Strona 2 z 3

: 2 listopada 2007, 19:37
autor: lolo
witam posiadam podobny problem. renata 1.4 na moniaku 91r silnik c3j. wolne obroty miotają silnikiem ,mniej więcej do 1400 obrotów potem cacy. nie mam pojęcia co to może być . pomocy

: 2 listopada 2007, 20:35
autor: Yakkul
Sprawdź sondę lambda

http://www.forum.renault5.pl/viewtopic. ... nda+lambda

silnik krokowy, przyczyn może być wiele.

: 2 listopada 2007, 22:29
autor: lolo
dzięki za odzew. krokowy wydaje się być w porządku. zapomniałem dodać że 5eczka ma instalacje gazową . na gazie i na paliwku te same objawy. czy mogą psuć zabawę kopułka, palec i kabelki wysokiego napięcia ? jeśli tak to gdzie mogę je kupić w okolicy Wa-wy. jak do tej pory po sklepach kopuła do 85r na zatrzaski a nie na śrubki. dzięki z góry.

: 3 listopada 2007, 08:18
autor: Qucor
Jak masz gazik to może sprawdz czy pucha od filtra porządznie siędzi...

Mi kiedyś latała i dostawało się lewe powietrze i efektem było rzucanie silnikiem i gaśnięcie na luzi...

Taka moja luźna myśl :-P

Pozdrawiam 8-)

: 3 listopada 2007, 20:25
autor: lolo
pucha siedzi szczelnie. świeczki wymieniłem . żadnych zmian. odpinałem sterownik lambdy od lpg ,brak jakiejkolwiek reakcji . ani lepiej ani gorzej.

: 4 listopada 2007, 00:42
autor: Yakkul
no i nie będzie żadnych zmian jak odepniesz sondę jeśli jest walnięta.

przeczytaj dokładnie

http://www.forum.renault5...ht=sonda+lambda

jak zmierzysz napięcie i się będzie ok.
Napisz to będą kolejne sugestie

Tak to jest szukanie igły w stogu siana.

Ps. odpinaleś sterownik lambdy od LPG ? nie kumam, lambda siedzi w wydechu przed katalizatorem a co ma do tego LPG ? jaki sterownik, kabelki lecą do ECU ... :roll:

: 4 listopada 2007, 10:37
autor: lolo
czarne pudełko od elektryki gazu ,posiada opis -sterownik sondy lambda.

: 4 listopada 2007, 15:32
autor: lolo
sonda daje 1v.

: 4 listopada 2007, 15:51
autor: lolo
5 kupiłem tydzień temu . zrobiłem 132 km a spaliła 22 litry gazu ! silnik wydaje się być dobry , nie kopci ,nie daje w odmę . przejechane 128000 ..udokumentowane ,, mocy mu nie brakuje.

: 4 listopada 2007, 22:21
autor: Yakkul
Sprawdź wężyki podciśnienia, i tak samo ten od wspomagania hamulców czy nie ma lewego powietrza. Sprawdź EGR czy jest sprawne, tam też może łapać lewe powietrze.

: 5 listopada 2007, 10:20
autor: lodoo
masz duzo za bogaa mieszanke... 1 to juz sam gaz prawie heheheeh

wyreguluj tak zeby na wolnych obrotach bulo okolo 0,5V a potem wkrec na 3-4 tys i daj zeby bylo okolo 0,65 (podczas jazdy pod wiekszym obciazeniem powinno byc troche mniej - czyli niecale 0,6 - czyli w sam raz )

: 6 listopada 2007, 19:20
autor: lolo
1v na paliwku .na gazie to dopiero się dzieje raz nawet 12v widziałem . nic z tego nie rozumiem .

: 6 listopada 2007, 22:29
autor: lodoo
12V ?? nie ma takiej opcji :-)
sonda nie da wiecej jak 1 chocbys nie wiem co jej zrobil....
mozesz ja w paliwie maczac a i tak nei bedzie wiecej jak 1

cos zle mierzysz albo sonda uwalona...

mierzy sie na samej odlaczonej sondzie i masie silnika blisko sondy

: 7 listopada 2007, 00:13
autor: Yakkul
odłącz kabelek od sondy i zmierz voltomierzem najlepiej analogowym (ze wskazówką) nie ma opcji max 1v wskazuje zakres 0-1V po max 2 minutach od włączenia silnika w tym zakresie będzie się wachać. Jak stoi w miejscu na jakimś poziomie albo wskazuje 0 jest uwalona.

: 9 listopada 2007, 18:56
autor: lolo
sonda jest dobra. kopułka, palec ,kabelki wymienione. jak zimna, pracuje w miarę równo . ciepła szarpie na wolnych i słabnie. ciśnienie w cylindrach równe .podregulowany gaz 12 na 100 w mieście.
ps. ile powinna palić ?