Strona 2 z 2
: 22 maja 2009, 06:05
autor: kidzio
generalnie szpery są 2 typów płytkowe i helikalne.
helikalne to np. quaife i ich sięnie serwisuje bo to praktycznie "zwykły" mechanizm różnicowy i są bardzowskazane do mocnych aut na ulice i okazjonalne sciganie.
płytkowe to kaaz, gripper, tran-x, hewland, peugeot sport itd. - te służą do sportu, są zazwyczaj droższe i trzeba je serwisować, pozwalają jednak dokładnie ustawić parametry które pomogą uzyskać rządaną charakterystykę
: 22 maja 2009, 07:50
autor: lodoo
i trzeci rodzaj bardzo nieprofesjonalny - 2 płytki i 4 sprężyny
wsmpw pisze:lodu a masz jakieś dokładniejsze dane?
chodzi o wymiary ..
szlifowanie 250 ? nie 2500 na wode?
zaraz wkleję link...
60, żeby wyrównać nierówności i 250 wygładzić....
jakby to bło wypolerowane, to by chyba za duże tarcie było.... olej by nie miał jak się dostać między zębatkę a płytkę i by tarło straszliwie... tak mi się wydaje...
http://z31.com/mods/drivetrain/phantomgrip/
Co do wymiarów to nie mam... musiałbym rozebrać skrzynię i wyjąć dyfer...
mam trochę przytartą skrzynię za garażem, więc może się pokuszę zajrzeć do środka
No i jakie sprężyny to jest trudna sprawa... za miękkie to nic to nie da... za twarde to zepnie prawie na 100% i zetrze się migiem pewnie...
jeszcze takie coś znalazłem...
Secondly, the Phantom Grip works as a locker in hard acceleration. The disc plates pivot, locking spiders, causing both wheels to exert equal power to the road, providing less torque steer than an ordinary differential. With over 120,000 miles of testing, there has been no significant wear of these plates. Although seemingly simple, the 'Phantom Grip design' offers as much maximum traction as other limited slips. The Phantom Grip is extremely strong and durable and comes with a Lifetime Warranty for breakage and manufacturer defects.
: 22 maja 2009, 08:33
autor: pavko
Mam jb3028 rozebraną w garażu (zmieliła się jedynka) - jak się nie śpieszy to na długi weekend czerwcowy mogę z niej wybić defer i pomierzyć...
Z tego co pamiętam w były w tych skrzyniach stosowane 2 różne dyfry różniące się trochę konstrukcją - ale to nie powinien być problem...
: 22 maja 2009, 08:47
autor: lodoo
stop stali do wykonania płytek: Alloy Steel AISI 4140 czyli bardzo dobra gatunkowo, wysoko nawęglana stal
sprężynki: z tarcz sprzęgłowych
no to jeszcze wymiary i obcykane

szczęśliwie mam identyczną skrzynię - 028
niektórzy piszą, ze się to rozlatuje, że rozwala mechanizm różnicowy itd... ale to teoretycy, którzy nigdy tego nie mieli... oczywiście jest taka opcja, ale myślę, że powinno być ok

Jakby co skrzynia JB3 tania jak barszcz
wsmpw - to dowiedz się o możliwość zrobienia czegoś takiego i o cenę - same płytki chociaż
SAMORÓBKA Z USA - ZNALEZIONE NA STREETRACING.PL
pewien gość w USA zrobił coś takiego do otwartego dyfra Supry NA...
oto poglądowe zdjęcia:
rysunek w CADzie
seryjny dyfer
gotowe urządzenie

[/quote]
: 22 maja 2009, 09:53
autor: wsmpw
podejrzewam że nie będzie problemu z wykananiem tego tylko muszę sobie kiedyś usiaść i narysować technicznie to wszystko sprężyny z tarczy sprzęgłowej.. mam chyba 2 tarcze od 1.1

