Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Inne techniczne/ co pasuje z innych R?

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

unikorn

Post autor: unikorn »

A to z clio nie są skośne?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

z tylu?? :shock: :shock:
z clio maja większe o 2mm tuleje amorów i trzeba zastosować tulejki pośrednie z 12 na 10mm
krótsze są moźe o jakieś 10mm max...
straszne ot się robi :]

PODSUMOWUJĄC SPRAWY HAMULCÓW 280mm ORAZ ZWROTNIC I PIAST:
- Zaciski pod tarcze 280mm mają inny rozstaw mocowań jak zaciski pod 238/259 - potrzebne są inne zwrotnice
- Zwrotnice pod zaciski na tarcze 280 pasują z megany, ale...
- Piasty muszą mieć wieloklin na półoś o 21 zębach, a nie 23 - są 2 rodzaje i trzeba uważać i zdobyć te prawidłowe
- Zwrotnice mogą być za grube od 1 do 5-6mm w miejscu łączenia z amortyzatorem - może zachodzić konieczność podszlifowania!
Reszta śrub, mocowań itd pasuje...
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, 10:38 przez lodoo, łącznie zmieniany 1 raz.
kaweq11

Post autor: kaweq11 »

czyli jak nie uda sie kupic takich do r5 tl w moim miescie to próbowac od Clio?? duzo bedzie z tym roboty??
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no z poxipolu tulejek nie zrobisz... trzeba kupića lbo wytoczyć i potem wcisnąć - muszą siedzieć ciasno w amorach
może kup normalnie wysyłkowo amory takie jakie mają być i przynajmniej nie będziesz kombinował z tulejkami...
kaweq11

Post autor: kaweq11 »

aha dzięki ;) jeszcze takie 2 pytanka ;P jesli moge bo nie chce tworzyc nowych tematów :

1. jakie amorki do tyłu ?? gazowe , olejowe , gazowo-olejowe??
2. drogie są sworznie do przednich piast?? (przedniego zawieszenia) chodzi o te koncówki co trzymaja od dołu tarcze ??
unikorn

Post autor: unikorn »

Lodoo pisze:z tylu?? :shock: :shock:
nie doczytałem :oops:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

nie ma gazowych...
- są gazowo olejowe (potocznie nazywane gazowymi)
- i olejowe
zdecydowanie gazówki lepsze ;-)
sworznie coś koło 30zł/szt - zobacz sobie w sklepie INTERCARS tam masz różne firmy i ceny
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Lodoo pisze:Zwrotnice mogą być minimalnie za grube w miejscu łączenia z amortyzatorem -
Hmm.. ja kiedyś mierzyłem i wyszło mi ok. 5-6 mm różnicy. Więc... szlifierka do płaszczyzn (mają takie tam gdzie głowice planują) i duuużo szlifowania
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

podpieram się tym co was mówi ;-)
dodam Twoją uwagę do podsumowania
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

wasq mówił o zwrotkach od Clio Sport, a nie Megane :-)
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

amorki tyl jeszcze niech krulyk potwierdzi

ale ja i on mamy jamexy zolte jakies tam sport wlasnie z clio 1 i pasowaly idealnie bez zadnej rzezby
kaweq11

Post autor: kaweq11 »

tak potwierdzam i ja z tymi amorkami :) wczoraj was pytałem o nie bo montowałem a dzis moge potwierdzic bo kupilem jakies tam sportowe i pasują bez żadnych przeróbek od Clio 1. I to co niektórzy mowili o tulejkach to chyba jakis mit ;) pasuja idealnie :)
wiater23

Post autor: wiater23 »

co do amorków to powinny pasować bez problemu sprawdzone brat miał clio I 1,8 i założył amorki od piątki bez problemu tylko z tego co pamiętam to któreś były dłuższe o 10 20 mm ale raczej te z clio miały wydłużone mocowanie górnej tulei

Z rzeczy które pasują to kratki na głośniki w drzwiach od nowszej R19 (oczywiście nie do R5 Campus) są ładniejsze i pasują beż przeróbek wzór coś na plaster miodu a poza tym przełączniki od szyb od R 19 tej nowszej (przełącznik w drzwiach) też pasują i nawet te z automatycznym zamykaniem szyb (tzn jedno przyciśnięcie i szyba jedzie sama do góry)
Cała mądrość jest w tym przełączniku bez przeróbek elektryki można mieć fajny bajer w
R5 jedynie co to trzeba pokombinować bo przycisk jest cieńszy i po włożeniu w tunel wygląda jak zapadnięty (jakaś mądra podkładka i jest ok)

Sworznie wahacza ( łączą zwrotnice z wahaczem) pasują od większości renówek tzn na pewno od clio I i II megane R19

Sanki silnika pasują od clio I R19 i od megane raczej też rozstawy otworów są takie same różnią się podstawą pod chłodnicę i mocowaniem poduszek silnika (zwłaszcza clio i megane) ale ta informacja może przyda się komuś co planuje swapa

Widziałem też R5 z deską rozdzielczą od clio I więc pewnie też pasuje ( nie wykluczone że trzeba zrobić modernizację w okolicy elektryki i nagrzewnicy)

Stacyjka od R11 pasuje do campusa

Silnik tylnej wycieraczki jest taki sam jak w clio I zamiany wymaga blacha do której jest przykręcony silniczek i którą przykręca sie do klapy

Przełącznik zespolony świateł i migacza też powinien pasować od clio I tyko sam przełącznik ma inną rączkę ( nie zakładałem widziałem w R5)
Sweeper

Post autor: Sweeper »

z Kangoora jedynki pasują sworznie wahaczy, elementy gumowe do stabilizatora
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

kurcze - sorry za te tulejki...
popier... mi się...
Clio jest ok!
miałem amory z mercedesa busa jakiegoś starego - 380 czy jakośtak, które to właśnie miały jedną tulejkę 12mm, a poza tym pasowały....
miały być twardsze - ale chyba nie były ;-)
Clio miałęm z firmy NK bo przysłali mi jeden z clio i 1 z R5 przez pomyłkę - i z Clio był troszkę krótszy albo troszkę dłuższy - już nie pamiętam...
Przepraszam bardzo jeszcze raz za wprowadzanie w błąd...
ODPOWIEDZ