Strona 2 z 7

: 11 maja 2009, 20:23
autor: lodoo
weź mnie nie osłabiaj...
rozumiesz o czym jest ten temat??
co PASUJE , a nie co NIE PASUJE I TRZEBA DRUTOWAĆ ŻEBY PASOWAŁO

tulejki w piastę... trzymajcie mnie...

wiesz - silnik z helikoptera też pasuje - trzeba tylko przerobić trochę...

: 11 maja 2009, 20:38
autor: wsmpw
Lodoo pisze:tulejki w piastę... trzymajcie mnie...
w piaste nie wsadzisz możesz zwiększyć jej wymiar zewnętrzny .. czyli piaste w tulejke ..
pozatm jeśli mówimy tu o takich sprawach to nikt nie pisał o drutowaniu tylko o normalnym przerabianiu części nie zawsze trzeba zakładać to co producent poleca ;-)
tak więc jak cie nie osłabiam tylko mówie że sie da..
a jak półosie sie przedłuża albo skraca to co też drutowanie? ehh...

: 11 maja 2009, 20:47
autor: -=wasq=-
ale ja napisalem o elemencie pasujacym 1 do 1 bez zadnych kombinacji :D

: 11 maja 2009, 20:48
autor: wsmpw
ale ja napisalem o elemencie pasujacym 1 do 1 bez zadnych kombinacji :D
no i gitara.. ;-)
koniec OT

: 12 maja 2009, 00:17
autor: ciast
Panowie, Panowie, na spokojnie i kończąc OT ;) Mowa była o minimalnych przeróbkach, a w ostatnich postach widać raczej - nie urażając nikogo! - kombinowanie które generalnie dość mocno narusza konstrukcję ;) Wiadomo, jeśli ktoś ma minimalne pojęcie, grzebie sam coś przy furach to zrobi. Ale są tutaj też tacy, którzy nie mają zielonego pojęcia i biorą się za wielkie rzeczy...a później auta się rozsypują na trasie... ;) tak więc wracając do tematu. Proszę któregoś z Panujących o posprzątanie tematu.

: 12 maja 2009, 12:01
autor: pavko
Lodoo pisze:i tu się pojawia problem - nie będą pasowały...
problem ten tkwi w łożyskach... inne wymiary i z tego co mi mówił foggi nie da rady wsadzić zwrotnic z megany do R5 z tego względu...
Owszem fakt są 2 rodzaje łożysk
* 35/65/35 (np. R5, R19 1.4 1.7, R Clio w pierwszych rocznikowo wersjach)
* 37/72/37 (np. R19 1.9D i 1.9TD a te zwrotnice pasują do R5)
ale one nie mają nic do rzeczy jeżeli chodzi o pasowanie.
Lodoo pisze:i
zwrotnicę przykręcisz razem z piastą - ale półosi z R5 już nie wsadzisz w to...
Tak, o ile trafisz na dosyć rzadką piastę 23 wypustową (do teraz nie mogę się połapać w katalogach, kiedy jakie półosie były stosowane). Zakupione przeze mnie zwrotnice z Megane 1.6 16V mają duże łożyska i piasty na 21 ząbków - więc idealnie pasujące zarówno do R19 jak i R5.
Sama zwrotnica od Megane różni się tylko 2 szczegółami:
* ma dziurkę na czujnik ABS (choć pewnie nie zawsze)
* inny rozstaw otworów na mocowanie zacisków (bo zaciski pod 280 są znacząco większe od tych na 238 i 259)
Lodoo pisze:a piasty podmienić się nie da bo łożyska inne i nie ma takich, które by pasowały do piasty R5 i zwrotnicy megane...
Nie do końca prawda...
Lodoo pisze: jak to się ma do R19 16V nie wiem...
Taka sama zwrotnica jak w każdym innym R19, inny (dłuższy i większy) zacisk hamulcowy

: 12 maja 2009, 12:43
autor: lodoo
W R5 też są 2 rodzaje łożysk...

Taki szczegół: Megane 1,6 16V ma tarcze 259mm, a nie 280...
Tak jak mówisz 259 i 238 pasuje wszystko wszędzie... 280 niestety nie...

280mm ma megane 2.0 16V i tu są inne zwrotnice i piasty, które nie będą pasowały do r5...

Może są jakieś wersje pasujące ale nic mi o nich nie wiadomo...

: 12 maja 2009, 13:17
autor: pavko
Meganki z tarczami 280:

Kod: Zaznacz cały

RENAULT Megane 1.6i 16V (BA04) 
RENAULT Megane 1.8 16V
RENAULT Megane 1.9 dCi
RENAULT Megane 1.9 DTI
RENAULT Megane 2.0 16V
z tarczami 259:

Kod: Zaznacz cały

RENAULT Megane 1.4 16V
RENAULT Megane 1.4i
RENAULT Megane 1.6i (BAOF) 
RENAULT Megane 1.9 DTI
RENAULT Megane 1.9 TD
RENAULT Megane 2.0i
Więc 1.6 16V jak najbardziej wśród nich występuję od takiej mam i pasują bez żadnych modyfikacji do mojego R19 więc zapasują też do R5
Pasowanie w tym przypadku jest relacją przechodnią. Naprawdę długo nad tym siedziałem i sprawdzałem co jak z czym...

: 12 maja 2009, 14:18
autor: lodoo
hmmm
no to czegoś nie dopatrzyłem...
czyli mówisz, ze zwrotnice z megany 1,6 16V z tarczami i zaciskami 280mm pasują plug and play do zawieszenia i półosi R5 z tarczami 238mm??
tak podsumowując?

: 12 maja 2009, 14:50
autor: pavko
Tak, ale zdwojona czujność wymagana (chodzi o uczciwość sprzedających). Ja na przykład na zdjęciach od sprzedającego za pomocą programu graficznego, metodą robienia kropek policzyłem ilość zębów w piaście i dopiero jak miałem pewność (21) to kupiłem (wiem - śmieszne, ale przesyłanie w dwie strony 25kg żeby stwierdzić że to jednak nie to nie uśmiechało mi się)

W każdym razie polecam i polecam przeczytać jeszcze raz post -=wasq=-, z nim zresztą konsultowałem ten pomysł...

: 12 maja 2009, 14:56
autor: lodoo
no kumam...
i średnica czopa (wieloklinu) półosi jest taka sama tu i tu - chodzi tylko o ilość zębów, tak?

widzę, że piasta R19 i megane jest taka sama, ale R5 ma inną... może tu jest coś nie tak...

mam małe wątpliwości, w takich kwestach ufam foggiemu w 100%, ale jeśli pasuje to ok - pozostaje się tylko cieszyć :-)

: 12 maja 2009, 21:32
autor: kabar
Czy są takie same grubości tych zwrotnic (w miejscu mocowania amortyzatora)?

: 12 maja 2009, 22:13
autor: -=wasq=-
od clio sporta sa ciut grubsze trzeba troszke przejechac papierkiem ale naszczescie nie jest to 5-6 mm tylko po 1 mm

: 12 maja 2009, 22:40
autor: kaweq11
siemka jestem nowy i nie chce sie wpychac między wódke a zakąske ale tak wklejke na marginesie bo chce wymienic amorki z tylu w mojej R5 i nie moge kupic u mnie w miescie. hm są od jakiejs R zastępcze?? jakies clio pasują ?? proszę o wyrozumiałosc dla nowego utrzytkownika:)

: 12 maja 2009, 23:16
autor: -=wasq=-
z clio pasuja ale sa ciut krotsze wiec nadaja sie do auta z obnizonym zawiasem