Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

wymiana uszzelki pod glowica

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
nikos
Posty: 438
Rejestracja: 6 lutego 2010, 12:29
Lokalizacja: kielce

wymiana uszzelki pod glowica

Post autor: nikos »

poszla mi uszczelka (pojawil sie kisiel na pokrywie jak u gufnera i znika plyn ;/)
teraz tak
1. z jaka sila dociagam sruby i w jakiej kolejnosci
2. czy musze planowac glowice? (tzn. czy za kada zmiana uszzelki sie planuje?)
3. czy glowica trzyma sie bloku tylko na tych 10srubach czy czyms jeszcze?
4. co musze odkecic ( co bedzie przeszkadzac itp.)

w sumie tyle:)
Arti

Post autor: Arti »

cześć

1. zależy jakie śruby i uszczelka
w std lecisz od środka:

8 4 1 5 9
7 3 2 6 10

momenty w std - kręcisz 60-65 Nm
zapalasz na 20min, gasisz
stygnie 150min
popuszczasz 180 stopni
dokręcasz 60-65 Nm

na niektórych uszczelkach masz opisane momenty i sposób dokręcania.

pkt 1 - źródło Autodata

2. Najlepiej by było, z tym że w gtt ostrożnie z planowaniem
lepiej wyrównać (zabielić)

3. Kurcze chyba na 10, ale jak bredzę niech mnie ktoś poprawi

4. Trzeba spuścić płyn chłodniczy, zdjąć pasek napędu alternatora i pompy cieczy, pokrywę zaworów - więc jeszcze parę przewodów powietrznych i odmę, odpiąć gaźnik od zasilania paliwem i podciśnień, rura wydechowa, kable wn, można pompę cieczy, wszystkie węże od turbo (smarowanie i chłodzenie), dolot, od kolektora ssącego węże wodne i serwa, klawiatura i popychacze ( niekoniecznie)
Ja bym z kolektorami targał, jak chcesz możesz odkręćić turbo, będzie lżej zdejmować...

jak sobie coś zapomniałem to sorry, bo to tak w 5min pisałem ;-)
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

jak najbardziej lekko przeplanowac wyrownac oczywiscie nie ma mowy o jakim mocnym planowniau ale chodzi aby powierzchnia byla rowna


punkt nastepny znalesc PRZYCZYNE wywalenia uszczelki !!
kureckie30
Posty: 223
Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38

Post autor: kureckie30 »

mój rekord wymieny to 1h40min :lol: :lol:
Arti

Post autor: Arti »

dobry czas ;-)
Awatar użytkownika
nikos
Posty: 438
Rejestracja: 6 lutego 2010, 12:29
Lokalizacja: kielce

Post autor: nikos »

nie bedzie zwykla uszczekla tylko wzmacniana (ta jak na k-tecracing) i sruby wzmacniane
-=wasq=- pisze:
punkt nastepny znalesc PRZYCZYNE wywalenia uszczelki !!
bo byla wlozona uszczelka od zwyklego 1,4 (mowili ze wlozyli specjalna do gtt ale teraz sprawdzilem co jest na rachunku i jest zwykla za 30zl :/)
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

do gtt tez kupisz za 30 zeta :P
Arti

Post autor: Arti »

jakiej firmy była?
jak pisał Wasq, musisz znaleźć przyczynę...
Awatar użytkownika
nikos
Posty: 438
Rejestracja: 6 lutego 2010, 12:29
Lokalizacja: kielce

Post autor: nikos »

wiem ze kupie i bedzie pasowac ale jak widac ja wysralo ;/
mialem taka co ma 1,2 mm a gtt powinna miec 1,92 czy nie mam racji?

nie wiem jaka firma, ale napisane jest "uszczelka glowicy R5 1.2 1.4"
ODPOWIEDZ