Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
olej do silnika rodziny F - jaki?
Moderator: Moderatorzy
A ja bede za niemiecka technologia - dwie turbawki (moja i Bibi'ego) lataja na LIQUI MOLY SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60 i jeszcze nie zawiodl
No i jeszcze dam tabelke odnosnie olejów:

Oraz parametry olejów:
LIQUI MOLY SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
VALVOLINE VR1 RACING
CASTROL EDGE 10W60 (POPRZEDNIO TWS 10W60 - HOMOLOGACJA DO MODELI "M" MARKI BMW)
CASTROL EDGE SPORT 10W60 (POPRZEDNIO RS 10W60)
SHELL HELIX ULTRA RACING 10W60
i na koniec:
SHELL HELIX ULTRA RACING 10W60 - AUTORYZOWANY DYSTRYBUTOR SHELL
Co ciekawe parametry tego samego oleju podawane przez oficjalny katalog Shell'a sa gorsze od tych podawanych u oficjalnych dystrybutorow i tych, ktore sa w broszurach dostepnych w Polsce.
Mozecie smiało porownac sobie teraz oleje i ich parametry.
Castrol - potwierdzam - kupa-=wasq=- pisze:castrol straszna kupa
No i jeszcze dam tabelke odnosnie olejów:

Oraz parametry olejów:
LIQUI MOLY SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
VALVOLINE VR1 RACING
CASTROL EDGE 10W60 (POPRZEDNIO TWS 10W60 - HOMOLOGACJA DO MODELI "M" MARKI BMW)
CASTROL EDGE SPORT 10W60 (POPRZEDNIO RS 10W60)
SHELL HELIX ULTRA RACING 10W60
i na koniec:
SHELL HELIX ULTRA RACING 10W60 - AUTORYZOWANY DYSTRYBUTOR SHELL
Co ciekawe parametry tego samego oleju podawane przez oficjalny katalog Shell'a sa gorsze od tych podawanych u oficjalnych dystrybutorow i tych, ktore sa w broszurach dostepnych w Polsce.
Mozecie smiało porownac sobie teraz oleje i ich parametry.
Ostatnio zmieniony 28 czerwca 2008, 12:42 przez Ronin317, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogólnie wiadomo, że im niższa wartość przed W, tym lepszy olej. Nie rozumiem dlaczego wszyscy polegają na obiegowej opinii, że Lotos to chłam i gówno. Ja jeżdżę na pęłnym syntetyku lotosa 0W-40, jestem z niego bardzo zadowolony, a mój C1J to raczej nie jest silnik który jest jakoś zbytnio obciążony. Mój brat, z resztą chemik w grupie lotos ma Audi S6, jeździ na syntetyku lotosu, bo jest stosunkowo nie drogi a nie odbiega jakościowo Castrolom, Fuchsom czy innym dobrym olejom dostępnym w Polsce (zaraz pójdzie że skoro bada oleje w rafinerii, to ma spaczoną opinię. Silnik AAN montowany w S6, czyli 2,2 litra 20v turbo to nieco bardziej wyżyłowana i obciązona jednostka,niż żyletka z GTT...
A klilnij u mnie troszke wyzej, to sie dowiesz - synthetic blend czyli..... ooo wlasnie polsyntetykkucu pisze:Kurcze to juz nie wiem Lodoo pokazal zdjecie z VR1 syntetykiem a ja mam ten sam 10W60 tylko semi syntetic...
I jak to tlumaczyc ?

W/g informacji producenta zawiera syntetyczne i konwencjonalne komponenty.
To, ze liczba przed litera "W" nie wskazuje ani nie informuje o jakosci oleju a o temperaturze w jakiej olej zachowuje plynnosc - w tym wypadku temperaturze ponizej zera - wiec stwierdzenie
A dla przykladu:
0W30 (wg Ciebie lepszy olej) zostanie o wiele szybciej przerobiony przez wysilony silnik na "wode" niż olej o parametrach 20W60 (ktory wg Ciebie jest gorszy)
jest bledne.osamiec pisze:Ogólnie wiadomo, że im niższa wartość przed W, tym lepszy olej.
A dla przykladu:
0W30 (wg Ciebie lepszy olej) zostanie o wiele szybciej przerobiony przez wysilony silnik na "wode" niż olej o parametrach 20W60 (ktory wg Ciebie jest gorszy)