Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Co z tą odmą??
Moderator: Moderatorzy
wcześniej tak jeździłem spalało mi 8l gazu czasem mniej czasem więcej, teraz muszę jechać na regulację i wymianę tego małego filtra przy zaworze bo mi skoczyło do 10L ale to już moja wina bo chciałem oprawić żeby było lepiej a wyszło jak zwykle.
ogólnie jest nie zaślepione i wszystko działa dobrze. jedynie czasami mi się robi tak jakby zalewało go gazem(zwłaszcza przy odpalani) wtedy muszę go ustawić na przepalanie.
ogólnie jest nie zaślepione i wszystko działa dobrze. jedynie czasami mi się robi tak jakby zalewało go gazem(zwłaszcza przy odpalani) wtedy muszę go ustawić na przepalanie.
tel. 694-451-356


unikorn... ty napewno wiesz lepiej jak inzynierowie renault.... zrob jak chcesz... rozwiazanie jest dobre i sprawdzone... nie tylko przez renault... praktycznie wsyzstkie auta maja to tak rozwiazane - bo nei da sie inaczej zeby bylo funkcjonalnie i zgodnie z przepisami
pod kolektor nie da sie podpiac bo silnik nie beidze pracowal a do komory korbowodowej bedize leciala mieszanka paliwowo powietrzna....
w atmosfere tez nie bo opary oleju sa trujace i szkodliwe....
zaslepic tez nie bo wypluje bagnet...
jak wpuscisz tylko ten koniec w dolot bez tego do kolektora to beidze tam walic syfem... (niektore auta tak maja)
jak zalozysz filterek na odme - to tak jak w atmosfere - rozwiazanie skuteczne i dobre ale niezgodne z przepisami i niekiedy z filteka moze saczyc sie olej...
tak jak jest jest najlepiej - syf nie leci w dolot, bo jest odsysany przez ta "dysze" w kolektor... dysza jest na tyle mala ze caly czas niz ssa wiec mieszanka nie wylatuje do komory... odpowietrzenie jest dobre bo jest glowna rura wpuszczona w dolot gdize moze w razie czego "dmuchnac" nic nie jest zatkane...
masz lepszy pomysl niz ta francuska mysl techniczna?? chetnie go poznam...
pod kolektor nie da sie podpiac bo silnik nie beidze pracowal a do komory korbowodowej bedize leciala mieszanka paliwowo powietrzna....
w atmosfere tez nie bo opary oleju sa trujace i szkodliwe....
zaslepic tez nie bo wypluje bagnet...
jak wpuscisz tylko ten koniec w dolot bez tego do kolektora to beidze tam walic syfem... (niektore auta tak maja)
jak zalozysz filterek na odme - to tak jak w atmosfere - rozwiazanie skuteczne i dobre ale niezgodne z przepisami i niekiedy z filteka moze saczyc sie olej...
tak jak jest jest najlepiej - syf nie leci w dolot, bo jest odsysany przez ta "dysze" w kolektor... dysza jest na tyle mala ze caly czas niz ssa wiec mieszanka nie wylatuje do komory... odpowietrzenie jest dobre bo jest glowna rura wpuszczona w dolot gdize moze w razie czego "dmuchnac" nic nie jest zatkane...
masz lepszy pomysl niz ta francuska mysl techniczna?? chetnie go poznam...
Lodoo z całym szacunkiem ale masz chyba za dużo na głowie. Czytaj uważnie co piszę. A jeśli chodzi o rozwiązanie to sam mi je poddałeś więc nie wiem czego się czepiasz. Nie chce żeby mi się kolektor syfił bo pracuje na sucho. Odme wepchnę do separatora oleju własnej roboty zrobionego wg wielu dostępnych w necie schematów a z niego gazy wepne przed albo za mikser i będzie ekologicznie i technicznie ok. Wg mnie tak będzie lepiej niż mam teraz. Nie uważam się za wielkiego wynalazce, który wie lepiej niż inżynierowie ale czytam niektóre wypowiedzi bardziej doświadczonych kolegów (między innymi twoje) i biore je pod uwagę. Nie wiem jak jest w innych samochodach bo to moje pierwsze auto a moje wykształcenie dalece odbiega od mechaniki samochodowej. Jeśli uważasz że bredze bzdury to mozesz mi zawsze powiedzieć. Nie musisz się nabijać.
z twojej wypowiedzi wnioskuje ze standartowo "wali syfem" prosto do kolektora ssacegoLodoo pisze:jak wpuscisz tylko ten koniec w dolot bez tego do kolektora to beidze tam walic syfem... (niektore auta tak maja)

a tak poza tym to ja nic nie przeoczylem... gdybys uwaznie przeczytal moj pierwszy post wiedzialbys ze chodzilo mi o odlaczenie tylko tej cienszej odnogi pod kolektor, a pozostawienie grubszej odnogi do filtra tak jak to jest oryginalnie...
interesuje mnie wlasnie taka sytuacja jaka ma unikorn i juz nie kontynuuje tego watku tylko zapytuje unikorn jakie masz srednie spalanie benzynki (jesli czasem jezdzisz na niej


