Strona 2 z 3

: 31 lipca 2007, 21:32
autor: lodoo
energy z clio :-) 1,4

: 31 lipca 2007, 22:51
autor: żuwik
E6J i E7J to silniki rodziny Energy, które są kontynuacją silnika Cleon z pojedynczym wałkiem rozrządu w głowicy. E6J na dwugardzielowcu, E7J na multiwtrysku.

GTX były dwie wersje mocy:
85KM w wersji z katalizatorem
90KM w wersji bez katalizatora

Różnica zapewne tylko w dyszach.

: 1 sierpnia 2007, 06:42
autor: McGregor
Rosic pisze:72 LoDou :) nie 74.

Flash z tego co wiem to byla tylko wersja limitowana jakas dotyczaca raczej wyposazenia. Natomiast 72 konie mialy wersje TS, GTS i wyasne :P TSE :)
Dokładnie. Ja mam wersję Flash TL czyli z silnikiem 1,1. Chociaż co do wyposażenia to też się zastanawiam cały czas o co mogło chodzić, no chyba że o skrzynię pięciobiegową co raczej nie było standardem przy tej pojemności :).

: 1 sierpnia 2007, 10:37
autor: lodoo
ja pamietam autko dobera - mial 1,4 flash i podobno 74km... ale moglo byc 72.... nie wiem...

: 1 sierpnia 2007, 11:41
autor: shark
może to było GTS ,TS albo TSE flash , wychodzi na to że wersja flash to tylko wersja "wyposażenia"

: 1 sierpnia 2007, 20:37
autor: supermonster
Kabar pisze:98 do wolnossących, starych silników?
Niemożliwe
a co lać do F3N z GTE?

: 1 sierpnia 2007, 20:38
autor: kabar
Stawiam na benzynę bezołowiową :mrgreen:

Oczywiście 95 :)

: 1 sierpnia 2007, 20:41
autor: supermonster
a V-Power 99+ albo zwykła 98??

: 1 sierpnia 2007, 20:43
autor: kabar
Nie polecam, droższa a nic nie da. Wręcz przeciwnie....

: 2 sierpnia 2007, 18:14
autor: bont
shark pisze:nie no jeszcze jest 1.7 GTE - 93KM, a też GTX'ów było kilka znaczy się dwa, monowtrysk i gaźnik, mono- 75 KM , gaźnik-87KM
czyli gaznik ma więcj koników niż wtrysk? zawsze myślałem że wtrysk jest lepszy wkońcu to nowsza generacja.
analogicznie 1.4 na gazniku ma więcej koni niż wtrysk?

: 2 sierpnia 2007, 20:36
autor: Rosic
gaznik ma wiecej koni niz monowstrysk, ale mniej niz wielopunkt, tylko ze wielopunkt w Reniach byl tylko w GTE.

: 2 sierpnia 2007, 21:31
autor: żuwik
bont pisze:czyli gaznik ma więcj koników niż wtrysk? zawsze myślałem że wtrysk jest lepszy wkońcu to nowsza generacja.
analogicznie 1.4 na gazniku ma więcej koni niż wtrysk?
Generalnie każde dążenie do bardziej przyjaznego środowisku samochodu odbywa się kosztem mocy i pogorszenia ekonomiki (spalania). Wtrysk przebija gaźnik w precyzji dawkowania, jednak zazwyczaj te auta strojone są pod katalizator, co wiąże się z kilkoma ograniczeniami. Również zależy to od intencji producenta, większość dąży do ekonomiki jazdy w większym stopniu niż do uzyskania bardzo dużej mocy.

W przypadku R5 z silnikiem 1.7 wersja gaźnikowa ma moc porównywalną do wielopunktowego wtrysku, lepsze dolne zakresy (brak katalizatora pomaga) i dużo lepsze parametry od wtrysku jednopunktowego. Ma jednak wadę wyeliminowaną w autach z wtryskiem. W kwestii 1.4 wersja na wtrysku (jednopunktowym) jest najsłabsza i słabsza w dolnych zakresach od wersji gaźnikowej z jedną gardzielą tej samej mocy (60KM). Na gaźniku dwugardzielowym były 3 warianty mocy - 60, 68 i 72KM. Bez żadnego problemu jednak można przejść z 60 na 68, 72 również jest na wyciągnięcie ręki, wymaga jednak niewielkiego wkładu finansowego.

: 2 sierpnia 2007, 22:40
autor: shark
a dokończeniem Twej wypowiedzi zuwik powinno być " tak jak zrobiłem to ja" :-P :-D

: 2 sierpnia 2007, 22:50
autor: żuwik
Heheh :D No w sumie w połowie, bo z 60 na 68KM przeszedł ktoś inny ;) Ja to tylko odkryłem :lol:

: 3 sierpnia 2007, 16:19
autor: Sweeper
z innej beczki - bont to coś w avatarze w kolorze kiwi to twoje?