Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

OC podczas remontu i inne z nową piątką Coreya dylematy.

O wszystkim i o niczym...

Moderator: Moderatorzy

corey16

Post autor: corey16 »

a wiec byłem zobaczyłem i zakupiłem, no prawie, na wypłatę ją biorę
Renault 5GTR rocznik nie wiem bo nie pytałem ale silnik dość dziwne bo 1.1 C1G na gaźniku, zamiast okrągłej cewki jest moduł cosik tak kombinowane , auto stoi faktycznie 2 lata a nie tak jak mi mówili 6 czy 7, wnętrze troszkę zniszczone ale nie ma tragedii, podłużnice i kielichy ok, ruda na podszybiu, klapie, progach, jak wsadziłem rękę za tylne światła to złapałem rurę z korka wlewu paliwa, woda pod siedzeniem kierowcy, ruda na mocowaniach fotela, podłoga pod wykładziną małe ogniska korozji, bagażnik ok, podszybie tam gdzie lewarek i aku ok, wszystkie mechanizmy od zamków i szyb trzeba przesmarować, podejrzewam że wszystkie łożyska w kołach do wymiany, auto bez LPG, belka chyba ok, jak poskakałem to cisza, dość sztywna, wszystkie mocowania zderzaków do roboty,rdza nad plastikami z tyłu, przedni pas nienaruszony, brak jakiejkolwiek rdzy, tył nie wiem, maska ma małe wgniecenie, drzwi od kierowcy wgniecione ponoć dostałe kiedyś w bok, nie duża stłuczka pod plastikiem ok, reszta ok.

koleś ustalił cenę 500pln, mówiłem mu o samych minusach, plusy zostawiłem dla siebie :-P no i moja propozycja 350pln, no i "ok kiedy ją zabierasz?" :shock: :shock:
koleś spoko, chce się jej tylko pozbyć, żeby matka nie musiała już płacić za nią OC

Tak więc w okolicach 10.12 biorę ją za 350pln, jak rozbiorę będę wiedział dokładnie czy da się ją uratować czy będzie to tylko dawca.

jutro jadę się dowiedzieć czy jak będzie stała np. dwa lata w garażu to czy może być nieubezpieczona i czy nie będę musiał potem tego wszystkiego nadpłacić :?: :?: :?:

Obrazek
wsmpw

Post autor: wsmpw »

Corey16 pisze:oleś spoko, chce się jej tylko pozbyć, żeby matka nie musiała już płacić za nią OC
Corey16 pisze:jutro jadę się dowiedzieć czy jak będzie stała np. dwa lata w garażu to czy może być nieubezpieczona i czy nie będę musiał potem tego wszystkiego nadpłacić :?: :?: :?:
będziesz musiał takie teraz jest prawo
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

tak jak wsmpw pisze, będziesz musiał płacić OC żeby była kontynuacja
(więc przed zakupem sprawdź czy napewno jest ważne OC)
wiem, bo sam pytałem, moje GTT stoi 3 rok w garage i płacę cały czas OC
możesz nie płacić, ale musisz mieć auto zabytkowe (min. 30letnie) i żółte tablice
corey16

Post autor: corey16 »

no to lipa, chyba że zarejestruje na kogoś żeby oc było mniejsze, bo 1000 na rok za auto to lipa, a garage jeszcze niezałatwiony, migomat niezałatwiony, NIC NIEZAŁATWIONE
jjmag

Post autor: jjmag »

przepisy przepisami wypowiadasz normalnie oc w poprzedniej firmie i nie zawierasz z nowym ubezpieczycielem i mogą cię bodnąć a jak ktoś jest naiwny to niech płaci oc jak mu autko stoi w garażu nie używane przez 2 lata zejdźcie na ziemię panowie jeśli pojazd nie porusza się po drogach publicznych nie płacisz oc bo nikt cię nie skontroluje a jak tak się boicie to możecie zawsze wyrejestrować czasowo auto i nie bulić oc
corey16

Post autor: corey16 »

