To na 90% bedzie tak jak wyzej pisalem ...
Poszukaj na tym forum, a przede wszyskim na forum R19 w faq dla silnika C3J- jest tam dosc dokladnie przeanalizowany temat.
Zanim zaczniesz rozbierać sprawdz:
- czy śruby laczace kolektory sie nie poluzowaly, to torxy od dolu kolektorow, bo moze wystarczyc tylko dokrecenie
- czy to nie uszczelka pod gaznikowtryskiem (ale pewnie nie)
- sprawdz egr (niestety metoda usta usta

)
- sprawdz miernikiem sonde lambda jak mnie pamiec nie myli w czasie pracy 0,1 do 1 V (ale sprawdz)
Od siebie kilka slow:
Robota nie jest trudna, ale czasochlonna i upierdliwa bo trzeba zdjac obydwa kolektory. z dobrych rad to klucz 16

do odrecenia przewodow paliwowych, no i najlepiej nasadowe z przedluzka do odkrecenia kolektorow ze szpilek w glowicy - w ogole dostep upierdliwy ale da sie zrobic bez kanalu.
Pomoc drugiej osoby przy zdejmowaniu wskazana, ale niekonieczna, przy zakladaniu niezbedna bo trzeba lawirowac skreconymi kolektorami tak, aby jeszcze wydech przykrecic.
Przy okazji warto miec takze uszczelke miedzy glowica a kolektorami
oraz miedzy kolektorem dolotowym a podstawa gaznikowtryska
EGR to to (foto z forum Renault 19)
Jak jest uszkodzony (nie domyka) to mozesz pod jego podstawe wyciac blache, a przewod prowadzacy do niego zaślepić bo generalizujac EGR to przede wszystkim eklologia. Sam tak mam

co prawda mam juz inny sprawny egr, ale jakos czasu mi brakuje na zalozenie

i co troszke czuc - minimalnie wieksze spalanie, ale i troszke jakby wieksza dynamika silnika.
