Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

1.1 czy 1.4

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

unikorn

Post autor: unikorn »

Tak, ja też jestem zdania że jest to 1,4 monowtrysk. Silnik identyko z moim tylko wtrysk zamiast webberka.
skabol_87

Post autor: skabol_87 »

w poniedzialek zajme sie tym silnikiem krokowym musze tez napewno wymieni czujnik temp w pompie wody. pod wtryskiem wychodzil zaslepiony wezyk a ja go odslepilem zrobie go tak jak byl i moze cos pomoze
wsmpw

Post autor: wsmpw »

żuwik to coś co jest pod pompą hamulcową to filtr węglowy
skabol_87

Post autor: skabol_87 »

wyczyscile silnik krokowy ale przy okazji zepsulem gwint ze srubki do regulacji miedzy tymi dwoma niiebieskimi bolcami bede jutro probowal cos dorobic moze sie uda :-| jesli nie to bede musial kupic nowy
Obrazek
wsmpw

Post autor: wsmpw »

to jest wtryskiwacz :!: raczej sie go w domowych warunkach nie reguluje
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

zeby jeszcze cos bylo widac na zdjeciu.....
skabol_87

Post autor: skabol_87 »

Obrazek
chyba jednak bede musial kupic nowy bo marne szanse zebym go wyregulowal dorabiana srubka :roll: orientuje sie ktos ile taki moze kosztowac
wsmpw

Post autor: wsmpw »

podejrzewam że dużo ale to raczej nie jest przyczyną złej pracy twojego silnika.....
Karol

Post autor: Karol »

tego się nie reguluje jak napisał wsmpw, komputer steruje nim i reguluje odpowiednią dawkę paliwa po wcześniejszych odczytach z innych czujników ;-) (jak się mylę to poprawcie :-P )
jedynie co tutaj możesz wyregulować to ssanie na silniczku krokowym, znajduje się po lewej stronie wtrysku;-)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

To 1.4 mono.
A co do falujacych obrotow to jednak obstawiam uszczelke POMIEDZY kolektorami (z zewnatrz najczesciej nie widac bo przepala sie w srodku pomiedzy), lub uwalony EGR - co do tego jest prosty test. Zdejmij obudowe filtra powietrza i zakryc szczelnie lapami przy wtrysku - jak obroty nie spadna to albo uszczelka albo egr.

Czarne swiece tez o tym swiadcza. Caly ten EGR ma w pewnych warukach wpuszczac troszke spalin z niespalonymi czastkami paliwa z powrotem do ukladu dolotowego - taka ekologia i troszke oszczednosc bo minimalnie mniejsze spalanie. Po wiekszym przebiegu albo ten egr sie nie domyka i caly czas wpuszcza spaliny albo leca przerwa w uszczelce spaliny lub jak przerwa jest po obwodzie uszczelki to lewe powietrze.

Aczy nie slyszysz czasami pisku tak jakby piszczal pasek klinowy?

Jakby co to pomoge - mam juz wprawe :) - zerknij na info o mojej reni
skabol_87

Post autor: skabol_87 »

no wlasnie jest piszczenie slyszalne
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

To na 90% bedzie tak jak wyzej pisalem ...

Poszukaj na tym forum, a przede wszyskim na forum R19 w faq dla silnika C3J- jest tam dosc dokladnie przeanalizowany temat.

Zanim zaczniesz rozbierać sprawdz:
- czy śruby laczace kolektory sie nie poluzowaly, to torxy od dolu kolektorow, bo moze wystarczyc tylko dokrecenie
- czy to nie uszczelka pod gaznikowtryskiem (ale pewnie nie)
- sprawdz egr (niestety metoda usta usta ;) )
- sprawdz miernikiem sonde lambda jak mnie pamiec nie myli w czasie pracy 0,1 do 1 V (ale sprawdz)



Od siebie kilka slow:

Robota nie jest trudna, ale czasochlonna i upierdliwa bo trzeba zdjac obydwa kolektory. z dobrych rad to klucz 16 :) do odrecenia przewodow paliwowych, no i najlepiej nasadowe z przedluzka do odkrecenia kolektorow ze szpilek w glowicy - w ogole dostep upierdliwy ale da sie zrobic bez kanalu.

Obrazek

Pomoc drugiej osoby przy zdejmowaniu wskazana, ale niekonieczna, przy zakladaniu niezbedna bo trzeba lawirowac skreconymi kolektorami tak, aby jeszcze wydech przykrecic.

Przy okazji warto miec takze uszczelke miedzy glowica a kolektorami

Obrazek


oraz miedzy kolektorem dolotowym a podstawa gaznikowtryska ;)

Obrazek

EGR to to (foto z forum Renault 19)
Jak jest uszkodzony (nie domyka) to mozesz pod jego podstawe wyciac blache, a przewod prowadzacy do niego zaślepić bo generalizujac EGR to przede wszystkim eklologia. Sam tak mam :) co prawda mam juz inny sprawny egr, ale jakos czasu mi brakuje na zalozenie :) i co troszke czuc - minimalnie wieksze spalanie, ale i troszke jakby wieksza dynamika silnika.

Obrazek
skabol_87

Post autor: skabol_87 »

tommies dzieki ci wielkie za fachowa pomoc ;-) zeczywiscie tak jak pisales jedna szpilka nie byla dokrecona prez co nie moglem dociagnac kolektora nakretka niestety nie mialem okazji przetestowac czy jest juz ok bowyskoczyla mi pilna sprawa i musialem wrocic do domu jutro sprawdze i napisze co i jak
skabol_87

Post autor: skabol_87 »

tak jak wyzej pisalemznalazlem jedna niedokrecona szpilke i to bylo przyczyna teraz silnik wkoncu pracuje rowno ;-) tylko jeszcze musze poczytac jak obroty zmniejszyc bo troche za wysokie sa.
jeszcze raz; Dziekuje Wam BARdzO

ps; wie ktos moze skad wychodzi wezyk ktory jest wpiety do EGR??
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Wg mnie nie usunales przyczyny, a dokrecenie spowodowalo jednynie troszke lepsze doszczelnienie i stad jakby rowniejsze obroty.

Rurka to ta.

Obrazek

Jak podlaczysz to zrob prosty test - zakryj możliwie szczelnie rękoma otwór przy/nad wtrysku tzn. to gdzie normalnie łapie powietrze, ale tak aby wtrysk podawal paliwo. Jak bedzie nadal pracowal to czeka cie to co wyzej pisalem :mrgreen: a jak przy okazji zacznie piszczeć to 100% uszczelka, jak zdechnie lub radykalnie spadna obroty to moze byc cos innego.

Obroty spoczynkowe w 1.4 mono reguluje sie wylacznie w komputerze (ECU) czyli - nie reguluje sie :) powinny byc dobre a jak nie sa to winowajca jest inna przyczyna.
Ostatnio zmieniony 28 lipca 2008, 11:36 przez tommies, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