: 22 maja 2009, 11:16
autor: lodoo
mógłbym to przygotować w jakimś programie CAD
nie mam tylko dojścia do materiału, do warsztatu prędzej
sprężyny dość mocne muszą być... takie z tarczki 1,1 mogą być chyba za słabe...
: 22 maja 2009, 12:35
autor: wsmpw
a więc jeszcze raz bo zdjął bym sobie wymiary z JB5 bo mam rozebraną będzie to potem pasować do JB3?
stal się nawęgli ale dokładnie o cene musze sie dowiedzieć najpierw się obrobi potem nawęgli.
ps. a sprężyny od zaworów?
: 22 maja 2009, 14:20
autor: lodoo
za słabe z zaworów....
To musi kur..sko mocno naciskać... żeby uzyskać 30% spięcia, trzeba, żeby to utrzymało 230Nm (jedno koło zablokowane, drugim można przekręcić po przyłożeniu momentu 230Nm; 150Nm (z tabeli dla spięcia 30%) + 80Nm jakie daje ciężar na drugim kole)
Tak jakoś obliczyłem orientacyjnie według tego:
I wyszło mi, że zakładając promień zębatki 5cm powinno to utrzymać na tym promieniu 500kg albo inaczej - na kluczu o długości 0,5m założonym na śrubę półosi i ustawionym poziomo można połozyć 50kg i te blachy mają to utrzymać poprzez tarcie między nimi a zębatkami w oleju skrzyni biegów...
Po namyśle - to chyba nie działa
![:-] :-]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jak przenieść taki moment na takim małym promieniu, jaki mają zębatki...
Chyba, ze coś źle liczę...
Nie wiem, czy nawęglać... chociaż dobrze by było, jakby było podobnej twardości jak zębatki... byle nie twardsze

JB5 ma inny słabszy mniejszy dyfer...
: 15 czerwca 2009, 16:42
autor: Kali___
jak chcesz wsadzić Phantoma to kup sobie odrazu ze 3 skrzynie
: 15 czerwca 2009, 17:43
autor: pavko
Obiecane fotki i pomiary:
1) Koła koronowe:
to tylko wyrównać i będzie cacy, natomiast na drugim pojawia się pierwszy problem:
2) Satelity. W złożeniu (w dziurkę wchodzi kołek rozporowy i trzyma to wszystko razem):
Tulejka na długość ma 40 mm:
Średnicy natomiast 20 mm:
3) Obudowa mechanizmu ma średnicę 93 mm:
Widok na sławetne podtoczenie zwane też porażką konstrukcyjną - rowek na wyskakujący seger:
I do środka:
4) Coś co nieodłącznie by się wiązało z projektem (zdjęcia zapożyczone z forum R19) - nowe zabezpieczenie zamiast segera:
5) Coś do czego nie mam zdjęć - odległość między kołami koronowymi a tulejką trzymającą satelity - 2,5 mm. Jest tam na prawdę mało miejsca - może być problem z wystarczającą wytrzymałością przewężenia w phantomie...
: 15 czerwca 2009, 19:22
autor: Arti
to będzie i tak zabawa metodą "prób i błędów"
nie zabardzo chcę się w to bawić
: 16 czerwca 2009, 06:51
autor: vino1986
Arti pisze:to będzie i tak zabawa metodą "prób i błędów"
i to tez napewno nie bedzie takie hop siup... trzeba miec niezly leb zeby to zrobic...
: 16 czerwca 2009, 14:49
autor: lodoo
kali - możesz wyjaśnić??
pavko - dzięki

szczególnie za ten rysunek na zabezpieczenie
no i po zabawie - przynajmniej w R5... nie wiedziałem, że jedna z tych koronek ma taki kształt (nie jest płaska) - przerabiać koronkę to już nie ma sensu... trzeba by napawać na płasko, toczyć... odpada... no i jak jest 2,5mm odległości to też raczej dyskwalifikuje to rozwiązanie...