Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
1.1 czy 1.4
Moderator: Moderatorzy
To 1.4 mono.
A co do falujacych obrotow to jednak obstawiam uszczelke POMIEDZY kolektorami (z zewnatrz najczesciej nie widac bo przepala sie w srodku pomiedzy), lub uwalony EGR - co do tego jest prosty test. Zdejmij obudowe filtra powietrza i zakryc szczelnie lapami przy wtrysku - jak obroty nie spadna to albo uszczelka albo egr.
Czarne swiece tez o tym swiadcza. Caly ten EGR ma w pewnych warukach wpuszczac troszke spalin z niespalonymi czastkami paliwa z powrotem do ukladu dolotowego - taka ekologia i troszke oszczednosc bo minimalnie mniejsze spalanie. Po wiekszym przebiegu albo ten egr sie nie domyka i caly czas wpuszcza spaliny albo leca przerwa w uszczelce spaliny lub jak przerwa jest po obwodzie uszczelki to lewe powietrze.
Aczy nie slyszysz czasami pisku tak jakby piszczal pasek klinowy?
Jakby co to pomoge - mam juz wprawe
- zerknij na info o mojej reni
A co do falujacych obrotow to jednak obstawiam uszczelke POMIEDZY kolektorami (z zewnatrz najczesciej nie widac bo przepala sie w srodku pomiedzy), lub uwalony EGR - co do tego jest prosty test. Zdejmij obudowe filtra powietrza i zakryc szczelnie lapami przy wtrysku - jak obroty nie spadna to albo uszczelka albo egr.
Czarne swiece tez o tym swiadcza. Caly ten EGR ma w pewnych warukach wpuszczac troszke spalin z niespalonymi czastkami paliwa z powrotem do ukladu dolotowego - taka ekologia i troszke oszczednosc bo minimalnie mniejsze spalanie. Po wiekszym przebiegu albo ten egr sie nie domyka i caly czas wpuszcza spaliny albo leca przerwa w uszczelce spaliny lub jak przerwa jest po obwodzie uszczelki to lewe powietrze.
Aczy nie slyszysz czasami pisku tak jakby piszczal pasek klinowy?
Jakby co to pomoge - mam juz wprawe

To na 90% bedzie tak jak wyzej pisalem ...
Poszukaj na tym forum, a przede wszyskim na forum R19 w faq dla silnika C3J- jest tam dosc dokladnie przeanalizowany temat.
Zanim zaczniesz rozbierać sprawdz:
- czy śruby laczace kolektory sie nie poluzowaly, to torxy od dolu kolektorow, bo moze wystarczyc tylko dokrecenie
- czy to nie uszczelka pod gaznikowtryskiem (ale pewnie nie)
- sprawdz egr (niestety metoda usta usta
)
- sprawdz miernikiem sonde lambda jak mnie pamiec nie myli w czasie pracy 0,1 do 1 V (ale sprawdz)
Od siebie kilka slow:
Robota nie jest trudna, ale czasochlonna i upierdliwa bo trzeba zdjac obydwa kolektory. z dobrych rad to klucz 16
do odrecenia przewodow paliwowych, no i najlepiej nasadowe z przedluzka do odkrecenia kolektorow ze szpilek w glowicy - w ogole dostep upierdliwy ale da sie zrobic bez kanalu.

Pomoc drugiej osoby przy zdejmowaniu wskazana, ale niekonieczna, przy zakladaniu niezbedna bo trzeba lawirowac skreconymi kolektorami tak, aby jeszcze wydech przykrecic.
Przy okazji warto miec takze uszczelke miedzy glowica a kolektorami

oraz miedzy kolektorem dolotowym a podstawa gaznikowtryska

EGR to to (foto z forum Renault 19)
Jak jest uszkodzony (nie domyka) to mozesz pod jego podstawe wyciac blache, a przewod prowadzacy do niego zaślepić bo generalizujac EGR to przede wszystkim eklologia. Sam tak mam
co prawda mam juz inny sprawny egr, ale jakos czasu mi brakuje na zalozenie
i co troszke czuc - minimalnie wieksze spalanie, ale i troszke jakby wieksza dynamika silnika.

Poszukaj na tym forum, a przede wszyskim na forum R19 w faq dla silnika C3J- jest tam dosc dokladnie przeanalizowany temat.
Zanim zaczniesz rozbierać sprawdz:
- czy śruby laczace kolektory sie nie poluzowaly, to torxy od dolu kolektorow, bo moze wystarczyc tylko dokrecenie
- czy to nie uszczelka pod gaznikowtryskiem (ale pewnie nie)
- sprawdz egr (niestety metoda usta usta

- sprawdz miernikiem sonde lambda jak mnie pamiec nie myli w czasie pracy 0,1 do 1 V (ale sprawdz)
Od siebie kilka slow:
Robota nie jest trudna, ale czasochlonna i upierdliwa bo trzeba zdjac obydwa kolektory. z dobrych rad to klucz 16


Pomoc drugiej osoby przy zdejmowaniu wskazana, ale niekonieczna, przy zakladaniu niezbedna bo trzeba lawirowac skreconymi kolektorami tak, aby jeszcze wydech przykrecic.
Przy okazji warto miec takze uszczelke miedzy glowica a kolektorami

oraz miedzy kolektorem dolotowym a podstawa gaznikowtryska


EGR to to (foto z forum Renault 19)
Jak jest uszkodzony (nie domyka) to mozesz pod jego podstawe wyciac blache, a przewod prowadzacy do niego zaślepić bo generalizujac EGR to przede wszystkim eklologia. Sam tak mam



Wg mnie nie usunales przyczyny, a dokrecenie spowodowalo jednynie troszke lepsze doszczelnienie i stad jakby rowniejsze obroty.
Rurka to ta.

Jak podlaczysz to zrob prosty test - zakryj możliwie szczelnie rękoma otwór przy/nad wtrysku tzn. to gdzie normalnie łapie powietrze, ale tak aby wtrysk podawal paliwo. Jak bedzie nadal pracowal to czeka cie to co wyzej pisalem
a jak przy okazji zacznie piszczeć to 100% uszczelka, jak zdechnie lub radykalnie spadna obroty to moze byc cos innego.
Obroty spoczynkowe w 1.4 mono reguluje sie wylacznie w komputerze (ECU) czyli - nie reguluje sie
powinny byc dobre a jak nie sa to winowajca jest inna przyczyna.
Rurka to ta.

Jak podlaczysz to zrob prosty test - zakryj możliwie szczelnie rękoma otwór przy/nad wtrysku tzn. to gdzie normalnie łapie powietrze, ale tak aby wtrysk podawal paliwo. Jak bedzie nadal pracowal to czeka cie to co wyzej pisalem

Obroty spoczynkowe w 1.4 mono reguluje sie wylacznie w komputerze (ECU) czyli - nie reguluje sie

Ostatnio zmieniony 28 lipca 2008, 11:36 przez tommies, łącznie zmieniany 1 raz.