Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Turbo
Moderator: Moderatorzy
Turbo
Mam zapytanie odnośnie turbosprężarki z R5. Jak rozkręcić na części pierwsze turbo? Ktoś ogarniał temat czyszczenia go samemu? Dokładnie problem dotknął mnie taki, że poci mi się turbo od strony spalinowej. Widziałem, że jest tam seger. Ktoś orientuje się może jaki typ uszczelnienia tam występuje i czy da się go wymienić samemu, najlepiej bez ingerencji w pozostałe elementy?
Poszukaj na poniższych stronach - pięknie się otwierają i masz numery części i rysunki.
http://www.turbomaster.info/eng/garrett ... 6-0005.php
http://www.turbomaster.info/aplicacione ... s/renault/
A tak na poważnie to nie wiem czy bez odpowiedniego oprzyrządowania bym się za to zabierał, ale w końcu zrobili to ludzie, to i człowiek naprawi
http://www.turbomaster.info/eng/garrett ... 6-0005.php
http://www.turbomaster.info/aplicacione ... s/renault/
A tak na poważnie to nie wiem czy bez odpowiedniego oprzyrządowania bym się za to zabierał, ale w końcu zrobili to ludzie, to i człowiek naprawi

To może ktoś mnie utwierdzi chociaż, że można użytkować samochód pomimo tego i nie wpływa to negatywnie na inne elementy. I poza tym, że po pewnym czasie jak się nagromadzi trochę oleju który zetknie się z rozgrzaną częścią turbosprężarki i odrobinę się kopci z tamtego miejsca to nic innego złego się nie dzieje? Bo już różne opinię słyszałem na ten temat i nie wiem czy kategorycznie mam odstawić R5 czy na razie tylko pilnować poziom oleju i pilnować tego "pocenia".
Na szczęście nasze turbawki to nie współczesne wysokoprężne turbodiesleI poza tym, że po pewnym czasie jak się nagromadzi trochę oleju który zetknie się z rozgrzaną częścią turbosprężarki i odrobinę się kopci z tamtego miejsca to nic innego złego się nie dzieje?

Tu nie masz "wolnego przelotu" od turbiny aż do cylindrów i nawet, jak rozgrzany i odparowany olej dostanie się do cylindrów to i tak ma małe szanse, aby przy takim małym stopniu sprężania, jak w silnikach benzynowych ulec samozapłonowi i doprowadzić do niekontrolowanego wzrostu obrotów.
A poza tym po drodze jest przepustnica w gaźniku.
Jak Ci olej z turbiny dostanie się w większej ilości do cylindrów to po prostu zostawisz za sobą zasłonę dymną i tyle

ja jeździłem 3 lata z uszkodzoną turbiną w golfie
(pękł korpus więc nie nadawała się do regeneracji) odcięliśmy dopływ oleju do turbiny i mieliśmy zwykłego słabego diesla. jak kasa znalazła sie luźneijsza to kupiło się turbinkę, wyczyściło się cały dolot i było mega zadowolenie gdy w końcu udało się malucha wyprzedzić bezproblemowo
hehe
ale nie polecam takiego czegoś, chyba ze kryzys bida i na chleb nie ma a autem jeździć trzeba z tym ze późneij koszta duuzo większe zeby to zrobić niż od razu się za to zabrać


ale nie polecam takiego czegoś, chyba ze kryzys bida i na chleb nie ma a autem jeździć trzeba z tym ze późneij koszta duuzo większe zeby to zrobić niż od razu się za to zabrać
W ogóle nie kopci
Wychodzi na to, że olej przedostaje się tylko na zewnątrz turbosprężarki. Jak się jeździ normalnie to nawet spoko, tylko jak się daje po gazie to większa ilość oleju przy zetknięciu z rozgrzaną obudową turbiny powoduje lekkie kopcenie ale jest ono widoczne tylko jak się dopiero otworzy maskę.
