strona 2 z 3

: 26 maja 2011, 22:19
autor: tommies
Najlepiej kupić całe auto lub samemu wybebeszyć. Np. http://otomoto.pl/renault-laguna-2-0-8v-klimatronic-C18977467.html
lub
http://otomoto.pl/renault-laguna-2-0-benzyna-okazja-100-sprawna-C18999663.html

Zapomnij też że będzie tanio - nie będzie na pewno. Zawsze wyjdzie stado drobiazgów, które także kosztują. A to olejek, a to smar, a to jakieś sranie mocowanie, a to sprzęgło, a to klocki a to zawiechę trzeba zmienić...
Wersja superhuraoptymistyczna to 2000 pod warunkiem że sam robisz. A i tak realnie pewnie około 3-5 tysi wyjdzie. Zabawa z uturbianiem pewnie podobnie a efekt nieznany.

Może sprzedaj swoją i kupić po prostu R5 z fajnym silnikiem i ją dopieścić np jeśli jeszcze jest http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.php?t=9167. Lub ta dawna Maolatowa.
One mają pozornie wysokie ceny - po pierwsze na pewno coś stargujesz a po drugie masz gotowca - wsiadasz i jedziesz.

Nie piszę tego aby zniechęcić - wprost przeciwnie. Po prostu ucz się na błędach innych i potraktuj to jako szczerą radę.

: 27 maja 2011, 03:05
autor: wsmpw
pozatym z tego co wiem to tych F3R to było kilka rodzai .. głowic znaczy się a dokładniej regulacji zaworów jedne mają całe szklanki na wymiar drugie płytki z wypustem a inne płaskie jak w F3N natraf teraz na taki co ma szklanki całe do regulacji :szok:

: 27 maja 2011, 07:35
autor: lodoo
F3R trzeba kupować ten "starszy" z kopułką i z modułem, a nie na 2 cewkach ;-) F3R-722 czy 723
Ja kupiłem z całym osprzętem za 1150, ale pomagałem kolesiowi go wyjąć z auta, za to miałem możliwość odpalenia przed zakupem... Jako, że wcześniej miałem 1,7 MPI to dużo części w.w. miałem, łącznie ze skrzynią i półośkami i zawiasem, musiałem dokupić koło zamachowe, bo silnik był z automata (80zł) i zdjąć immobiliser (170zł), do tego jakieś uszczelki, simmeringi, kopułka, palec, rozrząd, sprzęgło...
Co do sprzęgła i koła zamachowego - uwaga, bo jest kilka wielkości, ja trafiłem tą najrzadszą - 215mm, są jeszcze 210 i 220 - tańsze i bardziej popularne.

: 27 maja 2011, 08:06
autor: MiK
no i spodziewam się kosztu na poziomie 3000 przy założeniu że sam to zrobię, byle tylko nie pomylić się przy wyborze właściwego silnika i reszty części :)
dzięki za wszystkie rady na pewno skorzystam :)

: 27 maja 2011, 08:12
autor: tommies
No to rób 2.0 :)
Koniecznie kupuj silnik który możesz odpalić. Fajnie jakbyś miał miernik kompresji i przed zakupem ją sprawdził - szkoda kasy na jakieś padło. A silnik tak jak lodoo napisał - wersja z rozdzielaczem na wyjściu wałka a nie ta z 2 cewkami

: 27 maja 2011, 08:17
autor: wsmpw
no panowie ja szczerze mówiąc to też nad F3R'em się coraz mocniej zastanawiam ale muszę jakieś całe autko upolować i większość tych furek to z automatami śmiga :uoee:

: 27 maja 2011, 08:20
autor: MiK
Jeśli zaś chodzi o kupno nowego autka to raczej ta opcja odpada bo całą renówkę doprowadziłem sam do tego stanu, wzmocniłem i pomalowałem /przy pomocy lakiernika/ na białą perłę od lexusa za nie przyzwoite pieniądze, więc jestem raczej skazany na dokończenie tego projektu :) takie zresztą było założenie by na bazie tej piątki zrobić sobie autko do codziennej eksploatacji w mieście. Puki co to jestem bardzo zadowolony, nie licząc rzecz jasna kilku braków :)
1- silniczek /więcej mocy!, więcej mocy!, więcej mocy!/
2- troszkę skrzypi mi dach na wertepach /dach przesuwany/
3- skórka na kierownicy obszyta zieloną nitką - brak :(
i właściwie to wszystko co zostało mi do zmiany :) jak dobrze pójdzie to w tym roku powinienem wszystko skończyć, bo zmiana silnika przy założeniu że mam wszystko powinna się zamknąć w tydzień, no tylko trzeba mieć jaszcze wszystko :)

: 27 maja 2011, 09:48
autor: lodoo
całe autko na swapa w sensie ;-)
to dobrze, że z automata - silnik mniej zużyty jak pracował z taką skrzynią ;-) jedyne co to to koło i śruby trzeba dorzucić i już jest wersja manualna ;-)
i jeszcze zapomniałem o rozruszniku...... dobrze wytargać od sprzedawcy jako część osprzętu...

: 27 maja 2011, 09:53
autor: wsmpw
no nie wspominasz o kosztach sprzęgła chyba;)

: 27 maja 2011, 13:32
autor: MiK
nie wiem czy dobrze ale kombinuje tak by cały silnik ze skrzynią przełożyć, więc kupię komplet :mysli:

: 27 maja 2011, 15:07
autor: lodoo
to już nie będzie takie proste, bo skrzynia lagunowa to JC5 i ma inne mocowania i inne półosie (prawa półoś krótka z przedłużką przykręconą do bloku) no i 3x wyższą cenę
lepiej kupić skrzynię JB3 z R19 (albo R5) 1,7 za 3 stówy i półośki z GTE/GTT i w drogę ;-)

co do sprzęgła pisałem o 8:35...
koszt 350 w moim najdroższym przypadku 215mm (valeo 5 stów), a te popularniejsze okolice 220zł... (350 valeo)
sprzęgło tak czy tak trzeba zmienić więc stówa w tą czy w tą nie robi różnicy....

: 27 maja 2011, 16:49
autor: tommies
Prawda, ale nie do końca - zależy jaka JC5
Część JC5 ma obudowę niemal identyczną jak JB3 a półosie i mocowania łap są identyczne jak JB3.
Osobiście w moim dieslu (wersja II w czerwonej GTR :) ) miałem JC5002 ( od R19 1.9 TD)
Ba, zamierzam włożyć do GTE bo przy jej przełożeniach prędkości będą w normalnym zakresie obrotów.

: 28 maja 2011, 00:33
autor: carmaker
nie no ja niewiem skrzynki z dyszli mają długie przełożenia w stosunku do benzyniaków.Sprawdzałeś to dokładnie?Lookne jutro do rozpiski skrzyń od 19chy.Tylko dziwi mnie żeby identyczne skrzynie miały inne oznaczenia typów.

: 28 maja 2011, 05:58
autor: tommies
Inna jest przede wszystkim w środku - szczególnie wielkość i masywność łożysk. A z tymi przełożeniami to nie zawsze takie oczywiste JB3 028 było montowane w R19 zarówno przy 1.7 mono, 1.8 mono jak i przy 1.9 D :)

: 28 maja 2011, 08:40
autor: RYCHO35
skrzynie JB też były montowane w starszych lagunach (ph1), ale tylko 1.8. A może było by możliwe zastosowanie silnika 2.0 tego starszej generacji (z aparatem zapł)i skrzyni JB3 :mysli:
Wydaje mi się że połączenie z silnikiem mają te same, a może się mylę?