Strona 2 z 2
: 13 sierpnia 2007, 21:20
autor: kilimr5
miałem tak kiedy brakowało tulejki centrujacej rozrusznik ze skrzynią
niewiem jak w Clio ale jak skrzynia z R5 to powinna takowa być
: 13 sierpnia 2007, 21:34
autor: Arti
tulejkę przekłada się w zależności od silnika i skrzyni
masz tylko 2 możliwości gdzie ma być włożona
otwory są obok siebie
pewnie rozrusznik Ci zablokował koło - wyjmij i sprawdź
ale stawiam na tulejkę
: 13 sierpnia 2007, 21:34
autor: julian_RSi
kilimr5 pisze:miałem tak kiedy brakowało tulejki centrujacej rozrusznik ze skrzynią
niewiem jak w Clio ale jak skrzynia z R5 to powinna takowa być
Masz na myśli tulejki które są w otworach, przez które przechodzą śruby mocujące rozrusznik
Bo jeśli tak to qqrffa wybiłem je bo się skrzynia nie chciała zejść

: 13 sierpnia 2007, 21:39
autor: julian_RSi
Artbrt pisze:pewnie rozrusznik Ci zablokował koło - wyjmij i sprawdź
ale stawiam na tulejkę
Czyli muszę wyciągnąć rozrusznik i jeśli się wtedy koło zamachowe odblokuje znaczy się że to on blokował.
Dzięki za wskazówkę, jak to będzie to, to stawiam dużą finlandię

: 13 sierpnia 2007, 21:45
autor: kilimr5
mam na myśli takie tulejki
bendix mi zacierał o kolo
a brakowało takiej która jest po środku mosiężna i nie ma w niej śruby sama tulejka ona centruje rosrusznik ze skrzynią
można wyjąć ze starej skrzyni stalową i podpiłować jakby to było to
: 13 sierpnia 2007, 22:35
autor: Arti
julian_RSi pisze:
Czyli muszę wyciągnąć rozrusznik i jeśli się wtedy koło zamachowe odblokuje znaczy się że to on blokował.
Dzięki za wskazówkę, jak to będzie to, to stawiam dużą finlandię

wyjmij rozrusznik i sprawdź
to niewiele pracy
: 14 sierpnia 2007, 18:38
autor: julian_RSi
Artbrt pisze:wyjmij rozrusznik i sprawdź
to niewiele pracy
Niestety u mnie nie może być tak pięknie i łatwo :-?
Wyjęcie rozrusznika nic nie pomogło koło dalej zblokowane

Niestety czeka mnie chyba powtórne wyciąganie skrzyni

: 14 sierpnia 2007, 19:39
autor: Arti
no to nie fajnie

: 15 sierpnia 2007, 03:49
autor: lodoo
moze wystarczy poluzowac wszystkie srubyi tylko wysunac skrzynie o 1cm i wepchnac tulejki....
: 15 sierpnia 2007, 10:10
autor: julian_RSi
Lodoo pisze:moze wystarczy poluzowac wszystkie srubyi tylko wysunac skrzynie o 1cm i wepchnac tulejki....
No właśnie czy tylko teraz dojdę z tymi tulejkami do ładu

Myśłalem żeby zsunąć skrzynię ze szpilek dokładnie pooglądać komorę skrzęgłową i znaleźć miejsca gdzie zaparło się koło zamachowe....i flexą podszlifować
No i skrzynia ponownie zrzucona, okazało się tak jak przypuszczałem że koło zamachowe zblokowało się o wnętrze komory sprzęgłowej, a dokładniej mówiąc o dwie tulejki ustalające przez które przechodzą śruby

Porównałem ze starą skrzynią i okazuje się że skrzynie w clio i R5 są takie same, tylko w piąteczce występują owe tulejki, a w clio nie, zostają gołe podtoczenia

No i człowek oczywiście na własnych błędach się uczy.
Po ponownym złożeniu napędu...bajka, wszystko śmiga aż miło
Tylko że moja radość nie trwała zbyt długo bo za mną ciągnie się szeroka struga oleju

Olej wycieka jakoś dziwnie, bo poprzez prawą półoś, żeby było śmieszniej to simering jest suchuteńki, a olej wypływa tak jakby z wnętrza wałka który wychodzi ze skrzyni :-x Tylko którędy tam może olej lecieć, przecież wałek nie ma chyba żadnego kanału do wnętrza skrzyni

: 2 września 2007, 23:17
autor: Greg205
julian_RSi pisze:Tylko którędy tam może olej lecieć, przecież wałek nie ma chyba żadnego kanału do wnętrza skrzyni

no nie ma tam żadnego otworu do smarowania - robiłem skrzynie od gtt jakieś 5 dni temu
popatrzę jutro na to ale to dziwna sprawa
: 7 września 2007, 22:25
autor: julian_RSi
Greg205 pisze:julian_RSi pisze:Tylko którędy tam może olej lecieć, przecież wałek nie ma chyba żadnego kanału do wnętrza skrzyni

no nie ma tam żadnego otworu do smarowania - robiłem skrzynie od gtt jakieś 5 dni temu
popatrzę jutro na to ale to dziwna sprawa
Sprawa wyjaśniona

Olejem lało spod wyjścia na prędkościomierz

Clio ma wyjście na linkę a Gtt optyczny czytnik, więc linki nawet nie podpinałem, ale nie wiedziałem że wyjście na licznik ma smarowanie i to stamtąd olej wyrzucało

Po przejechaniu jakiś 300m zgubił prawie litr oleju, więc jak bym tak wyszedł piecem na drogę to bym pewnie za daleko nie zajechał :-?
Autko już generalnie hula, co prawda tylko na 4 biegach, bo nie nie mam czasu wybieraka wyregulować i brakuje miejsca na wbicie "5" ale po mieście na razie starczy

Problemem są tylko fotoradary, bo prędkość nieznana, natomiast po konfrontacji z autkiem kumpla wiem że na "4" przy 2000rpm mam około 60km/h, więc jakoś to 50 i 70km/h ( bo te prędkości warto w mieście w wyznaczonych miejscach znać

) metodą dedukcji sobie wyliczam według obrotka.
A wrażenia, no jednym zdaniem..szybko ale troszkę za krótko na tej skrzyni idzie, ale zobaczymy jak będzie jak piątka wróci na swoje miejsce

: 7 września 2007, 22:53
autor: Greg205
Załóż zegary od GTT tak jak ja zrobiłem w moim Clio Ph1 z silnikiem i skrzynią od gtt i po problemie z prędkościomierzem.
Z R11 GTT też będą pasowały ale są wizualnie dużo brzydsze od zegarów z R5 GTT
: 8 września 2007, 15:34
autor: julian_RSi
Greg205 pisze:Załóż zegary od GTT tak jak ja zrobiłem w moim Clio Ph1 z silnikiem i skrzynią od gtt i po problemie z prędkościomierzem.
Też miałem taki plan, bo zegary mogę od kumpla zapożyczyć

..tylko niestety kabla tego który jest zamiast linki nie ma na zbyciu...a w serwisie chca za ten kawałek drutu....800 zeta
Więc jak na razie odpuściłem sobie temat

Choć moja druga połówka ostro na brak prędkościomierza narzeka

: 8 września 2007, 22:00
autor: Greg205
Ja kabel kupiłem używany na poprzednim forum r5 za 30zł

.
To jest zwykły ekranowany kabel więc można polutować i będzie działać
Liczniki bedziesz musiał zeszlifować z szerokości około 6mm i wtedy wchodzą do clio bez problemu