Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Osłona termiczna turbo i wydechu

Dział poświęcony tylko Renault 5 GT Turbo.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Osłona termiczna turbo i wydechu

Post autor: TQT »

Jest pytanie, czy ktoś zakładał oryginalną osłonę turbiny, taką z ASO, czyli "tekturową" ze sreberkiem :) ?
Pytanie dotyczy w zasadzie tego, czy da się ją założyć bez wyjmowania silnika? Oczywiście moduł zapłonowy, gaźnik i rurki do niego prowadzące są już zdjęte i inne pierdółki też zdemontowane. Za nic nie chce sensownie wejść :wnerw:
Może ktoś ma w miarę dokładne zdjęcia jak to wygląda po złożeniu, bo w necie coś nie można znaleźć.

Chodzi oczywiście o fazę 1 z naszego tematu - http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.php?t=6875
Ronin317

Post autor: Ronin317 »

Tak, wchodzi bez wyjmowania silnika, mało tego dodam, że nie trzeba zdjemować gaźnika. Moduł w Twoim wypadku trzeba zdemontować (co już zrobiłeś), musi wyjechać jeszcze filtr powietrza. Następnie trochę gimnastyki i wchodzi bez problemu od strony przestrzeni po filtrze.

Powodzenia.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Dzięki za poradę, będziemy dzisiaj walczyć dalej :stres:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

a tam przypadkiem nie trzeba odkręcać jednego króćca z turbo ?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Dzisiaj z różnych powodów czasowych walki nie było :(
a tam przypadkiem nie trzeba odkręcać jednego króćca z turbo ?
No weź nie strasz :)
A teraz poważnie, jaki króciec masz na myśli? Ten od wylotu wody?
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

No to po walce osłona założona, wcale prosto nie było.
Tak, wchodzi bez wyjmowania silnika, mało tego dodam, że nie trzeba zdjemować gaźnika. Moduł w Twoim wypadku trzeba zdemontować (co już zrobiłeś), musi wyjechać jeszcze filtr powietrza. Następnie trochę gimnastyki i wchodzi bez problemu od strony przestrzeni po filtrze.
Niestety tak się nie udało. :(
Trzeba było zdemontować rurki od podciśnienia serwa hamulca, rurkę odpowietrzenia skrzyni korbowej i obie rurki wody od podgrzewania gaźnika. Na tym nie koniec, trzeba było jeszcze zdemontować wspornik do którego mocowana jest linka ssania i wspornik do którego zaczepiona jest sprężyna odciągająca dźwignie przepustnicy w gaźniku. Osłona wchodzi pod te wszystkie wymienione rzeczy i za nic nie dała się włożyć bez ich wyjęcia.
Ronin317

Post autor: Ronin317 »

Hehehe... ja stosowałem JOGĘ i weszło :) Może mam luźniej.... choć nie sądzę.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Kręgosłup już nie do JOGI :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

nie chodziło mi o wężyk który jest wkręcany na ciepłą stronę sprężarki najpierw jest ze stali nierdzewnej później gumowy ma zaworek zwrotny
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