Strona 2 z 2

: 20 listopada 2010, 13:20
autor: karo3003
jjmag pisze:jak to do planowania a co podstawa gaźnika była wypaczona, jak tak to arkusz 180 na lustro i docierasz do uzyskania płaszczyzny sprawdzasz tak samo czyli delikatnie na lusterko olej i kładziesz na to gaźnik wszystkie wżery i odkształcenia od razu pokaże
takim papierem to bym ruski miesiąc polerował, tam jest parę milimetrów odkształcenia i co najśmieszniejsze to nie w miejscu gdzie się gaźnik z kolektorem łączy tylko w miejscu połączenia dołu z górą gaźnika... :szok:

: 20 listopada 2010, 13:51
autor: djmonkey
tzn na tym podgrzewaczu gaźnika czy pokrywą zamykająca komorę pływakową?

: 20 listopada 2010, 15:20
autor: jjmag
to się bierze najpierw 80 lub 100 a 200 dociera a po za tym gaźnik jest zrobiony ze znalu a to się nawet i szmatką frote dociera :okok: trochę chęci i inicjatywy wystarczy

: 20 listopada 2010, 17:13
autor: karo3003
djmonkey pisze:czy pokrywą zamykająca komorę pływakową?
tak, ale o dziwo nie pokrywa jest krzywa tylko dolna część gaźnika i to spooooro i tego się papierem zrobić nie da niestety... Szczerze to nawet nie wiem jak to jest możliwe że to może się skrzywić... :szok:

: 29 marca 2011, 10:42
autor: karo3003
Dysponuje może ktoś wykazem jakie powinny być dysze zamontowane do której gardzieli? Dzwoniłem do firmy Eter-mot zajmującej się sprzedażą części do gaźników i powiedziała mi jakaś pani że do gaźnika specyfikacja przewiduje:

Gardziel I:
- dysza biegu jałowego: 52
- dysza powietrza: 220
- dysza paliwowa: 107

Gardziel II:
- dysza biegu jałowego: 70
- dysza powietrza: 135
- dysza paliwowa: 105

Dodam, że u mnie zgadzały się tylko dysze wolnych obrotów obu gardzieli i dysze paliwowo-powietrzne drugiej gardzieli. Z racji że nie miałem innych dysz, to w pierwszej gardzieli wstawiłem nieco mniejsze niż podano mi w Eter-mocie (135/105), w efekcie silnik pracuje równiej ale i tak pali dużo: prawie 9l/100km przy jeździe na trasie 90km/h - dodatkowo jest słaby i przyspiesza raczej miernie.

: 29 marca 2011, 12:05
autor: RYCHO35
wieczorem zapodam rozpiske

: 29 marca 2011, 13:57
autor: karo3003
spoko :) w takim razie czekam, a mógłbyś mi napisać jakoś w punktach jak ustawić samodzielnie gaźnik? :mysli: wydaje mi się że nie jest to trudna sprawa, ogólnie to dużo osób na słuch reguluje i jakoś to jeździ... :okok:

: 29 marca 2011, 19:31
autor: Robcio_GTT
Już gdzieś zamieszczałem chyba :mysli:
No dobra mam takie cuś :
Dysze w Weber 32DRT 21.100
(pierwsza komora/ druga komora)
Dysza główna paliwa : 110/105
Dysza powietrza : 230/135
Dysza wolnych obrotów : 55/70
Rurki emulsyjne : F58/F56
Zawór iglicowy 1.75
Dysza pompki przyspieszacza : 45

: 29 marca 2011, 20:34
autor: karo3003
Chwila moment bo coś tu nie czaję... Czyli mam rozumieć że na zdjęciu, które wrzuciłem powyżej, dwa środkowe patenty składają się z:

- dyszy powietrza
- rurki emulsyjnej
- dyszy paliwowej

Dobrze rozumiem? I jeszcze jedno: gdzie znajduje się dysza pompki przyspieszacza? :mysli: pytam bo chciałbym sprawdzić czy nie podaje za dużo paliwa...

Robcio_GTT, te dane, które podałeś dotyczą na pewno silnika 1.4, tak? :okok:

: 29 marca 2011, 20:46
autor: Robcio_GTT
Robcio_GTT, te dane, które podałeś dotyczą na pewno silnika 1.4, tak?
Tak :okok: , dane wg książki Haynes'a.

: 29 marca 2011, 21:00
autor: karo3003
kurde czyli według Haynes'a dysze pierwszej gardzieli mają być większe od tych, które mam zamiar zamontować... :mysli: to chyba trzeba będzie takowe zastosować bo pewnie mimo że będą większe to palić będzie na nich mniej...

