Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Rozrząd.
Moderator: Moderatorzy
Haha - niewiele się pomyliłem
Sądząs po nadwoziu auto to zostało wyprodukowane pomiędzy wrześniem 1984 a lipcem 1987 r.
Silnik masz na 90% 1.4 ale nie z gaźnikiem Webera tylko raczej Solex lub Zenith o mocy 60 KM.
Prawidłowy początek VIN dla tej wersji to VF1B402...........
Nie masz jednak się czym przejmować, bo przynajmniej połowa Renault Super 5 ma coś kombinowane z numerami - takie czasy były durnych przepisów celnych i podatkowych, że ludzie kombinowali na potęgę aby to ominąć.
A wracając do meritum - pomimo przebiegu nie zawsze jest potrzebna wymiana łańcucha rozrządu. Musisz posłuchać jego pracy - szum oczywiście będzie bo w końcu to łańcuch, natomiast nie może być metalicznych odgłosów luźnego łańcuch stukającego w obudowę.
Zawsze też możesz zdjąć metalową osłonę i sprawdzić stan napinacza i kół zębatych.

Silnik masz na 90% 1.4 ale nie z gaźnikiem Webera tylko raczej Solex lub Zenith o mocy 60 KM.
Prawidłowy początek VIN dla tej wersji to VF1B402...........
Nie masz jednak się czym przejmować, bo przynajmniej połowa Renault Super 5 ma coś kombinowane z numerami - takie czasy były durnych przepisów celnych i podatkowych, że ludzie kombinowali na potęgę aby to ominąć.
A wracając do meritum - pomimo przebiegu nie zawsze jest potrzebna wymiana łańcucha rozrządu. Musisz posłuchać jego pracy - szum oczywiście będzie bo w końcu to łańcuch, natomiast nie może być metalicznych odgłosów luźnego łańcuch stukającego w obudowę.
Zawsze też możesz zdjąć metalową osłonę i sprawdzić stan napinacza i kół zębatych.
Instalacja ma 9 lat, za rok zmieniam zbiornik.
Posłuchałem sobie tego łańcuszka i on tak brzmi jak ćwierkanie ptaków, trudno mi to opisać, obejrze go jeszcze jak tylko będę miał chwilę.
Czy przy wymianie rozrządu warto wymienić też uszczelkę pod głowicą?
Bo uszczelniacze jeśli występują, wymienię od razu.
Po tym wszystkim wyreguluje zawory i jeszcze gaźnik w tym tygodniu zrobię.
a później za progi się biorę.
W dowód mam wpisane 1289 ccm pojemnosci, a numer vin zaczyna się na VF113950..., nr silnika wpisany w dowód to <-0046428
a w modelu renault R5 1.3
Posłuchałem sobie tego łańcuszka i on tak brzmi jak ćwierkanie ptaków, trudno mi to opisać, obejrze go jeszcze jak tylko będę miał chwilę.
Czy przy wymianie rozrządu warto wymienić też uszczelkę pod głowicą?
Bo uszczelniacze jeśli występują, wymienię od razu.
Po tym wszystkim wyreguluje zawory i jeszcze gaźnik w tym tygodniu zrobię.
a później za progi się biorę.
W dowód mam wpisane 1289 ccm pojemnosci, a numer vin zaczyna się na VF113950..., nr silnika wpisany w dowód to <-0046428
a w modelu renault R5 1.3
Jeśli mam być szczery, to zupełnie nie rozumiem po diabła chcesz to robić.
Skoro łańcuch nie dzwoni to znaczy że jest jeszcze napinany i nie mam potrzeby jego zmiany. Rozumiem też że jest suchy - tzn nie ma wycieków spod dekla.
Kolejna sprawa - uszczelka pod głowicą. Czy jest jakikolwiek powód dla którego potrzebna jest jej wymiana? Tzn czy są przedmuchy do instalacji chłodzenia lub chłodziwo dostaje się do oleju? Jeśli nie to nic nie ruszaj.
Jeśli nie bierze oleju to do uszczelniaczy też nie ma potrzeby się dotykać.
Zawory wyreguluj - to w tym silniku bardzo prosta operacja, klucz płaski nr 4 i chyba 10.
Moim zdaniem jeśli działa dobrze to po co chcesz grzebać właściwie dla samego grzebania?
A dokumenty masz z babci tzn renault 5 ale model z przed 1984r.
Skoro łańcuch nie dzwoni to znaczy że jest jeszcze napinany i nie mam potrzeby jego zmiany. Rozumiem też że jest suchy - tzn nie ma wycieków spod dekla.
Kolejna sprawa - uszczelka pod głowicą. Czy jest jakikolwiek powód dla którego potrzebna jest jej wymiana? Tzn czy są przedmuchy do instalacji chłodzenia lub chłodziwo dostaje się do oleju? Jeśli nie to nic nie ruszaj.
Jeśli nie bierze oleju to do uszczelniaczy też nie ma potrzeby się dotykać.
Zawory wyreguluj - to w tym silniku bardzo prosta operacja, klucz płaski nr 4 i chyba 10.
Moim zdaniem jeśli działa dobrze to po co chcesz grzebać właściwie dla samego grzebania?
A dokumenty masz z babci tzn renault 5 ale model z przed 1984r.
rozrząd ze zdjęcia jest z silnika serii cleon a więc będzie pasował, numery masz z "babci" ale to dość częste, kiedyś oglądałem samochód z 89r z silnikiem 1.1 a numery miał z alpiny
Jeśli chcesz poznać przybliżony rok produkcji to na wiązkach elektrycznych powinny być takie tasiemki z numerami i będzie tam rok produkcji danej wiązki i jeśli będzie tam np 88r to auto jest z 88r lub najdalej 89r. Większych rozbierzności nie było, no chyba że ktoś wymieniał wiązki. Lańcuch rozrządu wytrzymuje do 300 tyś zależnie od eksploatacji, gorsza sprawa z napinaczem, ten radziłbym wymienić ponieważ nagle potrafi się rozlecieć mimo że wizualnie wygląda na sprawny, przerabiałem ten temat. Rozrząd rzeczywiście jest bezkolizyjny-tzn jeśli np.na skutek awarii napinacza przestawi się to nie powinno to doprowadzić do zniszczenia silnika chyba że ktoś z uporem będzie go chciał odpalić to dalsze przestawianie może silnik zniszczyć.

