
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
naprawa przedniego zawieszenia
Moderator: Moderatorzy
- maciek od iwony
- Posty: 1152
- Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
i to dobrze że starasz sie być aktywny. zazwyczaj do pracy wyjeżdżam o 5 rano i nie mam problemów z biegami. w którym poście czytałem ze biegi nie wchodziły bo było za mało oleju. mnie też czeka wymiana oleju bo uszczelniacz mam padnięty więc jeśli znajdziesz jakiś dobry olej za mniejszą cenę to możliwe że skorzystam i ja z niego
tel. 694-451-356


Jeśli chodzi o wymianę gum stabilizatora to to może się przydać - konstrukcja prawie że identyczna - niewielkie rożnice - w końcu też Renault
WYMIANA GUM STABILIZATORA
I dodam, że napotkałem taki sam problem ja autor powyższego opisu - z tym, że nie z powodu mniejszego otworu w gumie, bo ten powinien być dobrany do średnicy drążka a z tego powodu, że gumy (poliuretany) po prostu były nowe i niewyrobione a co za tym idzie trudniej je bylo ścisnąć. I uwaga - np. Powerflex rozróżnia trzy średnice drązków stabilizatora 19, 21 i 23 mm (jak ja kupowalem, rozróżniali dwie 19 i 21.... hmm....)
WYMIANA GUM STABILIZATORA
I dodam, że napotkałem taki sam problem ja autor powyższego opisu - z tym, że nie z powodu mniejszego otworu w gumie, bo ten powinien być dobrany do średnicy drążka a z tego powodu, że gumy (poliuretany) po prostu były nowe i niewyrobione a co za tym idzie trudniej je bylo ścisnąć. I uwaga - np. Powerflex rozróżnia trzy średnice drązków stabilizatora 19, 21 i 23 mm (jak ja kupowalem, rozróżniali dwie 19 i 21.... hmm....)
Ja do Powerflexów dostalem smar miedziany, i jak mi go braklo, zastosowalem CU 800 z Wurtha i jest OK.supermonster pisze:z tego co kojarzę to był to smar litowy ale nie dam sobie za to obciąć...
gum z tego co wiem sie nie smaruje, bo w przeciwienstwie do poliuretanow, guma nie ma sie slizgac po drazku a pracowac.... a poliuretany nie pracuja (na skrecanie sie) i dlatego drazem musi sie w nich slizgac....
szczp - nie polecam lania byle jakiego oleju do skrzyn renault... one sa na to wrazliwe... moja ostatnia byla ok i po pol roku na oleju 80w90 musialem kupic nastepna....
antystatyczny - do renaulta 75W80 obojetne jakiego producenta... z elfa sa 2 rodzaje jakis taki hiper fajny (TRX chyba) i taki jakis zwyklejszy i obydwa sa 75W80... obojetne ktory
wiem ze ma to byc polsyntetyk i czerwony
ja kupowalem z beczki w ASO - wychodzi najtaniej
i mozna wziac dokladnie tyle ile potrzeba do karnisterka...
szczp - nie polecam lania byle jakiego oleju do skrzyn renault... one sa na to wrazliwe... moja ostatnia byla ok i po pol roku na oleju 80w90 musialem kupic nastepna....
antystatyczny - do renaulta 75W80 obojetne jakiego producenta... z elfa sa 2 rodzaje jakis taki hiper fajny (TRX chyba) i taki jakis zwyklejszy i obydwa sa 75W80... obojetne ktory



Skoro mowa o naprawie przedniego zawieszenia mam pytanko, mianowicie chodzi Mi o tą osłonę na półosi od strony skrzyni ta z łożyskiem.Ile ta osłona powinna wytrzymać.Wymienioną miałem jakiś czas temu.Zrobiłem około 40,000 tys. i puściła zaczyna delikatnie kapać olej nie dużo ale ucieka.Szykuje się wymiana.Te 40.000 tys to dużo czy mało a może była zle założona.A według mnie dużą rolę odgrywa styl jazdy no i oczywiście drogi po jakich się przemieszczamy. Co o ty Sądzicie. 

Hehehehe, sproboj zalozyc nowe, na wyczyszczony drazek i nie posmarowac - wrazenia akustyczne gwarantowane - poza tym guma to tylko łącznik, pracę w tym przypadku wykonuje niewielką. Co innego silentbloki (tuleje metalowo - gumowe wachaczy) te owszem jesli sa gumowe - pracuja, a poliuretanowe sa slizgowe (dzieki temu lepiej odpowiada amortyzator) i istotnie wtedy gumowych sie nie smaruje a poli tak.Lodoo pisze:gum z tego co wiem sie nie smaruje[...]