Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Hamulce 1,1

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

videorgbek

Post autor: videorgbek »

Nie było potrzeby odpowietrzać. Przed wymianą szczęk działały poprawnie aczkolwiek nierewelacyjnie. W tej chwili nawet delikatne wciśnięcie pedału hamulca powoduje blokadę tylnych kół. Czy wymiana klocków hamulcowych może tu coś zmienić? Stare są jeszcze niezłe, ale mają już sporo lat. Samochód ostatnio jeździł bardzo niewiele.
unikorn

Post autor: unikorn »

videorgbek pisze:Nie było potrzeby odpowietrzać.
Rozwiniesz?

P.S.
Jesteś "nowy" na forum, więc należy Ci się drobne wyjaśnienie. To, że jestem modem nie znaczy, że jestem jakimś pro mechem... wprost przeciwnie ;)
vino1986

Post autor: vino1986 »

musialbys sprawdzic jeszcze czy tloczki w zaciskach sie nie pozapiekaly lub nie zaczely korodowac pod gumkami... bo u mnie w Alpie tez nie dzialal przedni chamulec i tylny bo tloczki zaczely korodowac pod gumami od dlugiego stania pod chmurka... a co do korektora sily hamowania to on sam sie napina pod wplywem obciazenia tylu... jezeli jest napinany od belki na sprezynie...
videorgbek

Post autor: videorgbek »

Dzięki,
jak sobie poradziłeś z tymi zapieczonymi tłoczkami na zaciskach? Trzeba było je wymieniać?
Czy jest jakakolwiek możliwość regulacji przy korektorze siły hamowania?
jjmag

Post autor: jjmag »

rozbierasz czyścisz, zakładasz nowe gumki, chyba że mocno skorodowane to zakładasz nowe cylinderki, tak samo posprawdzaj prowadniki zacisków czy nie stoją też będziesz miał słabe hamowanie a korektor siły hamowania w standardzie nie ma regulacji
videorgbek

Post autor: videorgbek »

Dziękuję za pomoc. Mimośrodami przy tylnych szczękach raczej nic nie będę w stanie poprawić?
jjmag

Post autor: jjmag »

możesz poprawić jeszcze bardziej tył
vino1986

Post autor: vino1986 »

jjmag pisze:chyba że mocno skorodowane to zakładasz nowe cylinderki,
fajnie to brzmi i nie ma problemu ale do nowej... do babci szukalem i ni chu chu nie da sie dostac... jedynie co to mozna komplet gumek kupic do zaciskow bez problemu... a tloczki to ja delikatnie papierem sciernym 400 przejechalem pozniej lekko 800 zeby poprawic i dzialalo u mnie...

co do regulatora to u mnie na koncu sprezyny ktora napina go jest gwint i mozna go albo popuscic albo podciagnac jeszcze... jednak ja nic nie ruszalem... ;-)
videorgbek

Post autor: videorgbek »

Spróbuję najpierw pokombinować z tym regulatorem. Czy wiecie skąd mógłbym ściągnąć instrukcję serwisową (najlepiej po polsku) do tej starszej wersji?
vino1986

Post autor: vino1986 »

po Polsku nie ma szans... po francusku mam ale do alpiny... ;-)
videorgbek

Post autor: videorgbek »

Córka zna francuski a i obrazki może trochę pomogą więc, jeżeli możesz to podeślij.
vino1986

Post autor: vino1986 »

videorgbek

Post autor: videorgbek »

Bardzo serdecznie dziękuję. Na pewno się przyda. Szkoda jednak, że z tyłu są tarcze zamiast bębnów. W tzw. międzyczasie zdobyłem książkę o naprawach jednak tej nowszej wersji i tam również hamulce z tyłu są inne. Być może coś źle zamontowałem?
ODPOWIEDZ