Strona 2 z 2
: 4 kwietnia 2008, 22:19
autor: fungi
faktycznie nie ma aparatu zap.
jeden wężyk z gaźnika idzie do (moduł ?)
pod cewke WN
: 4 kwietnia 2008, 23:11
autor: żuwik
wsmpw pisze:żuwik,
fungi pisze:do 3000 tys. obrotów moja Renia kręci bez problemu, wtedy zaczyna się dusić i koniec.
to czym tam jest zapłon sterowany nie ma przestawienia kąta zapłonu? siłą odśrodkową??
Pisz tak żebym wiedział do czego pijesz
Natomiast owocem dedukcji spróbuję odpowiedzieć:
to ciężarki działają na siłę odśrodkową, w 1.4 jest Acośtam Electrnic Ignition, zapłon sterowany przez pseudokomputerek, elektroniczny, sczytujący informację o stanie pracy silnika z podciśnienia na membrance i czujnika położenia wału korbowego. Wyznaczony kąt wyprzedzenia przesyła na cewkę, a ta posyła iskrę na kopułkę, gdzie rozdzielacz jedyne co ma do roboty to przekazać na określony cylinder.
Szarpie - będzie zapłon. Sprawdź ten moduł, jak nie to trzeba lecieć po kolei: świece, kable, cewka.
: 9 kwietnia 2008, 22:01
autor: arex2006
żuwik wd40 usuwa wilgoć i nie zawiera silikonu. Na kontakty elektryczne jest w sam raz. NIe wiem co takiego w tym dziwnego znalazłeś:/
: 19 kwietnia 2008, 22:36
autor: fungi
świece , kable WN - nowe rozdzielacz - ok , z cewki dobra mocna iskra
nic nie dało
z tego co wyczytałem to chyba moduł jest nieodpowiedni
silnik C2J788 - tak jest na tabliczce - 1.4(B/C403)
a moduł jest RE208 a on podobno jest sterowany ciśnieniem a nie podciśnieniem
jeżeli dobrze myśle to on nie daje odpowiedniego wyprzedzenia zapłonu
i nie wchodzi na wyższe obroty
a jak tak to na jaki wymienić
jest tego tyle że nie mam pewności jaki powinien być

: 19 kwietnia 2008, 23:29
autor: Yakkul
arex2006 pisze:żuwik wd40 usuwa wilgoć i nie zawiera silikonu. Na kontakty elektryczne jest w sam raz. NIe wiem co takiego w tym dziwnego znalazłeś:/
WD 40 nie ma nic do rzeczy w przypadku kolegi
oblukaj temat :
http://www.renault5.fora.pl/dzial-techn ... x,346.html
jeśli to nie pomoże zajrzyj na forum r25 mają sporo schematów, na 90% zapłon takie moje skromne zdanie
: 20 kwietnia 2008, 17:16
autor: pavko
ja bym powiedział że nie otwiera się druga przepustnica w gaźniku.
Swoją drogą ten moduł przy tym silniku rzeczywiście coś nie tego...
Moduły w C2J były dwa w zależności od tego skąd jest brane podciśnienie; więcej powie szukajka bądź żuwik. Jak coś to mam na stanie sprawny RE257 ale nie wcześniej niż odczytasz oznaczenia z gaźnika... Jeżeli twój RE208 jest sprawny to pójdzie natychmiast bo w pewnych kręgach nieuszkodzony to skarb

: 20 kwietnia 2008, 17:54
autor: fungi
Gaźnik czyściłem i sprawdziłem bo druga się nie domykała - teraz jest ok
gaźnik nie wiem jaka wersja weber 32 drt podciśnienie spod przepusnicy
RE257 będzie dobry do silnika C2J788
RE208 jest chyba do Turbo - tylko jak sprawdzić czy ma dobre sterowanie wyprzedzeniem zapłonu - duże tam może być ciśnienie które tym steruje

?
: 20 kwietnia 2008, 18:05
autor: pavko
fungi pisze:RE257 będzie dobry do silnika C2J788
jak będziesz zainteresowany daj znać na pw.
fungi pisze:RE208 jest chyba do Turbo - tylko jak sprawdzić czy ma dobre sterowanie wyprzedzeniem zapłonu - duże tam może być ciśnienie które tym steruje

?
bez włożenia do sprawnie działającego silnika z GTT będzie ciężko to sprawdzić...
: 21 kwietnia 2008, 14:32
autor: żuwik
W aparacie pod kopułką nie ma styków a ciężarki i nie psika się ich wd40 żeby zrobić błoto a czyści, konserwuje wazeliną i wymienia sprężynki (na odpowiednie oczywiście). Styki są w przerywaczu.
Co do modułu. RE208 pochodzi z silnika turbo i reaguje zarówno na podciśnienie jak i nadciśnienie. Podcisnienie działa w fazach pierwszego wciśnięcia gazu, nim się turbo rozkręci. Nadciśnienie w dolocie w silniku bez turbo nie wystąpi, choćby kto w gaźnik nadmuchał otworem gębowym.
Także - masz zły moduł. Jak wyjście do modułu jest pod przepustnicą, rozwiązaniem uniwersalnym jest RE025. Jak nad - RE257. C2J788 o ile pamiętam jest silnikiem wyposażonym w EGR, którego zapewne i tak już nie masz. Co do wyjścia podciśnienia - zdjęcie z tyłu gaźnika rozwieje wątpliwości. Wg mnie powinien mieć podciśnienie nad przepustnicą.
PS. Tak, dlatego nie wkręca się na obroty. Daję gwarancję poxipolu.
: 21 kwietnia 2008, 16:13
autor: arex2006
......
przecież wiadomo że w kopułke nikt pół puszki wd40 tam nie nawali a już na pewno ja bym tak nie zrobił. Psiknąć i wyczyścić.
......
: 23 kwietnia 2008, 15:37
autor: fungi
Wielkie podziękowania dla Ani, Foggi`ego i Małolata
