Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Swap amortyzatorów?

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Karol

Post autor: Karol »

z niemca do francuza, hmm nawet jakby siędało to koszta i jeszcze raz koszta, w sumie nie opłacalne ;-)
corey16

Post autor: corey16 »

Nie prościej kupić jakąś wyższa fure niż masz kombinować i narażać zdrowie i życie tego Ci nikt nie zwróci
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

podkładki 5cm pod sprężyny + podkładki 5cm między kielich a makperson
i już masz 10cm w górę za prawie darmo...
półosie pracują pod bardzo niefajnym kątem...
tył prosto - przestawiasz belkę o 2 ząbki i masz jakieś 8 cm
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

tyle ze jak tylnią belkę ustawi się zbyt wysoko to jest ona bardziej podatna na uszkodzenia
tel. 694-451-356
Obrazek
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Dlatego, jak napisałem najbezpieczniejszym i najrozsądniejszym wydaje się być przekładka od Rapida o podwyższonej ładowności. Terenówki z R5 nie zrobi ale zdecydowanie podniesie i bez szkody dla półosi czy innych elementów zawieszenia.
corey16

Post autor: corey16 »

Lodoo pisze:podkładki 5cm pod sprężyny + podkładki 5cm między kielich a makperson
i już masz 10cm
10cm podkładki to chyba dużo?? z czego miała by być te podkładki?? czy to nie jest czasem niebezpieczne??
jjmag

Post autor: jjmag »

ten pomysł jest niebezpieczny :-P
carmaker

Post autor: carmaker »

może innaczej...poszukać dłuższych mcpersonów tylko z olejowymi amortyzatorami,przespawać dolne mocowania z orginalnych (gazówki przy spawaniu mogłyby puścić) i spróbować to skręcić z orginalnymi poduszkami mcpersonów z piątki.Co do tyłu to faktycznie tylko podniesienie na drążkach.Myśle że 4 cm podniesienia + opony na wyższym profilu już by sporo pomogło.Przy 10 cm to chyba będą półosie wypadać...
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

jeżli będą dłuższe amory z przodu to prawdopodobnie nie zgra to się z fabrycznymi zwrotnicami i koła będą przechylone do środka auta(przy górze)
tel. 694-451-356
Obrazek
Rooster

Post autor: Rooster »

jeżli będą dłuższe amory z przodu to prawdopodobnie nie zgra to się z fabrycznymi zwrotnicami i koła będą przechylone do środka auta(przy górze)
To wtedy się reguluje kąty i zbieżności, tak mi się zdaje.

Myślę ogólnie że 10 cm to dużo i niebezpiecznie - faktem jest że rzeczywiście półosie mogą na to narzekać. Tylna belka tak jak mówi tommies - od Rapida było by najbezpieczniej i najrozsądniej, choć nie wiadomo czy dokładnie taką znajdę za jakąś rozsądną cenę.

Mi by starczyło gdzieś 4-6 cm w górę, to już by było dużo - do tego założyłbym odpowiednie kółka i by śmigało.

Ale te podkładki do kielichów to z czego? :/

Ogólnie to spawanie odpada - brak czasu ojca, brak porządnej spawarki, brak pozwolenia/umiejętności moich własnych i radykalnie brak bezpieczeństwa.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

10cm czy 3cm jak kto woli...
aluminiowy wytoczony pierścień między kielichem, talerzem amora nie wpływa na bezpieczeństwo... co innego spawanie amorów i ich mocowań...
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

w 5 kątów raczej nie wyregulujesz a zbieżnością tego nie nadrobisz (gdzieś mam amorki dłuższe od fabrycznych jak chcesz to mogę je odsprzedać)
tel. 694-451-356
Obrazek
carmaker

Post autor: carmaker »

do pospawania to możesz komuś zanieść 2kpl amorów to do plecaka zmieścisz ja mówie o takim wyregulowaniu wysokości zawieszenia żeby bylo mniej wiecej 4-6 cm wyżej i był długi skok zawieszenia.Czy przy aucie podniesionym na windzie (rozciągnięta sprężyna) zmienia sie kąt pochylenia koła do minusa?Niewydaje mi sie...przy gwintowanym zawiasie masz ok.8-10cm regulacji a kąt nachylenia sie nie zmienia aż tak radykalnie (korekta na zwrotnicach)Teraz rozkmina co do propozycji lodówy: podkładki do kielichów?Nierozumie patentu.Jak?Podkładki pod sprężyny?Może lepiej dopasować dłuższe ale znowu będzie twardo i amortyzator wyciągnięty na maxa?To nie bedzie na wybojach działać.
carmaker

Post autor: carmaker »

lodoo a fabrycznie to mocowanie amortyzatora to masz chyba spawane lub zgrzewane w zależności jaki amor
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

podkładki między talerz przykręcony do kielicha, a sam kielich... bez ingerencji w całą kolumnę makpersona... czego tu nie rozumiesz??
kąty się nie zmieniają?? a to dziwne... z geometrii z trójkątów w podstawówce dwója była co?? :mrgreen:

auto w dół - koła w negatyw (góra kół do wewnątrz)
auto w górę - koła w pozytyw (góra kół na zewnątrz)
ODPOWIEDZ