Strona 2 z 4

: 8 lutego 2011, 21:18
autor: tasiorman
podepnę się do tematu.
Czy ktoś może mi opisać do którego koła odchodzi który przewód hamulcowy przy pompie???

Zakładam serwo i pompę hamulcową od renault 5 do renault twingo bo w twingo to porażka, a nie wiem czy tak samo są przewody podłączone pod pompę.

mile widziana fotka z opisem.

z góry dzięki.

: 8 lutego 2011, 21:26
autor: djmonkey
na pewno ci serwo poszło? że wymieniasz?

: 8 lutego 2011, 21:43
autor: kabar
Są tak samo - układ diagonalny.

: 8 lutego 2011, 22:30
autor: tasiorman
serwo może nie ale wymieniam komplet. pewnie poszła pompa, bo nie stawia praktycznie żadnego oporu przy wciskaniu go ręką.

: 14 marca 2011, 15:44
autor: wader600
Witam podpinam sie :) Odpowietrzalem dzis hamulce jednak nie byly zapowietrzone problem polega na tym ze gdy jest silnik wylaczony to podpompuje pedal robi sie twardy i nie wchodzi zbyt gleboko daje opor ale gdy odpale to strasznie gleboko wchodzi i slabo hamuje jedynie czasem mi zablokuje lewe kolo przednie jak sie pozadnie zapre... Aha i klocki mam dobre :) wiec pytam co to moze byc czy pompa?? czy co? wyciekow nigdzie nie mam i plynu nie ubywa.... Pzdr!

: 14 marca 2011, 17:43
autor: RYCHO35
może być pompa, mogą być pozacierane tłoczki w zacisku i tylnich cylinderkach, może zaciski się zacinają na prowadnikach, może walnięte samoregulatory z tyłu, może źle wyregulowane hamulce.....

: 14 marca 2011, 18:12
autor: wader600
A powiedz mi jak sie hamulce reguluje?? Pompe bede mial nie dlugo to przeloze i zobaczymy co to z tego wyszlo ;p

: 14 marca 2011, 19:35
autor: tommies
Tak jak Rycho napisał - przyczyn może być naprawdę sporo. Osobiście zaczął bym od porządnego oczyszczenia zacisków zwracając uwagę na gładź tłoczka, oraz bębnów i ich podregulowanie.

: 14 marca 2011, 20:08
autor: djmonkey
Rychowi chodziło pewnie o samoregulatory z tyłu w bębnach wstępnie trzeba je wyregulować aby odstęp od szczęk hamulcowych był odpowiedni .Tak czy inaczej trzeba rozebrać przednie zaciski wyczyścić prowadnice nałożyć świeżego smarowidła w razie potrzeby powymieniać gumki i sprawdzić co się dzieje w bębnach

: 14 marca 2011, 20:19
autor: RYCHO35
Chodziło mi też o skontrolowanie i ewentualną regulacje odległości pedału od serwa i luzu pomiędzy serwem i pompą-nie wiemy czy tam ktoś grzebał. Ponadto oprócz wstępnego ustawienia samoregulatorów w tylnych hamulcach trzeba prawidłowo wyregulować linkę ręcznego ponieważ jej regulacja ma wpływ na działanie samoregulatorów-przerabiałem ten temat u żony w twingo ( a w piątalu jest niemal identycznie) i uwierzcie mi wiem co pisze, wyczytałem to z angielskiej serwisówki do twingo i zrobiłem po tym jak padło trzech mechaników.

: 14 marca 2011, 20:34
autor: djmonkey
Ostatnio właśnie ten trzpień wydłużałem oraz zmieniałem pozycję zaczepienia samego trzpienia do pedału hamulca ponieważ można go ustawić w 2 pozycjach. Daje poprawę tylko trzeba jeszcze ogarnąć tył bo jak jest za duża odległość miedzy szczękami a bębnem to ciśnienie w układzie hamulcowym jest słabe .

: 14 marca 2011, 21:00
autor: wader600
Dzieki za informacje jutro bede mial czas to rozbiore tyl i przod zrobie wedlug waszych wskazowek i powiem czy pomoglo :) luzik

: 14 marca 2011, 21:43
autor: RYCHO35
djmonkey pisze:tylko trzeba jeszcze ogarnąć tył bo jak jest za duża odległość miedzy szczękami a bębnem to ciśnienie w układzie hamulcowym jest słabe
mierzysz srednice bębna i szczęki ustawiasz na pół milimetra mniej, a najwyżej na milimetr mniej a potem regulujesz linkę ręcznego-rączke recznego zostawiasz opuszczoną lub ewentualnie zaciągasz na pierwszy ząbek i regulujesz tak żeby wodzik odsunął się od szczęki o milimetr

[ Dodano: 14 Marzec 2011, 21:49 ]
wader600 pisze:Dzieki za informacje jutro bede mial czas to rozbiore tyl i przod zrobie wedlug waszych wskazowek i powiem czy pomoglo
przyjżyj się szczególnie dobrze przednim zaciskom-sprawdź czy tłoczki chodzą i jak będziesz montował zaciski to wciśnij tłoczki do końca załóż klocki i załóż zacisk i dokręć-potem sprawdź ręką czy zaciski swobodnie chodzą po prowadnikach-jeśli się zacinają to musisz znaleźć przyczynę-czasem wystarczy przesmarować ale bywa też że potrafią się skrzywić

: 15 marca 2011, 12:41
autor: wader600
Eh znow problem za chiny nie moge sciagnac bebna... Mam rozumiec ze sciaga sie go normalnie tak jak w wiekszosci samochodow czy dodatkowe jakies haczyki sa;p A i przod jeszcze nie rozbieralem ale klocki nie tra po calej tarczy tylko gdzies polowa tarczy od strony piasty... Moze to daje w dupe tez ;p :uoee:

Rozbieralem przod przeczyscilem prowadnice zaciski ladnie chodza klocki rowniez wiec raczej nie to... Chyba ostatecznie stawiam na pompe... Noo jeszcze chyba ze tyl ale narazie nie mam czasu i sil do tych bebnow :)

: 15 marca 2011, 16:09
autor: djmonkey
popuść linkę od ręcznego i spróbuj ściągnąć jak nie to skołuj jakąś starą tarcze od przodu i i lekko przykręć śrubami do kuł i będziesz mieć ściągacz. A nakrętkę łożyska bębna odkręciłeś?