: 28 stycznia 2008, 19:57
Napiszę jeszcze raz na trzeźwo:
alternatory na pasek wielorowkowy z diesla i benzyny z tej epoki są konstrukcyjnie takie same (stojan, wirnik, regulator napięcia). Różnią się 2 szczegółami:
- altek z diesla ma mniejsze kółko (większe przełożenie) ponieważ silnik kręci się sporo niżej...
- altek z diesla ma wyprowadzone tak zwane wyjście "W" do podłączenia obrotomierza
Sumując: jeżeli komuś nie przeszkadza
a) trochę mniejsze ładowanie (minimalnie)
b) brak wysterowania obrotomierza
może do silnika diesla wsadzić alternator od silnika benzynowego.
AMEN
PS1. Poza alternatorami firmy Valeo można się spotkać z zamiennikami innych firm (ja np. jeżdżę obecnie na zamienniku z firmy ISKRA).
PS2. Przy montażu alternatora należy sprawdzać biegunowość ponieważ może się zdarzyć że zamieniona jest biegunowość "stron" altka. Biegunowość jest opisana na alternatorze; i tak: B+ do czerwonego/dodatniego kabla; B- do czarnego/masy; Wsuwka na "W" bądź zostaje w powietrzu...
alternatory na pasek wielorowkowy z diesla i benzyny z tej epoki są konstrukcyjnie takie same (stojan, wirnik, regulator napięcia). Różnią się 2 szczegółami:
- altek z diesla ma mniejsze kółko (większe przełożenie) ponieważ silnik kręci się sporo niżej...
- altek z diesla ma wyprowadzone tak zwane wyjście "W" do podłączenia obrotomierza
Sumując: jeżeli komuś nie przeszkadza
a) trochę mniejsze ładowanie (minimalnie)
b) brak wysterowania obrotomierza
może do silnika diesla wsadzić alternator od silnika benzynowego.
AMEN
PS1. Poza alternatorami firmy Valeo można się spotkać z zamiennikami innych firm (ja np. jeżdżę obecnie na zamienniku z firmy ISKRA).
PS2. Przy montażu alternatora należy sprawdzać biegunowość ponieważ może się zdarzyć że zamieniona jest biegunowość "stron" altka. Biegunowość jest opisana na alternatorze; i tak: B+ do czerwonego/dodatniego kabla; B- do czarnego/masy; Wsuwka na "W" bądź zostaje w powietrzu...