Strona 2 z 4
: 8 października 2007, 19:50
autor: -=wasq=-
do 19 ostanio wahe leje v-power 99 bp ultimate i za 100 robie atakie same przebiegi jak na zwyklej najtanszej 95 za 100 czyli wahy mniej ale jakosc o tyle lepsza ze przejezdza sie tyle samo
: 8 października 2007, 20:03
autor: graczu
hmm musze sprobowac, od dzis jezdze na rezerwie to akurat jutro zatankuje vpowera
od 2 lat na BP
wczesniej na JET (taniej, ale mam dalej na stacje

)
: 8 października 2007, 20:27
autor: dzik
Neste 98 praktycznie zawsze. Nigdy nie narzekalem. A i tak wiecej zalezy od konkretnej stacji a nie od koncernu.
: 8 października 2007, 20:32
autor: Maolat
dzik pisze:Neste 98 praktycznie zawsze. Nigdy nie narzekalem. A i tak wiecej zalezy od konkretnej stacji a nie od koncernu.
u mnei jak zalewalem neste to silnik chodzil mi w tyl i co chwie gasl na wolnych

: 8 października 2007, 20:38
autor: 90h
Ja BP, statoil, czasem shell.
Co do tego że te same cysterny przywożą paliwa na BP i stacje w krzakach to nie znaczy że to samo przywożą, a tym bardziej że to samo do baku wlejemy

: 8 października 2007, 20:51
autor: żuwik
Nie lejcie do piątki 98 jeśli tego nie wymaga!
Przecież zapłon jest ustawiony na sztywno i będzie paliwo szło w atmosferę....
Wyjątkiem jest GTT (przystosowane na 98) i GTE (z zapłonem adaptacyjnym, niektóre mono chyba też).
: 8 października 2007, 21:11
autor: graczu
ale do 1.1 wg ksiazeczki serwisowej trzeba wlasnie lac 98
: 8 października 2007, 21:19
autor: 90h
wg. producenta to do 1.1 chyba 84 powinno sie lać

: 8 października 2007, 21:27
autor: żuwik
graczu pisze:ale do 1.1 wg ksiazeczki serwisowej trzeba wlasnie lac 98
No tak

wiedziałem że jak się ograniczę to mnie zaraz dojadą
A tak na poważnie, jak piszę - jeśli tego nie wymaga

Masz w takim razie jedną z wersji wyjątkowych. Z ciekawości - ma wyższą moc katalogową niż inne 1.1?
wg. producenta to do 1.1 chyba 84 powinno sie lać

To nie jest auto z końca drugiej wojny światowej.
: 8 października 2007, 21:27
autor: graczu
niech znawca jakis potwierdzi
co do mocy - nie, to zwykly c1e na solexie
z ksiazeczki
"silniki te moga pracowac zarowno na paliwie olowiowym super o liczbie oktanowej 97 lub na super bezolowiowym o liczbie oktanowej 98"
autko z 92 roku
: 8 października 2007, 21:30
autor: bont
to fakt że to nie od koncernu zależy a od stacji, ja tankuje zawsze power gaz na shelu i powiem krutko, na stacji shel przy przelotówce wchodzi mi tyle ile podane w dokumetach z butli a na stacji shel w centrum miasta wchodzi mi o 2 litry więcej, morał niech se każdy sam wyciągnie.
: 8 października 2007, 21:32
autor: żuwik
Nie wiem czy jestem znawcą, ale mam serwisówkę w której jak wół pisze, że niektóre 1.1 i 1.4 powinny jeździć na 98 ołowiowej. A tłumaczę się z laicyzmu w poprzednim poście

: 8 października 2007, 21:56
autor: 90h
żuwik pisze:
wg. producenta to do 1.1 chyba 84 powinno sie lać

To nie jest auto z końca drugiej wojny światowej.
Dobra ale silnik w niezmienionej postaci (no może osprzęt w różnych latach modelach się różnił) od początku lat 70tych montowali już w R4, a wtedy na pewno na stacjach nie sprzedawali 95, 98

jak 84 sprzedawali to dobrze by było

- myślę o zachodzie oczywiście.
Te silniki pojadą na każdej benzynie poprostu - no chyba że z wodą jest, albo innym syfem.
: 8 października 2007, 22:09
autor: żuwik
Dobra ale silnik w niezmienionej postaci (no może osprzęt w różnych latach modelach się różnił) od początku lat 70tych montowali już w R4, a wtedy na pewno na stacjach nie sprzedawali 95, 98

jak 84 sprzedawali to dobrze by było

- myślę o zachodzie oczywiście.
Te silniki pojadą na każdej benzynie poprostu - no chyba że z wodą jest, albo innym syfem.
Generalnie to te silniki są montowane od 1962 roku i wyprodukowano ich ponad 27mln sztuk, a po raz pierwszy zastosowano go w modelu Dauphine Gordini, zakończył swoje życie w Twingo zastąpiony motorem serii D. A każdy z nich był inaczej przystosowany do pracy. To właśnie od osprzętu głównie zależy na czym on pojedzie. Nie pojadą na każdej, mało tego nieadaptowalny moduł zapłonowy powoduje, że nie pojadą dobrze ani na benzynie o wyższej liczbie oktanowej (bez szkody dla silnika) ani niższej (ze szkodą). To wg Twojej teorii moja Altea z 2006 roku 1.6 pojedzie na Pb73 bo ma ten sam blok co 1.6 w Golfie Mk.1, tak? Różni się tylko takimi szczegółami jak MPI, czujnik stuku, obniżona kompresja i inne nie znaczące nic bzdety.
: 8 października 2007, 22:17
autor: 90h
Bez przesady, blok to nie to samo, co praktycznie cały silnik - nie podawaj skrajnych przykładów, bo tak to można wywnioskować że maluch od mercedesa niczym się nie różni bo też na 4 koła.
Zauważ że w np. 85 roku jak wyprodukowano dany model r5 to paliwa 95 nie było nawet w sprzedaży, a auto jeździ do dziś na tym co sprzedają dziś na stacjach i nic mu nie jest. To samo tyczy się wszystkich starych aut.