Strona 2 z 2
					
				
				: 12 września 2007, 21:19
				autor: McGregor
				Chodzi raczej o automatyczny włącznik świateł mijania sterujący światłami niezależnie od dżwigni. Włącza światła po włączeniu zapłonu. Można wtedy przełączyć dzwignię na światła pozycyjne i działają błyskowe długiepo pociągnięciu za dźwigienkę.
			 
			
					
				
				: 12 września 2007, 21:25
				autor: 76stitch
				dokładnie tak automatyczny włącznik włącza zaraz po uruchomieniu silnika nie muszę wogóle  przełącznika świateł ruszać i same załączają  na światła mijania , super sprawa nie myślisz o włączaniu świateł i nie mam teraz problemu z długimi. bo u mnie tak padły długie że nie dały się załączyć przez pociągnięcie dźwigienki na światłach mijania tylko na postojowych, i to rozwiązało mój problem.
			 
			
					
				
				: 13 września 2007, 15:22
				autor: cyklista
				Mi tez uciekły swiatła drogowe podczasz jazdy niewiem dlaczego a jak wyłaczyłem silnik to sie właczyły  

 a mijania sa cały czas
 
			 
			
					
				
				: 14 września 2007, 00:36
				autor: Yakkul
				racja też widziałem gdzieś taki patent, sam nie będę grzebał choć lubię elektronikę, kupię gotowy zestaw. No przyda się, i wielkie pokłony dla myślących ludzi bo teraz i latem spalamy dodatkowe tony paliwa dzięki tym że trzeba jeździć na światłach mijania. A co tam powłoka ozonowa my przeżyjemy nasze dzieci też no a za 100 lat napewno coś wymyślą
			 
			
					
				
				: 5 października 2007, 10:30
				autor: wsmpw
				
			 
			
					
				
				: 5 października 2007, 15:59
				autor: makhi
				Yakkul przesadzasz z tymi tonami paliwa.Ja nie odczuwam różnicy w spalaniu.Mnie się podoba ten pomysł z światłami non stop.Są rzeczy znacznie gorzej wpływające na ozon.
			 
			
					
				
				: 7 października 2007, 10:48
				autor: 76stitch
				ja tez popieram jazde przez 24h na światłach przynajmniej lepiej widac innych na drodze a co do spalania no cóż coś zacoś
			 
			
					
				
				: 8 października 2007, 14:22
				autor: Yakkul
				makhi pisze:Yakkul przesadzasz z tymi tonami paliwa.Ja nie odczuwam różnicy w spalaniu.Mnie się podoba ten pomysł z światłami non stop.Są rzeczy znacznie gorzej wpływające na ozon.
Nie przesadzam.
Na koniec 2005 w Polsce było zarejestrowanych 16 mln pojazdów samochodowych; w tym liczba samochodów osobowych wynosiła 12 mln.
Policz sobie niech 1 pojazd weźmie 100ml ( 1/10l ) na 1000km więcej paliwa (choć to bzdura obciążenie silnika alternatorem jest na tyle znaczne że spali więcej )
Podczas okresu letniego (wakacje) maksymalnie korzystamy z dróg, do tego dołączyć transport TIR'y, są i kierowcy co jeżdżą tylko do kościółka i tacy którzy wogóle nie korzystają z auta. Ale każdy kto przejedzie nawet kilka metrów ma obowiązek włączyć światła.
Jedni zrobią po kilkadziesiąt tysięcy km, inni kilka tysięcy, inni wcale. Za średnią sezonu letniego (7 miesięcy) przyjmę 1000km czyli średnio każdy użytkownik auta spala dodatkowo 100ml benzyny. 
[glow=red]16 milionów aut x 0,1litra = 1,6 miliona niepotrzebnie spalonych litrów[/glow]
Z pewnością jest dużo tragiczniej niż piszę. To są "głupie" światła a nie mówię o tym jaka jest różnica przy brawurowej jeździe itp itd. Na przykładzie 1 osoby nic się nie zauważy a dla całej populacji jest o co walczyć.
Ja też twierdzę że na światłach jest bezpieczniej, ale jest więcej czynnikow i spraw które wymagają większego nacisku na bezpieczną jazdę niż światełka. Np. nasze pier... drogi
 
			 
			
					
				
				: 11 października 2007, 10:33
				autor: lodoo
				100 samolotow przeleci przez atlantyk i spali tyle samo paliwa....
			 
			
					
				
				: 11 października 2007, 23:01
				autor: Yakkul
				Lodoo pisze:100 samolotow przeleci przez atlantyk i spali tyle samo paliwa....
Ja o jednym ty o drugim  

 .
Pisałem o zbędnych "nakazach" w przepisach, mogli by się zająć bardziej sensownymi rzeczami i zainwestować w przyszlość.
Nie miałem na myśli tylko ekologii bo na tym punkcie wiele jest do zarzucenia mało kto wie o CFCl a jedna cząsteczka freonu potrafi rozbić 2 tysiące cząsteczek ozonu, a stare lodówki itp. notorycznie wyrzucane są na śmietnik. Ale to nie temat na to forum, przytoczyłem tylko. A my się pieczemy coraz bardziej.
 
			 
			
					
				
				: 12 października 2007, 10:55
				autor: lodoo
				ok 
ja jestem za swiatlami 24h 365 dni w roku...
ale powinno byc dozwolone uzwanie swiatel dziennych w dzien zamiast swatel mijania....
co do automatu - fajna rzecz ale czasem chcialbym np wylaczyc swiatla na postoju na pracujacym silniku.... i wtedy lipa 

 
			 
			
					
				
				: 12 października 2007, 12:50
				autor: 76stitch
				da się jest w zestawie wyłącznik który umożliwia prace silnika lub na postoju bez załączonych świateł 

 
			 
			
					
				
				: 12 października 2007, 12:55
				autor: wsmpw
				ekhem mój temat a wy tu piszecie o spalaniu paliwa .........sprawa w tym temacie podlega naprawie starego manualnego przełącznika zespolonego.. :-?  

 
			 
			
					
				
				: 12 października 2007, 13:46
				autor: lodoo
				racja - i dobra robota z ta naprawa 

 hehe
koniec OT
@76stith
tak? i automatyczny jest ze wie kiedy chce stac z wlaczonym silnikiem bez siwatel a kiedy na swiatlach?/ 

 jak ma pstryczek to juz nie jest automat 

 ale wiem o co ci chodzi...
 
			 
			
					
				
				: 12 października 2007, 22:38
				autor: Yakkul
				wsmpw pisze:ekhem mój temat a wy tu piszecie o spalaniu paliwa .........sprawa w tym temacie podlega naprawie starego manualnego przełącznika zespolonego.. :-?  

 
no racja   

 jak coś mam stary w częściach na sprzedanie praktycznie za koszt wysyłki szkoda wyrzucić a może coś się komuś przyda. ogłoszenie już umieściłem.