Sobota, niedziela będę pracował przy silniku i wszystko oblukam, dam znać co znalazłem. Dziękuje za pomoc. Myślę że rozrząd tak czy siak warto wymienić, tym bardziej że nierówne obroty biegu jałowego są objawem zużycia rozrządu, u mnie on tak se działa.
[ Dodano: 17 Listopad 2010, 20:35 ]
Nie chce tworzyć kolejnego pytania, jaki ja mam zapłon w tym aucie? Klasyczny z platynkami? Czy moduł i jakieś sterowanie podciśnieniem? spróbujcie to wyczytać ze zdjęć. Mam bardzo niskie obroty(pewno wina gaźnika) ale jak mu się depcze pedał gazu to taki mułowaty jest i w dodatku tak jakby zapłon nie występował w odpowiednim momencie, takie mam odczucie, nie równo pracuje. Czytam forum, ale nie wiem jak rozpoznać jaki mam zapłon:D
[ Dodano: 17 Listopad 2010, 20:35 ]
Nie chce tworzyć kolejnego pytania, jaki ja mam zapłon w tym aucie? Klasyczny z platynkami? Czy moduł i jakieś sterowanie podciśnieniem? spróbujcie to wyczytać ze zdjęć. Mam bardzo niskie obroty(pewno wina gaźnika) ale jak mu się depcze pedał gazu to taki mułowaty jest i w dodatku tak jakby zapłon nie występował w odpowiednim momencie, takie mam odczucie, nie równo pracuje. Czytam forum, ale nie wiem jak rozpoznać jaki mam zapłon:D
Moderatorów proszę o wyrozumiałość, może uznajmy, z racji że już tu zrobiłem śmietnik, że w tym temacie będę już zadawał pytania przez kilka dni a później go usuniemy?
Moduł działa, regulator też, sprawdziłem wg wytycznych z innego tematu.
Poszedłem do autka sprawdzić model gaźnika, nadal nie wiem co to, nie znalazłem oznaczeń.

To chyba Zenith jest.
Znalazłem tam też pare interesujących rzeczy:
1. Dysza w centrum, była w ogóle luzem, leżała sobie od tak, zaklinowała się pomiędzy czymś tam i nie wpadła do kolektora <uff>, wsadziłem ją na miejsce.
2. Znalazłem też od cholery oleju w środku i odme poprowadzoną do gaźnika, utkaną gazete chyba pod rurkę od odmy w gaźniku żeby uszczelnić i oczywiście zipki/trytrytki trzymają wszystko w kupie.
3. Jesli chodzi o dolot i to że jest nieszczelny, to się zdarza, ale gościu wypieprzył rurę idącą od kolektora do dolotu i podającą ciepłe powietrze.
Zaczynam rozumieć czemu palił mu 10 litrów gazu i wiecej

Powyższe usterki gaźnika, na zdjęciu wyżej.
Pomijam fakt ogólnego upierd..... silnika wszystkim, żaden mój samochód nie miał nigdy tak brudnego silnika, nie dziwie się że mi się bendiks wiesza, bóg wie co w nim siedzi.
Pomocy mianiacy renault....
Moduł działa, regulator też, sprawdziłem wg wytycznych z innego tematu.
Poszedłem do autka sprawdzić model gaźnika, nadal nie wiem co to, nie znalazłem oznaczeń.

To chyba Zenith jest.
Znalazłem tam też pare interesujących rzeczy:
1. Dysza w centrum, była w ogóle luzem, leżała sobie od tak, zaklinowała się pomiędzy czymś tam i nie wpadła do kolektora <uff>, wsadziłem ją na miejsce.
2. Znalazłem też od cholery oleju w środku i odme poprowadzoną do gaźnika, utkaną gazete chyba pod rurkę od odmy w gaźniku żeby uszczelnić i oczywiście zipki/trytrytki trzymają wszystko w kupie.
3. Jesli chodzi o dolot i to że jest nieszczelny, to się zdarza, ale gościu wypieprzył rurę idącą od kolektora do dolotu i podającą ciepłe powietrze.
Zaczynam rozumieć czemu palił mu 10 litrów gazu i wiecej

Powyższe usterki gaźnika, na zdjęciu wyżej.
Pomijam fakt ogólnego upierd..... silnika wszystkim, żaden mój samochód nie miał nigdy tak brudnego silnika, nie dziwie się że mi się bendiks wiesza, bóg wie co w nim siedzi.
Pomocy mianiacy renault....
Ze zdjęć widać że masz do wymiany uszczelkę od pokrywy zaworów i 3 podkładki uszczelniające pod śruby . Gaźnik jak i silnik z zewnątrz możesz przemyć ciepłą ropą po wszystkim wytrzyj wszystko czystą szmatą i nagrzej silnik aby resztki ropy odparowały.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault