Strona 2 z 3

: 21 września 2009, 12:49
autor: lodoo
jjmag pisze:a kiedy ostatnio był wymieniany lub regenerowany parownik od gazu, i powiedz czy odpalasz na benzynie czy na gazie bo to może okazać się całą przyczyną
a co ma piernik do wiatraka??

wymień chłodnicę na nową i nagrzewnicę na nową...
skąd wiesz, że uszczelka pod głowicą jest ok?
czy jest jakaś piana, zawiesina, w zbiorniku wyrównawczym?
czy są odpowietrzenia wszystkie na wężach i używasz ich?
Czy nie ubywa płynu?
czy wężyk któryś nie jest pęknięty albo nie sączy się na króćcu gdzieś?

: 21 września 2009, 13:41
autor: jjmag
a to że przerabiałem ten temat na swoim aucie i przy walniętym parowniku wdmuchiwało gaz do układu chłodzenia i cały czas sie zapowietrzał i czasami nie zrobiłeś po odpowietrzeniu 5km silnik prawie się gotował według wskaźnika chłodnica zimna i ogrzewanie też było nędzne

: 21 września 2009, 14:01
autor: lodoo
zwracam honor... :oops:
nie pomyślałem o pierwszej komorze ;-)
a gaz działał prawidłowo wtedy??

: 21 września 2009, 14:21
autor: jjmag
czasami było tak że jechałeś i nic się nie działo łapał temperaturę a parownik był ciepły i nie zamarzał ale silnik grzał się szybko bo nie otwierało termostatu i nie oddawało na chłodnice, obczaiłem to dopiero jak chciałem wymienić termostat i nie spuszczałem płynu z bloku silnika całkiem tylko odkręciłem przewód zasilający i dopiero po chwili jak poluzowałem obudowę termostatu poczułem dziwny zapach, a płyn poszedł po około 2 minutach jak zeszło powietrze

: 21 września 2009, 14:59
autor: Piotr3093
Parownik w kwietniu był wymieniany na fabrycznie nowy , przed wymianą działo się to samo uszczelka pod głowica jest nowa bo osobiśćie ją wymieniłem głowica jest splanowana zadnych wycieków nie ma, termostat jest sprawny jak załozyłem instalacje gazową 7 lat temu to zawsze odpalałem go na gazie i było wszystko ok przez 4 lata .Najpierw zaczoł sie przegrzewac tzn kontrolka przegrzania zaczynała lekko świecic w trasie powyzej predkosci 130 km/h .A jak zmniejszyłem predkosc do 110km/h to było wszystko ok .Później przy mniejszych prędkosciach i na krotszych trasach z miesiaca na miesiac zaczoł sie coraz bardziej przegrzewac i zapowietzrac .

: 22 września 2009, 06:15
autor: jjmag
osobiście na poczatek zrobił bym jedno bez wywalania niepotrzebnej kasy, wyjmij termostat i dobrze odpowietrz na pełnym obiegu dłużej będzie się nagrzewał ale sprawdzisz czy chłodnica nie jest zamulona i przejmuje ciepło płynu, druga sprawa piszesz że zmieniałeś uszczelkę i głowice planowałeś, a płaszczyznę bloku ktoś sprawdzał bo przerabiałem to na znajomego golfie 3 uszczelki w przeciągu miesiąca wszystko jak w książce pisze nowe szpilki do głowicy nawet przy drugim razie po trzeci okazało się jedno na jednym cylindrze płazczyzna odkształcona i cały czas waliło spaliny w płyn efekt jak u ciebie

: 22 września 2009, 18:31
autor: Piotr3093
Bez termostatu jeździłem miesiąc bez zmian gdyby waliło spaliny w płyn to by bąbelkowało w zbiorniczku wyruwnawczym juz po odpaleniu na zimnym silniku . A odchył płaszczyzny bloku wynosi 2 setki milimetra to jest zaden odchył , a sprawdzane to tez bylo przez doswiadczonego frezera mechanika który robi to od wielu wiuelu lat .Czyli uszczelka była niepotrzebnie wymieniana .

: 23 września 2009, 06:27
autor: jjmag
czyli zostaje jedno wrócić do chłodnicy

: 23 września 2009, 07:24
autor: vino1986
czyli jednym slowem to co mowilismy na poczatku... zobacz jeszcze nagrzewnice czy nie zapchana...

: 23 września 2009, 09:27
autor: Qucor
Chłodnica dostarczona...

Zobaczymy czy to było przyczyną :-P

Mam nadzieję że mogłem pomóc :mrgreen:

: 4 października 2009, 16:39
autor: Piotr3093
Dzięki za pomoc dla Piotra z okolic z Żywca , miał rację to była chłodnica .Samochód jest już po testach i wszystko jest ok .

: 4 października 2009, 16:54
autor: Qucor
Mówiłem...

Cieszę się że mogłem pomóc :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 15 listopada 2009, 23:23
autor: kkrasnall
Przedłużę trochę tamacik, też miewałem problemy jak wiecie z przegrzewaniem :mrgreen: ale od jakiegoś czasu obserwuje takie zjawisko: Stoję w korku temperaturka powoli rośnie i dochodzi sobie pod czerwone pole i wtedy wentylatorek powstrzymuje ją przed pójściem wyżej, ale nie potrafi jej zbić. Natomiast jak dodam sobie gazuuu to temperaturka spada powolutku. Tak gdybałem i nie wiem czy słusznie sądzę że to pompa wody nie wydala?? czy się mylę.

: 16 listopada 2009, 07:38
autor: jjmag
masz rację za małe obroty silnika i pompa wody nie wymusza na tyle obiegu w układzie, być może łopatki na pompie są już zakamienione

: 16 listopada 2009, 10:49
autor: vino1986
wymien pompe i problem powinien sie rozwiazac... bo watpie ze masz sprzeglo wiskozowe do wiatraka przyczepione :-P :-P :-P