Strona 2 z 2

: 19 lipca 2008, 11:14
autor: unikorn
Tak, ja też jestem zdania że jest to 1,4 monowtrysk. Silnik identyko z moim tylko wtrysk zamiast webberka.

: 19 lipca 2008, 12:22
autor: skabol_87
w poniedzialek zajme sie tym silnikiem krokowym musze tez napewno wymieni czujnik temp w pompie wody. pod wtryskiem wychodzil zaslepiony wezyk a ja go odslepilem zrobie go tak jak byl i moze cos pomoze

: 19 lipca 2008, 12:45
autor: wsmpw
żuwik to coś co jest pod pompą hamulcową to filtr węglowy

: 21 lipca 2008, 21:59
autor: skabol_87
wyczyscile silnik krokowy ale przy okazji zepsulem gwint ze srubki do regulacji miedzy tymi dwoma niiebieskimi bolcami bede jutro probowal cos dorobic moze sie uda :-| jesli nie to bede musial kupic nowy
Obrazek

: 21 lipca 2008, 22:01
autor: wsmpw
to jest wtryskiwacz :!: raczej sie go w domowych warunkach nie reguluje

: 21 lipca 2008, 23:15
autor: lodoo
zeby jeszcze cos bylo widac na zdjeciu.....

: 21 lipca 2008, 23:39
autor: skabol_87
Obrazek
chyba jednak bede musial kupic nowy bo marne szanse zebym go wyregulowal dorabiana srubka :roll: orientuje sie ktos ile taki moze kosztowac

: 22 lipca 2008, 08:34
autor: wsmpw
podejrzewam że dużo ale to raczej nie jest przyczyną złej pracy twojego silnika.....

: 22 lipca 2008, 09:54
autor: Karol
tego się nie reguluje jak napisał wsmpw, komputer steruje nim i reguluje odpowiednią dawkę paliwa po wcześniejszych odczytach z innych czujników ;-) (jak się mylę to poprawcie :-P )
jedynie co tutaj możesz wyregulować to ssanie na silniczku krokowym, znajduje się po lewej stronie wtrysku;-)

: 22 lipca 2008, 10:25
autor: tommies
To 1.4 mono.
A co do falujacych obrotow to jednak obstawiam uszczelke POMIEDZY kolektorami (z zewnatrz najczesciej nie widac bo przepala sie w srodku pomiedzy), lub uwalony EGR - co do tego jest prosty test. Zdejmij obudowe filtra powietrza i zakryc szczelnie lapami przy wtrysku - jak obroty nie spadna to albo uszczelka albo egr.

Czarne swiece tez o tym swiadcza. Caly ten EGR ma w pewnych warukach wpuszczac troszke spalin z niespalonymi czastkami paliwa z powrotem do ukladu dolotowego - taka ekologia i troszke oszczednosc bo minimalnie mniejsze spalanie. Po wiekszym przebiegu albo ten egr sie nie domyka i caly czas wpuszcza spaliny albo leca przerwa w uszczelce spaliny lub jak przerwa jest po obwodzie uszczelki to lewe powietrze.

Aczy nie slyszysz czasami pisku tak jakby piszczal pasek klinowy?

Jakby co to pomoge - mam juz wprawe :) - zerknij na info o mojej reni

: 22 lipca 2008, 15:56
autor: skabol_87
no wlasnie jest piszczenie slyszalne

: 22 lipca 2008, 19:35
autor: tommies
To na 90% bedzie tak jak wyzej pisalem ...

Poszukaj na tym forum, a przede wszyskim na forum R19 w faq dla silnika C3J- jest tam dosc dokladnie przeanalizowany temat.

Zanim zaczniesz rozbierać sprawdz:
- czy śruby laczace kolektory sie nie poluzowaly, to torxy od dolu kolektorow, bo moze wystarczyc tylko dokrecenie
- czy to nie uszczelka pod gaznikowtryskiem (ale pewnie nie)
- sprawdz egr (niestety metoda usta usta ;) )
- sprawdz miernikiem sonde lambda jak mnie pamiec nie myli w czasie pracy 0,1 do 1 V (ale sprawdz)



Od siebie kilka slow:

Robota nie jest trudna, ale czasochlonna i upierdliwa bo trzeba zdjac obydwa kolektory. z dobrych rad to klucz 16 :) do odrecenia przewodow paliwowych, no i najlepiej nasadowe z przedluzka do odkrecenia kolektorow ze szpilek w glowicy - w ogole dostep upierdliwy ale da sie zrobic bez kanalu.

Obrazek

Pomoc drugiej osoby przy zdejmowaniu wskazana, ale niekonieczna, przy zakladaniu niezbedna bo trzeba lawirowac skreconymi kolektorami tak, aby jeszcze wydech przykrecic.

Przy okazji warto miec takze uszczelke miedzy glowica a kolektorami

Obrazek


oraz miedzy kolektorem dolotowym a podstawa gaznikowtryska ;)

Obrazek

EGR to to (foto z forum Renault 19)
Jak jest uszkodzony (nie domyka) to mozesz pod jego podstawe wyciac blache, a przewod prowadzacy do niego zaślepić bo generalizujac EGR to przede wszystkim eklologia. Sam tak mam :) co prawda mam juz inny sprawny egr, ale jakos czasu mi brakuje na zalozenie :) i co troszke czuc - minimalnie wieksze spalanie, ale i troszke jakby wieksza dynamika silnika.

Obrazek

: 22 lipca 2008, 22:17
autor: skabol_87
tommies dzieki ci wielkie za fachowa pomoc ;-) zeczywiscie tak jak pisales jedna szpilka nie byla dokrecona prez co nie moglem dociagnac kolektora nakretka niestety nie mialem okazji przetestowac czy jest juz ok bowyskoczyla mi pilna sprawa i musialem wrocic do domu jutro sprawdze i napisze co i jak

: 28 lipca 2008, 07:25
autor: skabol_87
tak jak wyzej pisalemznalazlem jedna niedokrecona szpilke i to bylo przyczyna teraz silnik wkoncu pracuje rowno ;-) tylko jeszcze musze poczytac jak obroty zmniejszyc bo troche za wysokie sa.
jeszcze raz; Dziekuje Wam BARdzO

ps; wie ktos moze skad wychodzi wezyk ktory jest wpiety do EGR??

: 28 lipca 2008, 11:10
autor: tommies
Wg mnie nie usunales przyczyny, a dokrecenie spowodowalo jednynie troszke lepsze doszczelnienie i stad jakby rowniejsze obroty.

Rurka to ta.

Obrazek

Jak podlaczysz to zrob prosty test - zakryj możliwie szczelnie rękoma otwór przy/nad wtrysku tzn. to gdzie normalnie łapie powietrze, ale tak aby wtrysk podawal paliwo. Jak bedzie nadal pracowal to czeka cie to co wyzej pisalem :mrgreen: a jak przy okazji zacznie piszczeć to 100% uszczelka, jak zdechnie lub radykalnie spadna obroty to moze byc cos innego.

Obroty spoczynkowe w 1.4 mono reguluje sie wylacznie w komputerze (ECU) czyli - nie reguluje sie :) powinny byc dobre a jak nie sa to winowajca jest inna przyczyna.