Strona 2 z 6

: 14 lutego 2008, 12:41
autor: karkosz
Na starym gazniku pare razy tez tak mialem ale tylko wtedy gdy zaciela mi sie 2 przepustnica w pozycji otwartej,i lalo caly czas do gardzieli.

: 14 lutego 2008, 13:00
autor: Karol
no nic... gaźnik na strychu, odparowuje się :) żeby etyliną nie było czuć w domu później. :)

nafta jest, tylko nie ma uszczelek, będą jutro... niby miały być wczoraj... co za sklep.. ;)

: 25 lutego 2008, 20:21
autor: Karol
gaźnik zregenerowany :) jak nówka sztuka ;)

tylko teraz dwa wałki ;)

Żuwik, miałes rację, z tą drugą przepustnicą, jak się otworzy, to zdycha :(

masz jakiś pomysł, jak to zrobić??

druga sprawa: co z zaworem od recyrkulacji spalin?? chyba jednak muszę go zaślepić, bo jak jest otwarty, to minimalne obroty to 1800. jak założę wężyk na króciec grzybka od EGR, i 'zassam', to spadają, silnik się trzęsie.

jak zaślepię EGR, to jaki będzie efekt??

może lepiej jakoś zamontować układ węzyków, który był do tego gaźnika?? ma ktoś schemat albo fote, jak to ma być popodpinane?? może wtedy nie będzie zdychał przy drugiej otwartej.... :-?

help me ;)

: 25 lutego 2008, 20:50
autor: żuwik
Załóż moduł od tego gaźnika (pomogę jak masz pełny numer). On nie będzie miał obsługi EGR (taki dobierzemy ;) ) to nie będzie reagował na jego sygnały, wszystko się zaślepi i będzie zwykły. Za zaślepianie możesz się już zabrać ;)

: 25 lutego 2008, 21:00
autor: kilimr5
Kali___ kiedyś to zaślepił napisz może coś co podpowie nie zmieniał modułu raczej
a jak coś moduł mam jeśli masz od 60 coś koni to może i nie pochodzi

: 25 lutego 2008, 21:40
autor: Karol
żuwik pisze:Załóż moduł od tego gaźnika (pomogę jak masz pełny numer). On nie będzie miał obsługi EGR (taki dobierzemy ;) ) to nie będzie reagował na jego sygnały, wszystko się zaślepi i będzie zwykły. Za zaślepianie możesz się już zabrać ;)
dobra. zaślepię dziada ;)

zobaczymy jak wtedy zadziała.

numer gaźnika mam, ale na gaźniku w aucie, więc jak coś, to jutro rano będę wiedział ;) jak nie będzie za zimno ;) bo dłubię pod domem, a kolektor wyjąć to około 45 - 60 minut roboty, bo i rozrusznik trzeba wyciągnać, i wydech odpiąć, i gaźnik zdjąć, i w ogóle ;)

dam chyba znajomemu do zaślepienia w warsztacie, bo żeliwo się chyba nie najlepiej spawa elektrodą, a tylko do tego mam dostęp.
kilimr5 pisze:Kali___ kiedyś to zaślepił napisz może coś co podpowie nie zmieniał modułu raczej
a jak coś moduł mam jeśli masz od 60 coś koni to może i nie pochodzi
no jak widać, zdycha na drugiej przepustnicy. dławi się biedaczka. faktycznie, jeśli numer modułu będzie pasował z tym, który sprawdzi Żuwik, to wezmę, jak mnie cena nie zeżre :P bo jeszcze łożyska z przodu muszę wymienić jak silnik będzie już normalnie działał :)

Żuwik, proszę, wytłumacz mi, dlaczego tak jest z tymi modułami ;) ja głupek jestem :P ten, który mam teraz w zależności od podciśnienia z silnika reguluje zapłon ( no i w stosownym momencie- w czym pomaga czujnik położenia wału). teraz jak otworzę drugą gardziel, to jest kłopot, bo podciśnienie spada drastycznie, i moduł się gubi, tak??

a ten który powinienem mieć w jaki sposób rozróżnia, czy jest jedna czy są dwie przepustnice otwarte??[/b]

: 25 lutego 2008, 22:08
autor: żuwik
Karol pisze:teraz jak otworzę drugą gardziel, to jest kłopot, bo podciśnienie spada drastycznie, i moduł się gubi, tak??
Nie inaczej ;) Cieszę się, że samodzielnie do tego doszedłeś. Tu nie chodzi o rozróżnianie. W niskich obrotach niewiele się zmienia jak otwierasz drugą gardziel, więc i ze sterowaniem zapłonem nie ma problemów. W wysokich natomiast nawet jak masz przepustnicę prawie całkiem zamkniętą, podciśnienie na module jest znaczne i mocno spada po otwarciu drugiej gardzieli. Czujnik położenia wału daje sygnał o dużej prędkości obrotowej i moduł zaczyna inaczej interpretować występowanie podciśnienia w króćcu, tak jakby na odwrót. Nie opóźnia zapłonu, gdy podciśnienie "znika". Taka jest moja wersja z moich obserwacji, w 100% nigdy nikt nie będzie tego zapewne w stanie potwierdzić.

: 25 lutego 2008, 22:27
autor: Karol
ok, czyli trzeba mieć moduł, który będzie opóźniał zapłon przy dużej prędkości obrotowej silnika pomimo małego podciśnienia ( czyli obu przepustnicach otwartych) ??

czy dalej czegoś nie kumam?? :mrgreen:

: 25 lutego 2008, 22:28
autor: wsmpw
dobrze kumasz jak otwierasz drugą przepustnice to sie ciśnienie ssące zmiejsza w kolektorze dolotowym i musi to obiąć moduł zmieniając jak to żuwik napisał...

: 25 lutego 2008, 22:36
autor: Karol
ciups... :P ale jestem z siebie dumny, że to teraz kumam :D

Żuwik, jesteś wielki! SZACUN :!: :!:

: 25 lutego 2008, 22:40
autor: wsmpw
ja myśle że żuwik to teraz pokazuje że ma wiedze jak miał 5 to jakoś cicho siedział tak mi sie zdaje

: 25 lutego 2008, 23:12
autor: lodoo
to ci sie mocno zdaje....

teraz jakos wycichl a wczesniej wymiatal na kazdym kroku :-P

nawet wykresy modulow wrzucal :-P (odnosnie tego tematu)

: 25 lutego 2008, 23:39
autor: Karol
wsmpw pisze:ja myśle że żuwik to teraz pokazuje że ma wiedze jak miał 5 to jakoś cicho siedział tak mi sie zdaje
a co w tym złego?? jeśli potrafi pomóc, to w czym problem ?? szczęśliwy, kto kupił jego piątkę ;)

: 26 lutego 2008, 17:23
autor: żuwik
Żuwik jak miał 5 to grzebał i nie miał czasu :P

Czy szczęśliwy - mam nadzieję. Było tam jeszcze conieco do robienia, ale jeździła fajnie :)

: 26 lutego 2008, 21:25
autor: Karol
mój Weber to WEBER 32 DRT 9/102

Żuwik, działaj i szukaj oznaczenia modułu, jak wiesz jak to znaleźć ;)