Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

ELEMENTY GAZNIKA WEBER 32 DTR

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

jak chcesz się upewnić gdzie zasysa lewe powietrze to przesmaruj pędzelkiem nasączonym w benie w okolicy uszczelek gaźnika jak obroty wzrosną to kup specjalny papier do robienia uszczelek i wytnij i porządnie przykręć gażnik
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
sas260

Post autor: sas260 »

ja inaczej sprawdzam lewe powietrze biore wd 40 i psikam rosna mi obroty ale nie moge zlokalizowac gdzie ;( a co do dokrecania to mam 2 dorobione szpilki jedna dobrze trzyma ale boje sie je mocno dokrecac bo juz 3 przekrecilem i nie ma gwintu
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Na szpilkach ci ten gwint poszedł czy na kolektorze? jak same szpilki to kup 4 i po problemie jak w kolektorze to kupujesz szersze szpilki i gwintujesz na nowo kolektorze otwory a w gaźniku lekko rozwiercasz otwory i zakładasz nowe uszczelki.
Całą operacje trzeba przemyśleć i pomierzyć żeby było ok.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
sas260

Post autor: sas260 »

tyle to i ja juz wiem ale wielkie dzieki za patent . ale mam jeszcze pytanie bo podlaczylem elektro zawor po przelocznik i nic sie nie dzieje w czasie kiedy samochod jest odpalony jak właczam i wlaczan napiecie na tym elektrozaworze

czy to normalne ?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

może masz na nim iglice uciętą.. ;-)
sas260

Post autor: sas260 »

a ta iglica to co robi ? moze odcina paliwo jak sie zbiornik napelni ?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

nie ta iglica odcina paliwo biegu jałowego. jak chcesz ją sprawdzić to wykręć ją i podłącz napięcie wtedy iglica powinna się schować jak nie to kup nową . :mrgreen:
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
sas260

Post autor: sas260 »

ale to ta iglica byla by przyczyna tego z nie mam wolnych obrotow i tak mi faluja ?

kolektory


ps.

mam jeszcze drugie pytanie te wolne obroty moga miec cos wspolnego z ssaniem ? bo ten gaznik nie ma tego reduktora ssania , i ta taka plastikowa puszeczka od podcisnienia moze wciagac powietrze
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
sas260

Post autor: sas260 »

to twoje "tak " to do ktorego mojego pytania sie odnosi ? ja mam cala ta ksiazke co zamiesciles foto . tylko na tym zdjeci jest inny gaznik .... jak bys mogl to zaznacz na zdjeciu gaznika gdzie jest ta dysza biegu jałowego .
żuwik

Post autor: żuwik »

Paliwa w gardzieli na jałowym nie powinno być widać, bo powinno się wydobywać tylko i wyłącznie POD przepustnicą (zamkniętą - jak to na jałowym).

W większości książek o gaźnikach jest taka metoda: wkręcić na max śruby przepustnicy i mieszanki (przepustnicy - czytaj tak ,aby przepustnica isę zamknęła), odkręcić śrubę przepustnicy o 2 obroty i mieszanki o 1 obrót. uwaga NIE DZIAŁA W PRZYPADKU 32DRT.

Dla tego gaźnika śrubę mieszanki należy dużo bardziej wykręcić. Do momentu zaniknięcia lania po przepustnicy (to paliwo wycieka z rozpylacza, nie z obiegu jałowego). Niedługo po tym praca staje się równomierna. Od tego punktu procedura standardowa - mieszankę do uzyskania stabilnej pracy przy jak najwyższych obrotach, przepustnicę do uzyskania najniższych stabilnych obrotów, znów mieszankę do jak najwyższych, przepustnicę do jak najniższych. Aż do końca, czyli do momentu gdy kręcenie śrubą mieszanki nie spowoduje wzrostu obrotów. Poświęć na to ok. 15 minut ( w sensie nie krócej, co nagle to po diable), od momentu ustabilizowania na każdym etapie spróbuj jeszcze kręcić o 1/4 obrotu czy sie nie poprawia (układ ma pewną bezwładność). Potem już tylko analizator w celu doszlifowania.

UWAGI KOŃCOWE: silnik musi być nagrzany, ale przede wszystkim GAŹNIK MUSI BYĆ SPRAWNY. Tzn: wszystkie śruby, sprawne uszczelki przepustnica 2 gardzieli musi się domykać, a przy ostatecznym strojeniu na analizatorze puszka filtra musi być założona a sam filtr nowy.

Rada od serca - półśrodki kosztują 2x więcej niż kompleksowa naprawa. 2x więcej kasy, a czasu czasem 20x więcej (do dziś pamiętam 15krotne rozbieranie gaźnika JEDNEGO DNIA). Po kompleksowej naprawie auto nie widziało regulacji gaźnika do dziś (2 lata już będą), a pali nadal 6,5 po mieście (1.4 68KM)
sas260

Post autor: sas260 »

i dlatego mi tez to lanie benzyny z rozpylacza na wolnych obrotach sie nie podobalo :(

bardzo ladnie wszystko opisane :)
tyko teraz musze znaslesc srube od skaldu mieszanki :( bo swojego poprzedaniego gaznika zenitcha znalem juz na pamiec

Obrazek]sruby na gazniku [/URL]
Ostatnio zmieniony 22 marca 2009, 14:10 przez sas260, łącznie zmieniany 1 raz.
żuwik

Post autor: żuwik »

jest od strony ścianki grodziowej, i jest najlipniejszym elementem tego gaźnika. Jest to taka plastikowa tutka - kolanko. W tym kolanku zamontowana jest mini przekładnia zębata stożkowa. I ona jest najsłabszym punktem programu - oby u Ciebie działała. W serwisówce jest nawet schemacik pokazujący te dwie śruby regulacyjne na konturze gaźnika.
sas260

Post autor: sas260 »

hm .... z tylu plastikowa ... kurcze nie kojarzę . jest moze zaznaczona na zdjeciu gaznika ?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

sas260 pisze:i dlatego mi tez to lanie benzyny z rozpylacza na wolnych obrotach sie nie podobalo :(

bardzo ladnie wszystko opisane :)
tyko teraz musze znaslesc srube od skaldu mieszanki :( bo swojego poprzedaniego gaznika zenitcha znalem juz na pamiec

[url=http://images48.fotosik.pl/89/c02685676777aa82m.jpg]Obrazek[/URL]]sruby na gazniku [/URL]
1. śruba sterująca ??
2. śruba składu mieszanki
Obrazek
3. ta śruba ze sprężynką to śruba uchylenia przepustnicy
Ostatnio zmieniony 22 marca 2009, 15:56 przez djmonkey, łącznie zmieniany 1 raz.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