Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
skrzypi chyba belka
Moderator: Moderatorzy
skrzypi chyba belka
Problem jest następujący
Z tyłu na dole w okolicach belki skrętnej podczas jazdy słysze takie dziwne skrzypienie jakby starego łóżka w trakcie ten teges. Najbardziej to słychać jak np dojeżdżam do świateł na luziku a droga jest nierówna. Generalnie kiedy samochód drga prawo-lewo słychac najbardziej. Np jak stanę z boku i potarmosze skurczybyka to wtedy bardzo to słychać. Cóż to może być?
Z tyłu na dole w okolicach belki skrętnej podczas jazdy słysze takie dziwne skrzypienie jakby starego łóżka w trakcie ten teges. Najbardziej to słychać jak np dojeżdżam do świateł na luziku a droga jest nierówna. Generalnie kiedy samochód drga prawo-lewo słychac najbardziej. Np jak stanę z boku i potarmosze skurczybyka to wtedy bardzo to słychać. Cóż to może być?
Czyli belka rurowa - najprawdopodobniej łożyska centralne. mam takie na sprzedaż jakby co, ale pierwsze co byś musiał zrobić to znaleźć chętnego który tego się podejmie. Moja wymiana tych łożysk zakończyła się zakupem innej belki
ASO - 800zł jak przyniesiesz im belkę zdemontowaną, bez osprzętu. Znalazłem kolesia który by mi zrobił wszystko od wymiany łożysk kół, przez tuleje met-gum, łożysko centralne, demontaż i montaż belki za 360, ale nie miał odpowiednich tulejek do wtłaczania łożyska belki. Serwisy regenerujące belki w regionie wszystkie zgodnie jedno zdanie - tej jednej belki nie robimy (ponoć to łożysko lubi pękać przy niepoprawnym wtłaczaniu).
Przyjrzyj się też tulejom metalowo-gumowym. One nie skrzypią, ale często jak padnie któraś i zostanie to zignorowane to leci właśnie łożysko centralne...
Jak przestanie skrzypieć to po belce

Przyjrzyj się też tulejom metalowo-gumowym. One nie skrzypią, ale często jak padnie któraś i zostanie to zignorowane to leci właśnie łożysko centralne...
Jak przestanie skrzypieć to po belce

Chyba najlepsza opcja poszukac uzywki w dobrym stanie,jeden znajomy mechanik polecil aby wkrecic kalamitke do smarowania w belke i co jakis czas dolozyc smaru zwieksza to jej zywotnosc a chlop zna sie na robocie w wieku jeszcze produktywnym peracowal dobry szmat czasu w serwisie reno sam uzywal piateczki dlugooo,takze poki co jego porady jak byly mi potrzebne sprawdzaly sie.
Ale jakbyś chciał zawalić smarem przez tą kalamitkę całą belkę to byś chyba zwariował
I zbankrutował na smarze 
Wystarczy zwracać uwagę na stan uszczelnień. To łożysko prawie nie pracuje, nie musi być mocno smarowane.
Używki są w różnym stanie, moja np. się zrosła. Jak jest ktoś, kto się tego podejmie - regenerowałbym (z resztą taki był plan). Spokój na resztę życia samochodu.


Wystarczy zwracać uwagę na stan uszczelnień. To łożysko prawie nie pracuje, nie musi być mocno smarowane.
Używki są w różnym stanie, moja np. się zrosła. Jak jest ktoś, kto się tego podejmie - regenerowałbym (z resztą taki był plan). Spokój na resztę życia samochodu.