tak standardowo wali syfem do kolektora ssacego i przepala to razem z paliwem...
takie jest zalozenie... jak sie nie wyspales to sie poloz i wyspij
ze mna jest wszystko ok... ale fakt nei doczyalem dokladnie...
mozesz odlaczyc ta koncowke spod gaznika, ale wiaze sie to z regulacja skladu mieszanki jalowych obrotow - bo odetniesz silnikowi dostep powietrza bezposrednio do kolektora z pominieciem przepustnicy - wlasnie przez ta "dysze" - chyba ze zostawilbys ten wezyk podpiety i z ta "dysza" - rozlaczylbys miedzy dysza a trojnikiem... wtedy pozostaje wszystko bez zmian i jedyne co zyskujesz to zasyfiona puszke dolotu...
takie jest zalozenie... jak sie nie wyspales to sie poloz i wyspij



ze mna jest wszystko ok... ale fakt nei doczyalem dokladnie...
mozesz odlaczyc ta koncowke spod gaznika, ale wiaze sie to z regulacja skladu mieszanki jalowych obrotow - bo odetniesz silnikowi dostep powietrza bezposrednio do kolektora z pominieciem przepustnicy - wlasnie przez ta "dysze" - chyba ze zostawilbys ten wezyk podpiety i z ta "dysza" - rozlaczylbys miedzy dysza a trojnikiem... wtedy pozostaje wszystko bez zmian i jedyne co zyskujesz to zasyfiona puszke dolotu...
no i jak zwykle wygrala zasada "jak nie sprobujesz to sie nie przekonasz" zaslepilem odczep odmy do kolektora... wnioski:
- jest tak jak myslalem, spadly obroty na jalowym...
- po puszczeniu gazu szybciej spadaja obroty (efekt uzyskany
)
- autko jest dynamiczniejsze ( przy agresywniejszym wcisnieciu pedalu gazu nie ma efektu przydlawienia) duzy plus
- nastepnie zamiast oryginalnego wezyka podlaczylem przezroczysty no i co
? czysciutki jak lza nic tam "nie wali syfem"
- nie zauwazylem roznicy w zabrudzeniu puszki filtra...
- jednego jeszcze nie wiem ale nie ma nic za darmo.... pewnie wzrosnie spalanie
- jest tak jak myslalem, spadly obroty na jalowym...
- po puszczeniu gazu szybciej spadaja obroty (efekt uzyskany

- autko jest dynamiczniejsze ( przy agresywniejszym wcisnieciu pedalu gazu nie ma efektu przydlawienia) duzy plus

- nastepnie zamiast oryginalnego wezyka podlaczylem przezroczysty no i co

- nie zauwazylem roznicy w zabrudzeniu puszki filtra...
- jednego jeszcze nie wiem ale nie ma nic za darmo.... pewnie wzrosnie spalanie

a ile pojezdziles ze nie ma syfu... przejedz 500km to porozmawiamy... przeciez to nie pompa ze wepchnie pod cusnieniem syf do weza...
obroty spadly bo juz nie zasysa powietrza przez ta "dysze" - no i masz teraz zapewne za bogata mieszanke na jalowych bo silnik nie dostaje zalozonej ilosci powietrza "bokiem" przez "dysze" w odmie...
szybciej spada z obrotow bo dolot jest bardizej "przytkany" - to samo byloby gdybys troszke opuscil przepustnice...
i nie mowie tego zlosliwie - wyjasniam tylko na ile potrafie na czym rzecz polega
tez kiedys zaslepialem odme bo myslalem ze to cos daje
obroty spadly bo juz nie zasysa powietrza przez ta "dysze" - no i masz teraz zapewne za bogata mieszanke na jalowych bo silnik nie dostaje zalozonej ilosci powietrza "bokiem" przez "dysze" w odmie...
szybciej spada z obrotow bo dolot jest bardizej "przytkany" - to samo byloby gdybys troszke opuscil przepustnice...
i nie mowie tego zlosliwie - wyjasniam tylko na ile potrafie na czym rzecz polega

tez kiedys zaslepialem odme bo myslalem ze to cos daje

mieszanke zawsze mozna wyregulowac
co z tego ze jest za bogata skoro samochod zaczal lepiej odpalac
? nie da rady bardziej opuscic przepustnicy bo mam ustawione tak ze na jalowych jest ona praktycznie zamknieta (super gaznik bo na poprzednim nie szlo tak ustawic), no ale sugerujac sie tym ze ta czesc odmy jest rowniez potrzebna postanowilem wprowadzic modyfikacje gdzie przy danych obrotach bedzie sie ona zalaczac lub wylaczac
jak narazie to jeszcze mysl konstrukcyjna 




No to troszke odkopiemy. Może to nie jest najlepszy temat, może któryś z moderatorów wydzieli, ale...
Po poradzie Lodoo na temat zbiornika na olej wypluwany z odmy, zabrałem sie do zmontowania takiego urządzenia bo okazuje się że konstrukcja prosta. I niestety utknąłem... nie mam pojęcia skąd wziąć takie kolanka:

Oczywiście moj projekt nie będzie taki śliczny. Jak mi sie uda to wrzuce foty z wieczora. Jednak bardzo bym był wdzięczny jeśli ktoś wie gdzie takich kolanek szukać.
Po poradzie Lodoo na temat zbiornika na olej wypluwany z odmy, zabrałem sie do zmontowania takiego urządzenia bo okazuje się że konstrukcja prosta. I niestety utknąłem... nie mam pojęcia skąd wziąć takie kolanka:

Oczywiście moj projekt nie będzie taki śliczny. Jak mi sie uda to wrzuce foty z wieczora. Jednak bardzo bym był wdzięczny jeśli ktoś wie gdzie takich kolanek szukać.