Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
koła
Moderator: Moderatorzy
To zależy od szerokości felgi i ET
Standardowo największe seryjnie montowane to 195/55/13 przy czym felga miała 5,5 cala szerokości i ET 36 - wersje GTE i GT Turbo
W 15 bym się nie pchał bo trzeba bardzo niski profil a i tak obciera przy max skręcie jak felga szersza niż 6 cali (na moim avatarze są właśnie 15) . Poza tym opony okropnie drogie z takim niskim profilem.
Optymalnie to 14" felga szerokości 5,5 no max 6 i ET 36 lub mniejsze a opony taki kompromisik - 185/55/14 . Ładnie wyglądają dzięki niskiemu profilowi, ale jeszcze dość komfortowe. Cena tez jeszcze dość umiarkowana. I największa zaleta - można włożyć powiększone hamulce na 259 mm.
Standardowo największe seryjnie montowane to 195/55/13 przy czym felga miała 5,5 cala szerokości i ET 36 - wersje GTE i GT Turbo
W 15 bym się nie pchał bo trzeba bardzo niski profil a i tak obciera przy max skręcie jak felga szersza niż 6 cali (na moim avatarze są właśnie 15) . Poza tym opony okropnie drogie z takim niskim profilem.
Optymalnie to 14" felga szerokości 5,5 no max 6 i ET 36 lub mniejsze a opony taki kompromisik - 185/55/14 . Ładnie wyglądają dzięki niskiemu profilowi, ale jeszcze dość komfortowe. Cena tez jeszcze dość umiarkowana. I największa zaleta - można włożyć powiększone hamulce na 259 mm.
ET 23 - czy koła wyjdą mi poza obrys karoserii?
Robię mały odkop, ale moje zapytanie również dotyczy kół, więc po co dublować temat.
Mam chrapkę na 13-calowe felgi montowane w co poniektórych Twingo. Mają 7 cali wysokości i ET 23... I tu moja zagwostka: Czy tak mały offset spowoduje komplikacje techniczno-prawne? Pytanie kieruję głównie do praktyków, którzy zetknęli się z tak małym ET. Przypuszczam, że technicznie nic złego się nie wydarzy (myślę, że lepsze ET mniejsze, niż większe), ale nie wiem, czy koła nie wyjdą mi już poza karoserię... Nie chcę mieć zbędnych dyskusji podczas spotkań z "pseudo-stróżami prawa" (drogowego) , ani z panem na przeglądzie technicznym.
Czyli podsumowując - miał ktoś z Was już taki felunek? A jeśli tak - czy wychodziły poza błotniki i nadkola?
Załączam fotę swojego bolidu, żeby było widać, że żadnej "gleby" nie mam
Mam chrapkę na 13-calowe felgi montowane w co poniektórych Twingo. Mają 7 cali wysokości i ET 23... I tu moja zagwostka: Czy tak mały offset spowoduje komplikacje techniczno-prawne? Pytanie kieruję głównie do praktyków, którzy zetknęli się z tak małym ET. Przypuszczam, że technicznie nic złego się nie wydarzy (myślę, że lepsze ET mniejsze, niż większe), ale nie wiem, czy koła nie wyjdą mi już poza karoserię... Nie chcę mieć zbędnych dyskusji podczas spotkań z "pseudo-stróżami prawa" (drogowego) , ani z panem na przeglądzie technicznym.
Czyli podsumowując - miał ktoś z Was już taki felunek? A jeśli tak - czy wychodziły poza błotniki i nadkola?
Załączam fotę swojego bolidu, żeby było widać, że żadnej "gleby" nie mam
Oj, bez przesady z tą stylistyką Wiele klasyków jeździ na smooro-podobnych felgach (Intra T-Line, Rota RB, Schmidt MX-Line...) i jest dobrze. Wg mnie jak najbardziej pasują do youngtimerów, ale też do wszelkich niewielkich samochodów.
Może niektórzy pamiętają projekt "Renaty" sprzed 5-6 lat... Jego grafitowe GTT stało na 13" smoorach i było OK (tam chyba jeszcze jakieś dystanse doszły, więc felgi ewidentnie wychodziły poza karoserię ).
Ale mniejsza o to - przeliczyłem gotówkę i wnioski są smutne - nie mogę na razie szaleć ze stylistyką Zacznę jednak od tego, co trzeba, czyli mechaniki, a nie od d...... strony. Szczególnie, że na stalówkach nie jeżdżę - i tak nie jest źle.
Ze swojej strony temat - przynajmniej na razie - zamykam.
Może niektórzy pamiętają projekt "Renaty" sprzed 5-6 lat... Jego grafitowe GTT stało na 13" smoorach i było OK (tam chyba jeszcze jakieś dystanse doszły, więc felgi ewidentnie wychodziły poza karoserię ).
Ale mniejsza o to - przeliczyłem gotówkę i wnioski są smutne - nie mogę na razie szaleć ze stylistyką Zacznę jednak od tego, co trzeba, czyli mechaniki, a nie od d...... strony. Szczególnie, że na stalówkach nie jeżdżę - i tak nie jest źle.
