Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

zawory-jakie luzy

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

zawory-jakie luzy

Post autor: Piotrek »

Może temat nie dotyczy piątala ale zapytać można, a na forum i tak znajdzie się kilka podobnych silników.
Mam F3R 2.0 8v sprawdzałem dzisiaj luzy i co mnie zdziwiło to to że szczeliny są za małe.
Na chłopski rozum to powinny się wytrzeć raczej.
I teraz pytanie czy przy LPG ustawia się inne szczeliny(gdzieś to czytałem ale nie mogę znaleźć ponownie)?

Obecnie mam wartości:
1. W 0,30 ; D 0,15
2. W 0,25 ; D 0,20
3. W 0,25 ; D 0,20
4. W 0,35 ; D 0,15

Wedle ustawień producenta powinny być na wylocie 0,40 a dolocie 0,20.
Jeszcze jedna ciekawostka to taka, że z zaworów dochodzi stukot co by oznaczało że szczeliny są za duże.
Co myślicie o regulacji? Ustawienia fabryczne czy inne?
jjmag

Post autor: jjmag »

pierwsze pytanie na jakim silniku to znaczy ciepłym czy zimnym był sprawdzany luz zaworowy drugie jakiego oleju uzywasz do silnika
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

10w40 półsyntetyk i oczywiście na zimnym silniku
tel. 694-451-356
Obrazek
jjmag

Post autor: jjmag »

kazdy mech mający trochę pojęcia powtarza przynajmniej z tych z którymi ja mam doczynienia luz zaworowy sprawdza na letnim silniku nigdy na zimnym, za mały luz zaworowy też może powodowac klepanie druga sprawa jeśli masz zalany mobil albo castrol to klepanie jest raczej normalne a juz szczególnie gdy przejechałes na nim powyzej 5 tyś i to jest wniosek z własnego doswiadczenia
marcjanin

Post autor: marcjanin »

według AutoDaty luzy mają być tak jak piszesz,na zimnym silniku, niekoniecznie przy -20 st., a luz zmniejsza się bo gniazda zaworowe się zużywają "wyklepują" i zawory wchodzą głębiej w głowicę
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

ale to i tak na zimnym silniku powinny być większe luzy niż na ciepłym.
marcjanin pisze:według AutoDaty luzy mają być tak jak piszesz,na zimnym silniku, niekoniecznie przy -20 st., a luz zmniejsza się bo gniazda zaworowe się zużywają "wyklepują" i zawory wchodzą głębiej w głowicę
czyli teraz do jakich wartości trzeba je regulować. poczekam jeszcze na inne opinie a w między czasie poszukam mikrometra
tel. 694-451-356
Obrazek
jjmag

Post autor: jjmag »

Piotrek napisał:
ale to i tak na zimnym silniku powinny być większe luzy niż na ciepłym.

dlatego zalecaja żeby silnik przed regulacja pochodził około 5 min jezeli ustawiasz na zimnym daj 5 setek nadmiaru czyli w twoim przypadku w- 0,45 s-0,25
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

hehe wychodzi na to że dawno regulowane nie były że aż do takich wartości doszły
tel. 694-451-356
Obrazek
ODPOWIEDZ