Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

wymiana termostatu / płynu chłodzącego

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

tomeck
Posty: 7
Rejestracja: 19 grudnia 2012, 23:33
Lokalizacja: Komorów

wymiana termostatu / płynu chłodzącego

Post autor: tomeck »

Witam

Otóż mam taką sprawę - kupiłem termostat vernet 4493.89 - taki, bo niby dzięki jego wymianie moja renia ma mniej żłopać, i w ogóle ma być przyjemniej (długo się nagrzewa wnętrze)

I zanim zabiorę się za jego wymianę mam parę pytań:
Czy on wymaga uszczelki, oringu? Gość z allegro napisał mi że nie, pod maską go jeszcze nie szukałem
Czy to prawda że w tym celu należy spuścić cały płyn chłodniczy z układu? i jeśli tak:
Czy zalanie od nowa jest skomplikowane i czy Borygo to dobry wybór?

I czy jest jeszcze coś o czym powinienem wiedzieć :)

Mam R5, 1.4 (chyba monowtrysk, w każdym razie nie ma tam gaźnika :p)
Jest to moje pierwsze autko więc proszę o wyrozumiałość jeśli pytania są bardzo lamerskie.
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

Więc tak polecam zalać płynem Prestone do -37 stopni, jak robisz termostat to spuść cały płyn, przepłukaj układ i zalej go nowym, później dobrze odpowietrz. Czy uszczelka do termostatu potrzebna?? W 1.7 jest więc i w 1.4 chyba też ale to niech się wypowiedzą posiadacze 1.4. Pozdrawiam
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

w 1.4 termostat montuje sie chyba w wężu wiec uszczelka zbędna

[ Dodano: 6 Luty 2013, 00:20 ]
tomeck pisze:Czy to prawda że w tym celu należy spuścić cały płyn chłodniczy z układu?
jeśli płyn jest świerzy to nie musisz spuszczać całego, natomiast jeśli jest stary to tak jak napisał krzysiek: spuść-przepłucz-zalej nowym
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Termostat jest ( a przynajmniej powinien być) w wężu prowadzącym od pompy do chłodnicy. Oringi ani inne uszczelki nie są potrzebne, bo cała robota to odkręcenie 2 cybantów no i późniejsze odpowietrzenie.
Przeczyszczenie układu i wymiana płynu jest dobrym pomysłem - przed wymianą wlewa się do starego płynu specjalny środek i zostawia na wolnych obrotach na około 10 minut.
Co do płynu to do cywilnych zastosowań chyba każdy markowy będzie dobry. Ja używam zwykłego Boryga i jest OK.
Samą operacje wymiany zrób na ciepłym płynie, to wąż gumowy będzie elastyczny i łatwiej pójdzie wymiana termostatu
tomeck
Posty: 7
Rejestracja: 19 grudnia 2012, 23:33
Lokalizacja: Komorów

Post autor: tomeck »

Dzięki za odpowiedzi, chyba już wszystko wiem. Po robocie napiszę jak poszło :)

edit:
Wszysytko się zgadza, termostat siedział w wężu pomiędzy dwoma cybantami, wszystkie odpowietrzniki były na miejscu, odpowietrzenie zajęło jakieś 40 minut w tym oczekiwanie na ostygnięcie silnika :)

Ponieważ dowiedziałem się że płyn był niedawno wymieniany razem z pompą, uzupełniłem tylko to co spłynęło przy rozbrajaniu węża i odpowietrzyłem.

Faktycznie dobrze jest mieć do pomocy kogoś kto potrzyma w górze zbiornik w trakcie odpowietrzania.

Po wymianie termostatu autko pali około 1 - 1.2 l mniej na 100 km. :hura:

Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi, pozdrawiam.
ODPOWIEDZ