Strona 2 z 2

: 4 lutego 2008, 20:58
autor: lodoo
dlategoz umiescilem na samym poczatku tematu skad dokladnie wydizelony jest watek, a jak sie komus nie chce klikac zeby zobaczyc to potem pyta :-P

mocowanie dystansów

: 22 września 2009, 06:07
autor: rat-med5
Hej to chyba najbardziej zacięta dyskusja na temat dystansów jaką znalazłem

zasadność stosowania odpowiednich otworów centrujących znam rozmiary znam sens stosowania dystansów również

chodzi mi o sposób montowania są trzy sposoby
1 nagwintowany otwór w dystansie przez który przekręcamy śrubę i montujemy razem z felga do piasty
2 NIE nagwintowany otwór w dystansie przez który przekładamy śrubę felga i do piasty
3 przykręcany dystans do piasty w jej orginalne otwory a felgę przykręcamy do dystansu jak tu http://moto.allegro.pl/item745256169_pr ... _20mm.html

pytanie jest proste który sposób jest najbezpieczniejszy i praktyczniejszy??


pozdro!!

: 22 września 2009, 07:20
autor: kabar
Rat-Med5 pisze:1 nagwintowany otwór w dystansie przez który przekręcamy śrubę i montujemy razem z felga do piasty
Nie bardzo rozumiem chyba... Przykręcamy śrubami dystans do felgi, a jak przykręcamy do piasty?

Poza tym dyskusja jest o pierścieniach centrujących, a nie o dystansach...

: 22 września 2009, 07:20
autor: vino1986
wiesz zalezy jeszcze jak szeroki chcesz miec ten dystans... ja jak zakladalem to tak jak na 3 sposobie i zdawalo egzamin... bo jak dasz za szeroki dystans to mozesz takich dlugich srob nie znalesc... ;-)

: 22 września 2009, 08:10
autor: Sweeper
trzeci sposób jest najbardziej poprawny przy szerokich dystansach
drugi ujdzie o ile masz dłuższe śruby lub dystans jest niewielki
pierwszy jest najbardziej pomylony

: 22 września 2009, 08:59
autor: lodoo
pierwszego nie widziałem na oczy i nie bardzo wiem jak to ma działać - nie ma opcji, żeby dobrze to dokręcić... Zawsze któryś gwint dociągnie szybciej... albo w dystansie albo w piaście...

drugi sposób - do 25mm
trzeci sposób - nie mniej jak 25mm ze względów bezpieczeństwa (jeśli alu) jak stal dobra wytrzymałościowa to jakieś min 15mm i porządne śruby, z czego nie mniej jak 10mm gwintu powinno łapać - trzeba dobrze dobrać śruby do felg...

: 23 września 2009, 11:24
autor: rat-med5
Hej
pierwszy sposób widziałem na allegro a właściwie wywnioskowałem po tym jak dystans miał otwory nagwintowane ale teraz nie mogę znaleźć tej aukcji mało ważne bo sposób jest irracjonalny (racja Lodoo)

mi dziwny i nie pewny wydawał mi się trzeci sposób ale skoro testowaliście i nic złego się nie stało to będę miał na uwadze przy zakupie dystansów

dzieki za wszystkie wypowiedzi!!

pozdro

: 23 września 2009, 16:17
autor: wsmpw
śruby którymi przykręca sie dystans do piasty posmarował bym pasta zwalniająca ;)

: 24 września 2009, 14:13
autor: lodoo
co to k... jest pasta zwalniająca?? :shock:

: 24 września 2009, 14:42
autor: unikorn
taka do powolnego mycia zębów LOL

: 24 września 2009, 18:39
autor: wsmpw
taka pasta zawalniająca proces odkręcania tj klej do śrub ......

: 24 września 2009, 18:58
autor: vino1986
w sumie dobre ale pozniej moze byc problem z odkreceniem nawet w celu wymiany tarczy... chyba ze wezmie tym niebieskim co srednio laczy...

: 25 września 2009, 07:18
autor: wsmpw
mówie o "zwalniającej" a nie unieruchamiającej :P
czytaj: niebieska :-P

: 25 września 2009, 08:29
autor: lodoo
to mów po ludzku: klej do gwintów :-P

chory pomysł!! śruby do piast przykręca się na smar!! (miedziowy, wysokotemperaturowy)... sama goła śruba potrafi się zapiec... a jeszcze klej ładować... :-?
Klej jest do połączeń raczej nierozbieralnych albo rzadko rozbieralnych (np hamulce, zawieszenie) a nie do części wymiennych typu koła...

: 25 września 2009, 19:36
autor: vino1986
ja bym je wlasnie tez pomiedziowal delikatnie takim sprayem co jest wlasnie do srob...
na klej to ja skladalem to kolko pasowe przykrecane do rozrzadu przy silniku co napedza pompe wody... bo tam jest sens urzycia czegos takiego... a w tym przypadku nie...