Strona 2 z 3

: 9 kwietnia 2008, 19:11
autor: żuwik
No poszło...

Jak chcesz zestaw to podziałam coś, mam już u pani Eterowicz chody ;)

Elektrozawór zamyka się przy wyłączonym zapłonie - tak dla pewności zgaszenia silnika.

: 11 kwietnia 2008, 15:56
autor: cyp
jak narazie jestem na etapie poszukiwania drugiego gaznika... ale jesli przyjdzie mi kupic zestaw naprawczy to na pewno sie zglosze do ciebie. dzieki za pomoc, pozdrawiam.

: 11 kwietnia 2008, 16:05
autor: żuwik
Nos problemos ;) Powodzenia :!:

: 11 kwietnia 2008, 19:47
autor: Antystatyczny
ja jeszcze dodam, że przy zbyt wysokim poziomie paliwa w komorze pływakowej gaźnika może wystąpić podobny objaw. Efekt bedzie taki, że trzeba straszliwie śrubą regulacji mieszanki zubażać mieszankę. Żuwik- proszę o moderację :)

: 11 kwietnia 2008, 19:56
autor: cyp
zbyt wysoki poziom paliwa wywolany jest uszkodzonym zaworem iglicowym i powstaje jakies cisnienie w komorze plywakowej? dobrze to rozumiem?

: 11 kwietnia 2008, 20:19
autor: Antystatyczny
wg. mojej wiedzy nie powstaje tam żadne ciśnienie, choć mogę się mylić. Paliwo jest tłoczone pod ciśnieniem i niesprawny zawór iglicowy teoretycznie powinien zwiększyć ciśnienie w te komorze, ale....to paliwo przecież mam możliwość swobodnego wypłynięcia z komory( po przekroczeniu jakiegoś tam poziomu). Piszę z teorii, bo webera nigdy nie widziałem rozebranego.Gdzieś mam w książce sposób regulacji poziomu paliwa w gaźnikach w R5 . Jutro sprawdzę, czy jest tam 32 DRT

: 11 kwietnia 2008, 21:02
autor: żuwik
Jak zawór iglicowy jest zużyty (ze stożka zrobi się walec) może być taki właśnie objaw, chwilowego zatkania przy depnięciu, ale wynika on nie bezpośrednio z poziomu paliwa w komorze pływakowej. Długo by pisać, jak stożek iglicy jest wyraźnie nacięty - należy wymienić.

Mocno zawyżony poziom powoduje po prostu przelewanie gaźnika, to w sumie tylko konewka :mrgreen:

Co do regulacji poziomu - górne położenie to 8mm, dolne jak dobrze pamiętam 24mm, ono jest mało istotne (nie może być za duże).

Regulacja górnego:
Zawór iglicowy posiada kulkę ze sprężynką kompensujące drgania pływaka (po zamknięciu iglicy zabezpiecza przed jej uderzaniem, czyli ją oszczędza krótko mówiąc). Bierzemy pokrywę gaźnika i ustawiamy w pionie, żeby pływak leżał swobodnie w najwyższym położeniu. Zwrócić trzeba uwagę na to, żeby kulka na sprężynce NIE BYŁA wciśnięta (kto będzie miał pokrywę w ręku zrozumie). Odmierzamy od pokrywy do wypustków na pływakach (bo dwa są, połączone) 8mm za pomocą np. wiertła fi8. Koniecznie pomiar ten musi być wykonywany z uszczelką pokrywy. Regulujemy przez doginanie blaszki zahaczonej o iglicę. Nie polecam używania żadnych narzędzi, łatwo jest podgiąć uchwyt pływaka i zacisnąć go na ośce (autopsja).

PS. Ciśnienie nie powstaje. Gdy iglica jest otwarta, paliwo napływa z ciśnieniem takim, jakie daje pompka. Gdy iglica się zamknie, ciśnienia brak. Zużyta iglica powoduje zwłokę czasową między ubytkiem poziomu paliwa a pełnym otwarciem zaworu (wybity walec wchodzi do zaworu, zamiast tak jak stożek - opierać się na krawędziach)

: 11 kwietnia 2008, 21:17
autor: cyp
żuwik skad ty czerpiesz taka wiedze? sa na to jakies madre ksiazki czy wszystko z wlasnego doswiadczenia wiesz? im wiecej piszesz na temat gaznika tym bardziej uswiadamiasz mnie ze bardzo malo o nich wiem i nie mam sie co samemu brac za jakakolwiek regeneracje czy tez regulacje bo i tak na pewno cos pomine lub zrobie nie tak, chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie dla mnie monowtrysk... :(

: 11 kwietnia 2008, 21:35
autor: żuwik
:mrgreen: sie rozbieralo gaznik 25 razy :D Za każdym razem o coś nie zadbałem i jeszcze raz :D

Wiedzę czerpię z serwisówki R5 (jest na forum) i właśnie z wielokrotnego rozbierania gaźnika. Jak rozbierzesz pierwszy raz wszystko zrobi się proste. Tylko musisz uwierzyć w to, że dasz radę to potem poskładać ;) Gaźnik w R5 jest bardzo bardzo prosty w budowie.

: 11 kwietnia 2008, 21:41
autor: cyp
taaak jak cos sie robi kilka razy to jest proste, ja rozbieralem weberka moze ze 3 razy i nie jestem nawet w stanie okreslic czy chociasz dysze wkrecilem na swoje miejsce :oops:

: 11 kwietnia 2008, 22:15
autor: żuwik
Aha :mrgreen:

Przyjedź na miedzianą, to zreperujemy ;)

: 11 kwietnia 2008, 22:35
autor: cyp
heh dobre :) to ze 300km balbym sie tak daleko jechac na tyle nie ufam mojej reni... z reszta jest zbyt brzydka jak narazie, choc i tak ladniejsza od innych bo 5-cio drzwiowa :lol:

: 8 sierpnia 2008, 23:07
autor: cyp
odswierzam temacik, a dokladniej mam prosbe do posiadaczy ksiazki o R5 wydawnictwa AUTO czy moglby ktos zeskanowac mi dzial dotyczacy weberka ?? dzieki z gory :)

: 9 sierpnia 2008, 08:25
autor: lodoo
zassaj sobie serwisowke i tam masz 5x tyle o weberku niz w tej ksiazeczce obrazkowej dla dizeci :mrgreen:

: 9 sierpnia 2008, 10:39
autor: cyp
dzieki ale gdybym chcial info z serwisowki to bym do niej zajrzal, nie od dzisiaj jestem na forum i wiem ze cos takiego istnieje ;) a tak poza tym to ta serwisowka i wiele podobnych jest na sieci p2p i mam je od baaaardzo dawna... poprostu interesuje mnie cos w jezyku polskim i co polscy "konstruktorzy" sadza na pewne tematy :D

aha i nie pisz "ksiazeczce obrazkowej dla dizeci" bo w tym momencie obrazasz mnie i wiele innych osob ktore sie slabo znaja na motoryzacji... Otoz sklada sie ze posiadam ksiazke serwisowa tego wydawnictwa do innego samochodu i jest w niej wszystko wytlumaczone krok po kroku co i jak...

Poprostu nie kazdy jest takim swietnym specjalista samochodowym jak Ty...