JJ nie możesz wyrejestrować czasowo auta

to znalazłem na necie
http://forum.interia.pl/watek-chronolog ... 1,,,1,,0,0
"Art. 29. 1. Posiadacz pojazdu jest obowiązany
zawrzeć umowę ubezpieczenia OC posiadaczy
pojazdów
mechanicznych:
1) najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu
mechanicznego, z wyjątkiem pojazdów
historycznych;
2) przed wprowadzeniem do ruchu pojazdów, o
których mowa w art. 2 pkt 10 lit. b, oraz
pojazdów
historycznych;"
Twój samochód jest w trakcie remontu, więc OC zawrzesz jak skończysz remont i wyjedziesz na drogę publiczną.
jjmag

Post autor: jjmag »

ale wypowiedziec umowę możesz i nie zawierać nowej ponieważ samochód został przeznaczony na części lub do remontu przerabiałem to x razy więc nie mówcie mi że się nie da skoro się da kłopoty zaczynają sie wtedy gdy pojazd nie ubezpieczony uczestniczy w ruchu drogowym i jest zatrzymany do kontroli lub ma kolizję bądź wypadek, a co do aut na żółtych tablicach to panowie na tamtym forum też nie mają wiele pojęcia bo na auto zabytkowe ubezpieczenie możesz wykupić sobie nawet na 1 dzień bo chcesz przejechać się dajmy na to do koscioła i h.....j komu do tego z jaką firmą zawrzesz i nie ma obowiązku wypowiadać oc ma być ono ważne tylko wtedy gdy auto porusza się samodzielnie po drogach publicznych
corey16

Post autor: corey16 »

coś takiego chyba istnieje w prawie
jjmag pisze:ale wypowiedziec umowę możesz i nie zawierać nowej ponieważ samochód został przeznaczony na części lub do remontu
dziś jadę do urzędu to dowiem się co oni na to
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Oczywiście że wg prawa nie możesz zrobić tak jak pisze jjmag. Wg przepisów auto zarejestrowane musi mieć wykupioną polisę OC, obojętnie czy stoi w stodole czy jeździ po ulicach.
Oczywiście wielu robi tak jak napisał jjmag, ale to tylko kwestia czasu jak powstanie centralna baza danych pojazdów i bardzo szybko wyłapią auta które nie są ubezpieczone.

Nie ma także możliwości "czasowego wyrejestrowania" pojazdu. Taka opcja jest dostępna tylko dla aut zabytkowych oraz kolekcjonerskich.

Normalne auto wyrejestrować można po zezłomowaniu lub zgłoszeniu kradzieży na policję i uzyskaniu dokumentu uprawniającego to wyrejestrowania.
unikorn

Post autor: unikorn »

Kabar pisze:centralna baza danych pojazdów
czy to nie jest tak trochę jak z tymi arabami sweepera?

Wydzielam bo sie straszne OT zrobiło.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Nie znam arabów sweepera więc ciężko powiedzieć.
unikorn

Post autor: unikorn »

Chodzi mi o czarną wizję nadchodzących zmian. Sweeper zapowiadał na miedziance że za 20-30 lat Europę zaleją Arabowie... Teraz Ty prorokujesz centralny system zarządzania ubezpieczeniami aut.
corey16

Post autor: corey16 »

Kabar pisze:centralna baza danych pojazdów
z tego co znalazłem w necie taka baza już istnieje, z tym ze działa bardzo opieszale i w rzeczywistości ludzie robią tak jak pisze JJ i udaje się im to puki co, ale nie wiadomo czy za dwa trzy lata nie dostaną wezwania do zapłaty za OC sprzed Bóg wie ilu lat
unikorn

Post autor: unikorn »

Prywatnie uważam, że cały system jest totalnie poroniony. Kazać ludziom płacić za to że trup stoi w garażu...
corey16

Post autor: corey16 »

jest nie poroniony a popierdolony, ale co zrobisz trzeba szukać sposobu żeby za dużo nie stracić, puki co widzę opcje znalezienia kogoś kto ubezpieczy mi auto na siebie żeby płacić jak najmniej
ODPOWIEDZ