Strona 2 z 2

: 13 sierpnia 2007, 21:20
autor: kilimr5
miałem tak kiedy brakowało tulejki centrujacej rozrusznik ze skrzynią
niewiem jak w Clio ale jak skrzynia z R5 to powinna takowa być

: 13 sierpnia 2007, 21:34
autor: Arti
tulejkę przekłada się w zależności od silnika i skrzyni
masz tylko 2 możliwości gdzie ma być włożona
otwory są obok siebie
pewnie rozrusznik Ci zablokował koło - wyjmij i sprawdź
ale stawiam na tulejkę

: 13 sierpnia 2007, 21:34
autor: julian_RSi
kilimr5 pisze:miałem tak kiedy brakowało tulejki centrujacej rozrusznik ze skrzynią
niewiem jak w Clio ale jak skrzynia z R5 to powinna takowa być
Masz na myśli tulejki które są w otworach, przez które przechodzą śruby mocujące rozrusznik :?:

Bo jeśli tak to qqrffa wybiłem je bo się skrzynia nie chciała zejść :roll:

: 13 sierpnia 2007, 21:39
autor: julian_RSi
Artbrt pisze:pewnie rozrusznik Ci zablokował koło - wyjmij i sprawdź
ale stawiam na tulejkę
Czyli muszę wyciągnąć rozrusznik i jeśli się wtedy koło zamachowe odblokuje znaczy się że to on blokował. :-|

Dzięki za wskazówkę, jak to będzie to, to stawiam dużą finlandię ;-)

: 13 sierpnia 2007, 21:45
autor: kilimr5
mam na myśli takie tulejki
bendix mi zacierał o kolo
a brakowało takiej która jest po środku mosiężna i nie ma w niej śruby sama tulejka ona centruje rosrusznik ze skrzynią
można wyjąć ze starej skrzyni stalową i podpiłować jakby to było to

: 13 sierpnia 2007, 22:35
autor: Arti
julian_RSi pisze:
Czyli muszę wyciągnąć rozrusznik i jeśli się wtedy koło zamachowe odblokuje znaczy się że to on blokował. :-|

Dzięki za wskazówkę, jak to będzie to, to stawiam dużą finlandię ;-)

wyjmij rozrusznik i sprawdź
to niewiele pracy

: 14 sierpnia 2007, 18:38
autor: julian_RSi
Artbrt pisze:wyjmij rozrusznik i sprawdź
to niewiele pracy
Niestety u mnie nie może być tak pięknie i łatwo :-?
Wyjęcie rozrusznika nic nie pomogło koło dalej zblokowane :roll: Niestety czeka mnie chyba powtórne wyciąganie skrzyni :-/

: 14 sierpnia 2007, 19:39
autor: Arti
no to nie fajnie :(

: 15 sierpnia 2007, 03:49
autor: lodoo
moze wystarczy poluzowac wszystkie srubyi tylko wysunac skrzynie o 1cm i wepchnac tulejki....

: 15 sierpnia 2007, 10:10
autor: julian_RSi
Lodoo pisze:moze wystarczy poluzowac wszystkie srubyi tylko wysunac skrzynie o 1cm i wepchnac tulejki....
No właśnie czy tylko teraz dojdę z tymi tulejkami do ładu :-/ Myśłalem żeby zsunąć skrzynię ze szpilek dokładnie pooglądać komorę skrzęgłową i znaleźć miejsca gdzie zaparło się koło zamachowe....i flexą podszlifować :mrgreen:

No i skrzynia ponownie zrzucona, okazało się tak jak przypuszczałem że koło zamachowe zblokowało się o wnętrze komory sprzęgłowej, a dokładniej mówiąc o dwie tulejki ustalające przez które przechodzą śruby :-/ Porównałem ze starą skrzynią i okazuje się że skrzynie w clio i R5 są takie same, tylko w piąteczce występują owe tulejki, a w clio nie, zostają gołe podtoczenia :-|
No i człowek oczywiście na własnych błędach się uczy.

Po ponownym złożeniu napędu...bajka, wszystko śmiga aż miło :-)
Tylko że moja radość nie trwała zbyt długo bo za mną ciągnie się szeroka struga oleju :-/ Olej wycieka jakoś dziwnie, bo poprzez prawą półoś, żeby było śmieszniej to simering jest suchuteńki, a olej wypływa tak jakby z wnętrza wałka który wychodzi ze skrzyni :-x Tylko którędy tam może olej lecieć, przecież wałek nie ma chyba żadnego kanału do wnętrza skrzyni :roll: :?:

: 2 września 2007, 23:17
autor: Greg205
julian_RSi pisze:Tylko którędy tam może olej lecieć, przecież wałek nie ma chyba żadnego kanału do wnętrza skrzyni :roll: :?:
no nie ma tam żadnego otworu do smarowania - robiłem skrzynie od gtt jakieś 5 dni temu
popatrzę jutro na to ale to dziwna sprawa

: 7 września 2007, 22:25
autor: julian_RSi
Greg205 pisze:
julian_RSi pisze:Tylko którędy tam może olej lecieć, przecież wałek nie ma chyba żadnego kanału do wnętrza skrzyni :roll: :?:
no nie ma tam żadnego otworu do smarowania - robiłem skrzynie od gtt jakieś 5 dni temu
popatrzę jutro na to ale to dziwna sprawa
Sprawa wyjaśniona ;-) Olejem lało spod wyjścia na prędkościomierz :mrgreen: Clio ma wyjście na linkę a Gtt optyczny czytnik, więc linki nawet nie podpinałem, ale nie wiedziałem że wyjście na licznik ma smarowanie i to stamtąd olej wyrzucało :-/ Po przejechaniu jakiś 300m zgubił prawie litr oleju, więc jak bym tak wyszedł piecem na drogę to bym pewnie za daleko nie zajechał :-?
Autko już generalnie hula, co prawda tylko na 4 biegach, bo nie nie mam czasu wybieraka wyregulować i brakuje miejsca na wbicie "5" ale po mieście na razie starczy ;-) Problemem są tylko fotoradary, bo prędkość nieznana, natomiast po konfrontacji z autkiem kumpla wiem że na "4" przy 2000rpm mam około 60km/h, więc jakoś to 50 i 70km/h ( bo te prędkości warto w mieście w wyznaczonych miejscach znać ;-) ) metodą dedukcji sobie wyliczam według obrotka.
A wrażenia, no jednym zdaniem..szybko ale troszkę za krótko na tej skrzyni idzie, ale zobaczymy jak będzie jak piątka wróci na swoje miejsce :-P

: 7 września 2007, 22:53
autor: Greg205
Załóż zegary od GTT tak jak ja zrobiłem w moim Clio Ph1 z silnikiem i skrzynią od gtt i po problemie z prędkościomierzem.
Z R11 GTT też będą pasowały ale są wizualnie dużo brzydsze od zegarów z R5 GTT

: 8 września 2007, 15:34
autor: julian_RSi
Greg205 pisze:Załóż zegary od GTT tak jak ja zrobiłem w moim Clio Ph1 z silnikiem i skrzynią od gtt i po problemie z prędkościomierzem.
Też miałem taki plan, bo zegary mogę od kumpla zapożyczyć :-) ..tylko niestety kabla tego który jest zamiast linki nie ma na zbyciu...a w serwisie chca za ten kawałek drutu....800 zeta :shock:
Więc jak na razie odpuściłem sobie temat :roll: Choć moja druga połówka ostro na brak prędkościomierza narzeka :-/

: 8 września 2007, 22:00
autor: Greg205
Ja kabel kupiłem używany na poprzednim forum r5 za 30zł :mrgreen: .
To jest zwykły ekranowany kabel więc można polutować i będzie działać
Liczniki bedziesz musiał zeszlifować z szerokości około 6mm i wtedy wchodzą do clio bez problemu