Strona 2 z 4
: 2 listopada 2009, 17:58
autor: wsmpw
czyli co dolac dodatek czyszczący i wlać pół syntetyka .....

skoro jade teraz na mineralu
: 2 listopada 2009, 18:01
autor: unikorn
pełen syntetyk kolego... ale rozmowa o olejach była już w innym dziale... ok?
: 2 listopada 2009, 18:07
autor: tommies
Odkąd kupiłem 5 wlewam tylko pełny syntetyk.
W Xsarce - diesel oryginalnie był uzywany półsyntetyk, pewnego razu wlałem oczyszczacz LM (ależ smoła wyleciała) i używam pełen syntetyk LM - mimo młodego wieku auta mam naciachane prawie 330 tys i jak nie brał oleju tak nie bierze, a przy pełnym syntetyku (albo dzieki czyszczeniu) odnosze wrażenie jakby praca silnika była ładniejsza.
No, ale to temat o ceramizerze a nie o oleju

: 2 listopada 2009, 18:43
autor: carmaker
zacznijmy od tego że MoS2 to nie ceramizer...liqui moly poleca płukanke +wymiane oleju (pół syntetyk/syntetyk)+dodatek preparatu z dwusiarczkiem molibdenu.W takim zestawieniu ma to sens.Swoja drogą to mobil też wypuscił jakiś smart z w/w ale nazwy nie pamiętam.Mozna też tak:
http://www.liquimoly.pl/features/katalo ... gory_id=23
: 2 listopada 2009, 19:02
autor: unikorn
Ciekawe.., a jak się ma ten olej z linku (pomijając technologię MoS2) do pełnego syntetyka np takiego:
http://liquimoly.pl/features/katalog?pa ... gory_id=21 wiesz może? Pytam bo zastanawia mnie czemu ten syntetyk bez MoS2 jest droższy od pół syntetyka z MoS2.
: 2 listopada 2009, 19:40
autor: vino1986
egonn87 wlalem do busa do dyfru... no i bylo jak napisalem... kosztowalo mnie to praparat kolo 30zl olej nowy do dyfra do tego preparatu 3x1litr nie pamietam marki ale na bank dobry 150zl... i bylo super cicho... naprawde ekstra... ale jak mowilem jedna dluzsza trasza i sie pogotowaly oba lozyska na ataku... dodatkowo zamiast lepszego smarowania zaczynaly sie zacierac i wylalem srebrzanke a lyzka zbieralem opilki jeszcze z dna dyfra... no a pozniej naprawa dyfra 1000zl no i jak wyl tak wyje dalej a to juz jest bezcenne
tommies pisze:Przypomina mi to historię Super Takonu z konca lat 80-tych.
a mnie nie wiem czemu na mysl od razu przyszedl Moto Doctor... tez piekny preparat

: 2 listopada 2009, 20:22
autor: carmaker
niewiem unikorn pewnie temu ze syntetyk ogólnie droższy a preparat MoS2 jako dodatek 30 pare zeta nie taki drogi wiec w pakiecie z olejem...marketing.Tak jak pisałem za ten preparat moge poreczyć bo przetestowany w praktyce i krzywdy silnikowi nie zrobił. Co do reszty to pewnie sa i takie wynalazki jak vino pisze...
: 2 listopada 2009, 20:46
autor: unikorn
hmm... pozostaje jedynie pytanie czemu nie dodają go do syntetyka... marketing? no nie będę dolewał zatem bo mam właśnie SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40.
: 2 listopada 2009, 20:56
autor: wsmpw
no i własnie moje pytanie tez jest takie
Kupić normalny syntetyk czy ten pół syntetyk z tym dodatkiem?
oczywiście wszystko wlewane po motor cleaner
: 2 listopada 2009, 21:24
autor: Maolat
wydaje mi sie ze nasze piątki juz nie na czasy syntetyka

Połóweczkę syntetyka zawsze zalewałem i nigdy nie narzekałem

: 2 listopada 2009, 22:28
autor: vino1986
ja wlalem 10w40 i mysle ze najbardziej rozsadna opcja i nic nie dolewalem do silnika bo nie znam w sumie jego prawdziwego przebiegu i przeszlosci... pomimo ze po remoncie jest...

: 2 listopada 2009, 22:31
autor: lodoo
dobry olej i tyle w temacie... żadne wynalazki ceramizery uszlachetniacze płukacze itp...
: 3 listopada 2009, 07:00
autor: unikorn
Czyli uważasz, że LM produkuje ten olej z MoS2 tylko po to żeby zarobić więcej kasy? Może i tak być, ja jak już wiele razy powtarzałem po prostu się nie znam.
: 3 listopada 2009, 08:18
autor: Qucor
-=wasq=- pisze:Piotrek pisze:swego czasu Qucor zaaplikował coś takiego do swojej 5 ale niestety wynikami się nie pochwalił
hm sadzac ze musi silnik zmienic to chyab nie za dobrze

Guuupi temat ale silnik jednak jest O.K...
Powodem nierównej pracy był przewód chyba podciśnienia który się odłączył od kolektora... podłączyłem i jest O.K. chodzi równo i przestał dymić a i na świeżych świeczkach nie ma oleju
Co do ceramizera... szczerze to nie zauważyłem żadnej różnicy
A wiadomo jak nie widać różnicy to po co przepłacać

: 3 listopada 2009, 09:14
autor: jjmag
ja testowałem na scierce bo żarła mi oleju około litra na 1000 km po zmianie uszczelniaczy zeszła do pół litra po zalaniu ceramizera ale tego niby orginalnego nie powiem bo sam byłem w szoku spalanie oleju zeszło do litra ale na 10 000 także ja byłem zadowolony skutków ubocznych nie zauważyłem oprócz cichszej pracy silnika, ścierke sprzedałem i na tym samym sercu śmiga już 2 rok od czasu sprzedaży