Ze swojej strony temat - przynajmniej na razie - zamykam.
szukaj takiej intry w 15 calach one miały et36 na oponie 195/45 będzie ok i nic nie powinno ocierać http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.ph ... &start=180
Hej ja mam w swojej renacie felgi z BMW ET 18 i nic nie wystaje a nawet mam dystanse 5mm i jest super ( muszę jej mieć bo hamulce z GTT są inne i ocierała felga o zacisk)
jedynym problemem u mnie były tylne nadkola ale to rozwiązałem.
a i jeszcze jedno felgi maja 5,5 cala ale za to w innym zestawianiu mam 7 cali (chyba wasq-owe fele z r19 15 cali poszerzane) nie wiem jakie jest ET ale z przodu na styk są
jedynym problemem u mnie były tylne nadkola ale to rozwiązałem.
a i jeszcze jedno felgi maja 5,5 cala ale za to w innym zestawianiu mam 7 cali (chyba wasq-owe fele z r19 15 cali poszerzane) nie wiem jakie jest ET ale z przodu na styk są
Wracam do tematu po ponad 7 m-cach.
Furka jeździ jak należy (oczywiście jak jest ładna pogoda ), więc znów pomyślałem o ładniejszych felach na nowy sezon.
Qrcze - zdania na temat tego, czy felgi 13-nastki o szerokości 7 cali i ET20 będą obcierać są podzielone.
Dla przypomnenia sobie - po użyciu "szukajki" - ponownie przeczytałem posty dotyczące felg i... nadal mam wątpliwości.
A to dlatego, że pojawiły sie opinie, że 7-calówki wcale nie muszą "z automatu" obcierać. Teraz jeżdżę na oponach 155/70 R13 i felgach, które pewnie maja z 5 cali (12,7 cm) i wysokie ET. Gdybym na 7 cali (17,78 cm) naciągnął gumy 175/50, zmniejszę sobie komfort, ale średnica koła wzrosłaby tylko o 4 mm (czyli "o nic").
Oczywiście ciągle pozostaje ta 5 centymetrowa różnica szerokości felgi z oponą (no, powiedzmy 4 cm, bo guma będzie mocniej naciągnieta na felę ale przecież przez ET=20 całość powychodzi nieco z nadkoli, nie?
Więc może nie bedzie przy skręcie szorowało o jakiś wahacz, czy o cokolwiek...
Co myślicie...
Dodam, że planuję jeździć sam + okazjonalnie żona po stronie pasażera + (rzadko) 35 kg dziecka na tylnej kanapie...
Załączam foty poglądowe, jak to teraz wygląda u mnie.
Furka jeździ jak należy (oczywiście jak jest ładna pogoda ), więc znów pomyślałem o ładniejszych felach na nowy sezon.
Qrcze - zdania na temat tego, czy felgi 13-nastki o szerokości 7 cali i ET20 będą obcierać są podzielone.
Dla przypomnenia sobie - po użyciu "szukajki" - ponownie przeczytałem posty dotyczące felg i... nadal mam wątpliwości.
A to dlatego, że pojawiły sie opinie, że 7-calówki wcale nie muszą "z automatu" obcierać. Teraz jeżdżę na oponach 155/70 R13 i felgach, które pewnie maja z 5 cali (12,7 cm) i wysokie ET. Gdybym na 7 cali (17,78 cm) naciągnął gumy 175/50, zmniejszę sobie komfort, ale średnica koła wzrosłaby tylko o 4 mm (czyli "o nic").
Oczywiście ciągle pozostaje ta 5 centymetrowa różnica szerokości felgi z oponą (no, powiedzmy 4 cm, bo guma będzie mocniej naciągnieta na felę ale przecież przez ET=20 całość powychodzi nieco z nadkoli, nie?
Więc może nie bedzie przy skręcie szorowało o jakiś wahacz, czy o cokolwiek...
Co myślicie...
Dodam, że planuję jeździć sam + okazjonalnie żona po stronie pasażera + (rzadko) 35 kg dziecka na tylnej kanapie...
Załączam foty poglądowe, jak to teraz wygląda u mnie.
http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.php?t=10589 w tej zielonej militarnej jest 7x15 z oponami 195/45 et 36 i nic nie obciera więc 175/50r13 felgi et20 też nie będzie jeśli nie zamierzasz mocno obniżać zawieszenia.
Okazało się, że felgi o których marzę mają ET14, a nie ET20 jak myślałem.
To teoretycznie chyba lepiej - nie będą obcierać o elementy zawieszenia, bo... pewnie wyjdą nieco poza obrys samochodu...
Niestety - jakby nie liczyć - wydatek na te felgi wraz z oponami, to ponad 2.000 zł... Od 2 dni walczę z myślami - brać - nie brać...
A przy okazji - co myślicie o poższych wzorach? To moja tańsza "opcja B"
Obie felgi, to 13-stki.
Pierwsza - polerowana - fabrycznie nowa (przypuszczam, że chińska) szerokość nieznana, ET20
druga - "szprychowa" - 6,5 cala szerokości i nieznane ET.
Jak Wam się widzą?
To teoretycznie chyba lepiej - nie będą obcierać o elementy zawieszenia, bo... pewnie wyjdą nieco poza obrys samochodu...
Niestety - jakby nie liczyć - wydatek na te felgi wraz z oponami, to ponad 2.000 zł... Od 2 dni walczę z myślami - brać - nie brać...
A przy okazji - co myślicie o poższych wzorach? To moja tańsza "opcja B"
Obie felgi, to 13-stki.
Pierwsza - polerowana - fabrycznie nowa (przypuszczam, że chińska) szerokość nieznana, ET20
druga - "szprychowa" - 6,5 cala szerokości i nieznane ET.
Jak Wam się widzą?
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
- krzysiek3452
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 listopada 2013, 18:33
- Lokalizacja: Gdynia