: 29 marca 2011, 21:03
autor: wsmpw
zakładaj takie jakie książka przewiduje

: 29 marca 2011, 22:52
autor: RYCHO35
Robcio_GTT pisze:Już gdzieś zamieszczałem chyba
No dobra mam takie cuś :
Dysze w Weber 32DRT 21.100
(pierwsza komora/ druga komora)
Dysza główna paliwa : 110/105
Dysza powietrza : 230/135
Dysza wolnych obrotów : 55/70
Rurki emulsyjne : F58/F56
Zawór iglicowy 1.75
Dysza pompki przyspieszacza : 45
to jest 21 100 a kolega ma w temacie 20 101

drt20 (100-200)
dysza wolnych obr.57/70
dysza pompki przyśpieszającej 50
-reszta identyczna jak powyżej

Nie kombinuj z mniejszymi dyszami bo zniszczysz silnik. Sprawdź zawór iglicowy czy trzyma, ustaw poziom paliwa, wyreguluj cały silnik a potem dopiero gaźnik. A, i jeszcze sprawdź czy Ci gdzieś paliwo nie spieprza z wężyka czy pompy.

[ Dodano: 30 Marzec 2011, 00:09 ]
karo3003 pisze:I jeszcze jedno: gdzie znajduje się dysza pompki przyspieszacza? pytam bo chciałbym sprawdzić czy nie podaje za dużo paliwa...
wtrysk pompki przyśpieszającej jest (na górnej fotce) wyżej i na prawo od dyszy wolnych obrotów ( przecina go czerwona kreska do napisu "bieg jałowy 52"), to taki ciulik zaglądający do gardzieli :radocha: 1-go przelotu. A dyszą jest poprostu kalibrowany otwór na jego końcu. Zeby sprawdzić czy za dużo paliwa nie daje to musiałbyś znać jej wydajność-mierzy się ją w cm3 na 10 skoków. W niektórych gaźnikach da się regulować jej wydajność lub moment zadziałania ale z tego co pamiętam to w tym akurat nie.

[ Dodano: 30 Marzec 2011, 00:26 ]
karo3003 pisze: a mógłbyś mi napisać jakoś w punktach jak ustawić samodzielnie gaźnik? wydaje mi się że nie jest to trudna sprawa, ogólnie to dużo osób na słuch reguluje i jakoś to jeździ...
1. regulacja poziomu paliwa: pokrywa pionowo w dół tak żeby pływak był ośką skierowany w górę i regulujesz doginając języczek wartość 7mm (odl. pływaka od płaszczyzny pokrywy), potem pokrywe poziomo "do góry nogami" i drugim języczkiem regulujesz odl.13mm
2.reg. gaźnika odbywa się na dobrze nagrzanym silniku, przyjmuje się że po dwukrotnym włączeniu wentylatora chłodnicy. Wkręt składu mieszanki wkręcasz do oporu i wykręcasz 2-2,5 obrotu. Potem śrubą wolnych obrotów ustawiasz 700-750 obr (w tym przypadku).
Znowu skład mieszanki ustawiasz tak aż obroty maksymalnie wzrosną, ale powoli bo silnik reaguje z opóźnieniem i zostawiasz tą śrubę w momencie gdy silnik przestanie reagować, potem znów ustawiasz wolne obroty 700-750, potem znów skład mieszanki na maks. obrotów i tak w kółko aż silnik nie będzie chciał już zwiększać obrotów przy kręceniu tą śrubą. Zapalasz światła i ustawiasz wolne obr. 700-750 i potem wkręcasz skład mieszanki do momentu az silnik zacznie nierówno pracować i wtedy delikatnie cofasz aż znów zacznie równo pracować. Ustawiasz wolne obr. na 700-750 i powinno być ok. Niestety trzeba mieć do tego trochę "słuchu samochodowego" i wyczucia silnika. Czasem trzeba odłączyć wężyk od regulatora podciśnieniowego zapłonu żeby wyeliminować ewentualny jego wpływ na regulację.
No i powtórze się: najpierw zawory, świece,zaplon-skontrolować lub wyregulować a na końcu gaźnik. Inaczej cała ta robota jest o kant dupy potłóc.

: 30 marca 2011, 06:32
autor: karo3003
RYCHO35, dzięki wielkie za instrukcje, jak założę właściwe dysze to biorę się do regulowania bo zawory, świece i zapłon już sprawdzane były luzik

: 30 marca 2011, 16:20
autor: Robcio_GTT
RYCHO35 pisze:to jest 21 100 a kolega ma w temacie 20 101
Faktycznie, przeoczyłem 1 ;)